Známa firma ohlásila krok, ktorý poteší státisíce Slovákov: Prichádza masívna expanzia obľúbených zariadení
- Spoločnosť DPD ohlásila plány na inštaláciu nových balíkoboxov
- Počas tohto roka ich pribudne 130
- Packeta má tiež ambiciózne plány
- Spoločnosť DPD ohlásila plány na inštaláciu nových balíkoboxov
- Počas tohto roka ich pribudne 130
- Packeta má tiež ambiciózne plány
Dostať sa k svojim doručeným balíkom bude pre mnohých Slovákov čoskoro jednoduchšie. Dve popredné spoločnosti, DPD a Packeta, totiž oznámili ambiciózne plány na rozšírenie svojich sietí balíkomatov.
DPD už nainštalovalao prvé vlastné balíkomaty na západnom Slovensku a má v pláne pokračovať v expanzii. Aktuálne sa zameriava na rozšírenie svojej siete, ktorá momentálne zahŕňa viac ako 900 partnerských boxov v spolupráci s Alzou a Slovenskou poštou.
Desiatky nových lokalít
Generálny riaditeľ DPD, Peter Pavuk, pre Živé.sk prezradil, že spoločnosť plánuje do konca roka nainštalovať viac ako 130 nových boxov. V dlhodobých plánoch je ešte výraznejšie zvýšenie tohto počtu, pričom rok 2025 má byť kľúčový pre ďalšiu expanziu.
„Naším cieľom je pokryť celé Slovensko a ponúknuť zákazníkom ešte väčšiu flexibilitu pri doručovaní a odosielaní zásielok,“ uviedol Pavuk. DPD sa zameria predovšetkým na väčšie mestá, kde budú balíkomaty umiestnené s ohľadom na hustotu obyvateľstva, dostupnosť verejnej dopravy a existujúcu infraštruktúru. Firma preferuje lokality s vysokou frekvenciou pohybu ľudí a dobrým prístupom, pričom spolupracuje s obcami, mestami a súkromnými partnermi.
Nové DPD boxy budú mať výšku 2,2 metra, šírku 1,1 metra a hĺbku 0,61 metra. Budú napájané buď solárnymi panelmi, alebo elektrinou a mali by byť dostupné nepretržite. Hlavným cieľom je umiestniť ich v blízkosti bytových domov, aby boli zákazníkom čo najdostupnejšie.
„Na každom rohu“
Packeta, ďalší veľký hráč na trhu, tiež intenzívne pracuje na rozšírení svojej siete balíkomatov, informuje agentúra SITA. Firma plánuje v priebehu šiestich mesiacov nainštalovať tisíc nových Z-BOXov po celom Slovensku.
Momentálne Packeta disponuje približne 2 700 výdajnými miestami a 1 600 Z-BOXami. Podľa výkonného riaditeľa Packety, Alexandra Janča, je doručovanie do Z-BOXov stále populárnejšie. V januári si túto možnosť zvolilo až 57 % zákazníkov, čím predbehlo doručovanie kuriérom priamo na adresu.
„Na mnohých miestach sme museli navyšovať kapacitu Z-BOXov pridávaním nových stĺpcov so schránkami na existujúcich miestach. Teraz chceme pridávať úplne nové lokality, aby bola táto možnosť dopravy dostupná takmer na každom rohu,“ vysvetlil Jančo.
Packeta spolupracuje s mestami
Rovnako aj so samosprávami, aby našla vhodné miesta na inštaláciu nových boxov. Záujem o umiestnenie balíkomatov prejavujú aj developeri a obchodníci.
Spoločnosť Packeta, ktorá vznikla v roku 2010, sa zameriava na zjednodušenie doručovania tovaru pre internetové obchody. Svoje služby ponúka v 33 krajinách sveta a patrí do skupiny Packeta Group, ktorá má viac ako 15-tisíc vlastných výdajných miest a 140-tisíc partnerských výdajných miest. V roku 2023 firma prepravila vyše 106 miliónov zásielok.
Zdá sa tiež, že inštalácia nových balíkoboxov bude minimálne pre tento rok potrebná. Podľa predikcií by mala byť úspešná aj pre slovenské e-shopy. Podľa najväčšieho prevádzkovateľa e-shopov – spoločnosti Shoptet – celkový obrat slovenských e-shopov počas prvých troch mesiacov medziročne vzrástol z necelých 74 miliónov eur v roku 2023 na vyše 102 miliónov eur v roku 2024.
Priemerný obrat na jeden e-shop sa zvýšil o sedem percent a cena priemernej objednávky stúpla na takmer 78 eur, čo je nárast o osem percent. Najväčší nárast zaznamenali segmenty kozmetiky a parfumov, potravín a nápojov, farmaceutických produktov a zdravia i domácich a záhradných potrieb. Naopak, segmenty cestovania a hudby a filmu poklesli.
Tieto údaje naznačujú, že online nákupy sa stávajú čoraz populárnejšími a zákazníci oceňujú výhodnejšie ceny a pohodlie doručenia až domov, resp. do boxu.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroje: Živé.sk, SITA