Česká cestovná kancelária skrachovala. Desiatky turistov uviazli na dovolenke, nevedia sa dostať domov

  • Rozhodnutie zasiahlo stovky klientov
  • Vrátiť sa domov je problém, turisti musia riešiť svoje náklady s poisťovňou
bratislava letisko
Ilustračné foto TASR/Jaroslav Novák
  • Rozhodnutie zasiahlo stovky klientov
  • Vrátiť sa domov je problém, turisti musia riešiť svoje náklady s poisťovňou

Cestovná kancelária FlyDovolená, ktorá zabezpečovala dovolenky pre stovky klientov, skrachovala. Túto informáciu potvrdila výkonná riaditeľka Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr (AČCKA), Kateřina Chaloupková, informuje český portál Novinky.cz.

Klienti FlyDovolená sa teraz musia vyrovnať s následkami, pričom tí, ktorí sú ešte na dovolenke v zahraničí, čelia najväčším problémom.

Poistenie a možnosti pre klientov v zahraničí

FlyDovolená mala od apríla tohto roka uzavreté poistenie v spoločnosti Colonnade Insurance so sídlom v Luxembursku, platné až do marca 2025.

Toto poistenie by malo pokrývať situácie, keď cestovná kancelária nie je schopná splniť svoje záväzky.

Chaloupková zdôraznila, že klienti, ktorí nemajú zabezpečené služby, ako sú ubytovanie či letenka, by sa mali okamžite obrátiť na poisťovňu Colonnade. Tá by sa mala postarať o ich návrat domov, prípadne zabezpečiť náhradné ubytovanie.

Klienti, ktorí si musia sami zabezpečiť dopravu alebo iné služby, by si mali starostlivo uchovávať všetky doklady o výdavkoch.

Tieto výdavky si môžu následne nárokovať od poisťovne. Chaloupková zároveň upozornila, že cestovná kancelária FlyDovolená nebola členom Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr, čo môže komplikovať riešenie niektorých problémov.

Skúsenosť klienta v Turecku

Príklad z praxe prináša klient cestovnej kancelárie FlyDovolená, Jan G., ktorý sa momentálne nachádza v Turecku so svojou manželkou a chorou dcérou a poskytol rozhovor iDnes.cz.

Už vopred mal pochybnosti o profesionalite delegáta, ktorý mu omylom zaslal nesprávne číslo rezervácie na transfer na letisko. Keď sa Jan G. snažil situáciu riešiť, delegát mu odmietol potvrdiť transfer na letisko skôr ako o 18.00, hoci lietadlo malo odlet o polnoci.

O krachu cestovnej kancelárie sa Jan G. dozvedel od delegáta, ktorý ho telefonicky informoval, že FlyDovolená zbankrotovala. Delegát mu oznámil, že si má zabezpečiť transfer na letisko a letenky domov na vlastné náklady.

Letenky pre rodinu stáli 871 eur a za transfer na letisko musel zaplatiť ďalších 100 eur. Jan G. dodal, že na dovolenke je mnoho ľudí, ktorí si našetrili len na samotnú dovolenku, a teraz nevedia, ako sa dostanú domov.

Asistenčné služby a ďalšie kroky

Podľa Veroniky Honegrovej, hovorkyne poisťovne Colonnade, sa klienti FlyDovolená nachádzajúci sa v zahraničí môžu obrátiť na asistenčnú službu Europ Assistance.

Tá im pomôže so zabezpečením náhradného ubytovania a návratom do Českej republiky.

Klienti, ktorí ešte nevycestovali, môžu tiež kontaktovať poisťovňu s otázkami týkajúcimi sa ďalšieho postupu. Poisťovňa zatiaľ čaká na oficiálne informácie od cestovnej kancelárie o vstupe do insolvenčného konania.

Vplyv na cestujúcich a cestovné agentúry

Zájazdy od FlyDovolená predávala aj cestovná agentúra Invia, ktorá teraz čelí následkom krachu. Podľa Kateřiny Chalupovej by sa úpadok cestovnej kancelárie mal týkať približne 400 klientov, ktorí majú zakúpené zájazdy cez túto agentúru.

Chalupová uviedla, že títo klienti dostanú svoje peniaze späť od poisťovne, v ktorej mala FlyDovolená poistenie pre prípad insolventnosti. V súčasnosti sa v zahraničných destináciách nachádza niekoľko desiatok klientov FlyDovolená, ktorí teraz musia riešiť návrat domov.

Zdroje: Novinky.cz, iDnes.cz

Najnovšie videá

Trendové videá