Ikonickú značku Supreme predali za 1,37 miliardy eur. Meno kupcu prekvapilo mnohých odborníkov
- Známa streetwearová značka má nového majiteľa
- Stalo sa tak po tom, čo popularita streetwearu začala klesať
- Známa streetwearová značka má nového majiteľa
- Stalo sa tak po tom, čo popularita streetwearu začala klesať
Supreme, ikonická značka streetwearového oblečenia, bola predaná spoločnosti EssilorLuxottica, globálnemu lídrovi v oblasti optického priemyslu, za sumu 1,5 miliardy dolárov, teda v prepočte približne 1,37 miliardy eur. Informovalo o tom CNN.
Tento nečakaný krok prekvapil mnohých odborníkov v priemysle, keďže spojenie poprednej optickej spoločnosti s populárnou streetwearovou značkou je na prvý pohľad pomerne nezvyčajné. Táto transakcia však môže priniesť nové strategické príležitosti pre obe spoločnosti.
Neuveriteľná príležitosť
V roku 2020 spoločnosť VF Corporation získala značku Supreme za 2,1 miliardy dolárov. Po dôkladnom strategickom prehodnotení sa však streetwearovú značku rozhodla predať.
Prezident a generálny riaditeľ VF Corporation, Bracken Darrell, vysvetlil, že obchodný model Supreme nezapadal do integrovaného prístupu VF a po zistení obmedzených synergií medzi oboma spoločnosťami bol predaj prirodzeným krokom.
Ako uvádza portál Just Style, počas obdobia, keď Supreme patrila VF Corporation, rozšírila svoje pôsobenie na čínskom a kórejskom trhu, čím zaznamenala výrazný rast.
Napriek tomu odborníci z GlobalData tvrdia, že Supreme nikdy nebola pre VF Corporation skutočne prínosná, pričom ju označili za „predražené trofejné aktívum“, ktoré sa spoločnosť snažila rozvíjať, čo viedlo k finančným stratám a následnému predaju.
Analytici vnímajú krok spoločnosti EssilorLuxottica za rizikový, najmä pre klesajúcu popularitu streetwearu. Predseda a generálny riaditeľ EssilorLuxottica Francesco Milleri spolu so zástupcom generálneho riaditeľa Paulom du Saillantom však túto akvizíciu označili za „neuveriteľnú príležitosť“, ktorá sa podľa nich dokonale zhoduje s inovačnou stratégiou ich spoločnosti.
Skromné začiatky
Supreme, známa svojimi ikonickými červenými logami a exkluzívnymi produktmi, sa etablovala ako jedna z najvplyvnejších značiek v oblasti streetwearu a skateboardingu. Ako uvádza Next Luxury, jej úspešná cesta začala skromne v New Yorku v roku 1994.
Zakladateľ James Jebbia otvoril prvý obchod Supreme v apríli 1994 na Lafayette Street v Manhattane. Malý obchod zameraný na skateboardistov sa rýchlo stal centrom newyorskej subkultúry, kde sa stretávali mladí umelci, skateri, hudobníci a ďalší.
Obchod vynikal minimalistickým dizajnom a otvoreným priestorom, ktorý umožňoval skateboardistom jazdiť priamo v predajni. Tento jedinečný prístup spolu s dôrazom na komunitu prilákal množstvo zákazníkov. Supreme začínala s niekoľkými tričkami a mikinami, no postupne rozšírila svoj sortiment o ďalšie produkty, ktoré odrážali vkus jej zákazníkov.
Expanzia Supreme sa neobmedzila len na New York. Značka otvorila obchody v Los Angeles, Londýne, Paríži a Tokiu, čím si získala globálnu popularitu. Zákazníci ochotne čakali v dlhých radoch na nové kolekcie, čo len zvyšovalo dopyt po nových produktoch. „V priebehu rokov spolupracovali s rôznymi umelcami a značkami, čo prispelo k jedinečnosti a atraktívnosti značky,“ povedal Justin Gage, dátový vedec a analytik streetwearu.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: CNN, Just Style, Next Luxury