Lidl prekopal cenovky pri ovocí a zelenine. Novinka prekvapila zákazníkov, slovenské reťazce priznávajú zmeny
- Obľúbený reťazec u susedov zaviedol zaujímavú novinku
- Zisťovali sme, či dorazí aj na Slovensko
- Obľúbený reťazec u susedov zaviedol zaujímavú novinku
- Zisťovali sme, či dorazí aj na Slovensko
Obľúbený potravinový reťazec u susedov v Česku vyskúšal novinku, ktorá by mohla zmeniť spôsob nakupovania zeleniny či ovocia. Ako sme už v súčasnosti zvyknutí, niektoré druhy týchto potravín si v obchode vieme zadovážiť v kusoch a niektoré sa zas pri pokladni odvážia. Lidl však u susedov otestoval nový spôsob výpredajov.
Ako píše iDNES.cz, vyskúšal to s paprikami, čo je na rozdiel od napríklad takých limetiek či uhoriek netypický prístup. Biele papriky z Maďarska v Českej republiky stáli 4,90 koruny za kus. Ten mal približne sto gramov a v prepočte by ťa teda vyšiel 19 centov.
Český Lidl pre médiá uviedol, že k cene dospel podľa pomeru počtu kusov na jeden kilogram zeleniny. Podľa hovorkyne spoločnosti Elišky Froschovej Stehlíkovej sa obchody inšpirovali sesterskými prevádzkami v zahraničí.
Zatiaľ ale túto zmenu Lidl v Česku neplánuje zaradiť do stálej ponuky, píše iDNES. Zároveň však hovorkyňa nevylúčila, že by ju mohli testovať aj pri iných produktoch.
Čo slovenský Lidl?
Podľa vyjadrenia slovenského odvetvia spoločnosti pre Startitup sa takéto zmeny zrejme nechystajú. Lidl len potvrdil, že isté produkty predáva na kilogramy, iné na gramy a ďalšie na kusy.
„Rozlišujeme produkty, ktoré si zákazníci typicky kupujú vo väčších objemoch (zemiaky, cibuľa, jablká a pod.) a tie majú na cenovke uvedenú cenu za kg. Produkty, ktoré si typicky kupujú v menších gramážach (jahody, čerešne, ríbezle, zázvor a pod.) majú cenovky viazané na 100 g. Na našich pultoch sa nachádzajú aj tzv. kalibrované produkty s cenou uvedenou za jeden kus (mango, ananás, pór, karfiol, avokádo a pod.),“ píše sa vo vyjadrení v spoločnosti, ktoré sme v redakcii obdržali.
V Česku zmeny skúšala aj Billa
iDNES ďalej informuje, že nový nápad dostala aj tamojšia Billa. Tá totiž začala predávať čerešne na sto gramov namiesto kilogramov. Zatiaľ čo o predaji tovaru na kusy sa v našej krajine zatiaľ hovoriť nedá, túto zmenu si podľa portálu tvnoviny.sk môžeme všimnúť aj na Slovensku.
Hovorca Billy Marek Kravjar pre portál vysvetlil, že sa tak deje pri špecifických produktoch – napríklad pri čerešniach alebo machovke známej aj ako physalis. Existujú na to bližšie nešpecifikované praktické dôvody a zákazníci si podľa neho zvykli. A ak by Billa prešla na kusový predaj, kupujúci by si za zeleninu či ovocie museli priplatiť, dodal.
Kaufland taktiež pre tvnoviny.sk priznal, že prešiel istý typ tovaru, ktorý si kupujeme v malom množstve, už uvádza s cenovkou na sto gramov a nie na kilogramy. Podľa jeho hovorkyne Lucie Vargovej sa po tejto zmene reťazec stretáva s pozitívnymi reakciami od ľudí.
Billa v súčasnosti plánuje zmenu v e-cenovkách, konkrétne by si zákazníci po novom mohli zobraziť cenu aj za 1 kilogram aj za 100 gramov.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: iDNES.cz, SIU, tvnoviny.sk