McDonald’s končí so službou, ktorú si obľúbili mnohí zákazníci. Sľubuje prekopanie celého systému
- Umelá inteligencia v McDonald's zatiaľ končí
- Spoločnosť po testovaní rozhodla ukončiť partnerstvo s IBM
- Umelá inteligencia v McDonald's zatiaľ končí
- Spoločnosť po testovaní rozhodla ukončiť partnerstvo s IBM
McDonald’s sa zatiaľ musí vzdať ašpirácií na zavedenie umelej inteligencie pri objednávkach cez „drive thru“, teda cez okienko z auta. V zahraničí totiž fast-foodový reťazec takúto technológiu aktívne skúšal. Opakovane však robila chyby a bola si nimi až príliš istá.
Ako píšu Restaurant Business, The Verge či AI Business, spoločnosť nateraz program ukončuje. Technológiu od giganta IBM by mala stiahnuť zo svojich reštaurácií najneskôr 26. júla. Dosiaľ ju skúšalo viac ako 100 pobočiek reťazca.
Spoločnosť však vyhliadky na umelú inteligenciu nezavrhla úplne. Naznačuje to, že McDonald’s si plánuje nájsť nového partnera.
„Aj keď sme doteraz zaznamenali úspechy, cítime, že existuje príležitosť preskúmať riešenia hlasového objednávania v širšom meradle,“ uviedol v systémovej správe Mason Smoot, šéf McDonald’s v USA.
„Po dôkladnej kontrole sa McDonald’s rozhodol ukončiť súčasné partnerstvo s IBM,“ cituje ďalej dokumenty spoločnosti Restaurant Business. Technológia s názvom AOT zmizne zo všetkých pobočiek.
Smoot vysvetlil, že reťazec bude naďalej prehodnocovať svoje plány. K rozhodnutiu o budúcom riešení objednávania prostredníctvom umelej inteligencie chce dospieť do konca tohto roka.
Hlasovú umelú inteligenciu testuje už od roku 2021. McDonald’s vo vyhlásení pre Restaurant Business uvádza, že cieľom bolo zistiť, či automatické hlasové objednávanie môže urýchliť služby a zjednodušiť operácie.
IBM je naďalej dôležitým partnerom
Reťazec s rýchlym občerstvením vo svojom vyhlásení aj v správe pre operátorov zdôrazňuje, že IBM zostáva jeho „dôveryhodným partnerom“. Naďalej bude využívať mnohé z jej produktov.
„Ako napredujeme, naša spolupráca s IBM nám dala istotu, že riešenie hlasového objednávania pre drive-thru bude súčasťou budúcnosti našich reštaurácií,“ píše sa v stanovisku spoločnosti.
„Vidíme obrovskú príležitosť v napredovaní našej reštauračnej technológie a budeme pokračovať v hodnotení dlhodobých riešení, ktoré nám do konca roka pomôžu urobiť informované rozhodnutie o budúcom riešení hlasového objednávania,“ dodáva McDonald’s.
IBM vo vyhlásení uviedla, že o využití technológie AOT rokuje aj s ďalšími reťazcami rýchleho občerstvenia. Spoločnosť ju vyvinula spolu s McDonald’s a ukázalo sa, že má jedny z najkomplexnejších schopností v odvetví.
„Zatiaľ čo McDonald’s prehodnocuje a dolaďuje svoje plány pre AOT, tešíme sa na pokračovanie spolupráce s nimi na rôznych ďalších projektoch,“ doplnila IBM.
V USA sa za AI obracajú aj ďalší hráči
Restaurant Business podotýka, že umelú inteligenciu zvažujú aj reťazce ako Checkers and Rally’s, Hardee’s, Carl’s Jr., Krystal, Wendy’s, Dunkin či Taco Johns. Všetky ju buď testujú, alebo ju už implementovali do svojho spôsobu fungovania.
Spoločnosti chcú úlohu AI automatizovať a nakoniec odstrániť potrebu zamestnancov. To môže mnohým veľkým hráčom umožniť pracovať s nižším počtom ľudskej pracovnej sily alebo pracovníkom udeliť iné úlohy.
Stanoviská reťazca McDonald’s naznačujú, že spoločnosť vo svojich vyhliadkach videla dosť na to, aby sa posunula vpred, aj keď s iným partnerom.
Zdroje: AI Business, The Verge, Restaurant Business