Manažér odhaľuje zákulisie „influencer marketingu“: Niektorí dostanú za jedno video 5 000 eur

  • Áčkoví influenceri bartre striktne odmietajú
  • Firma určí aj to, s ktorým influencerom nechce spolupracovať
  • Výstupy influencerov kontroluje vždy klient
Influenceri dokážu firmám priniesť väčší zásah
Influenceri dokážu firmám priniesť väčší zásah Dušan Marko, Instagram/tatianazidekova
  • Áčkoví influenceri bartre striktne odmietajú
  • Firma určí aj to, s ktorým influencerom nechce spolupracovať
  • Výstupy influencerov kontroluje vždy klient

Influencer marketing sa stáva čoraz dôležitejšou súčasťou komunikačných stratégií značiek. O tom, čo všetko táto práca obnáša a aké sú jej najväčšie výzvy, sme sa rozprávali s marketingovým manažérom Dušanom Markom, ktorý sa špecializuje aj na túto oblasť. Ako manažér zastrešuje spolupráce s influencermi pre významných klientov ako Designer Outlet Parndorf, Braun či Pantene. 

Dnes už značky nepozerajú až tak na počet sledovateľov, skôr na kvalitu výstupov a uveriteľnosť

V rozhovore sa dozvieš, podľa akých kritérií si firmy vyberajú influencerov a zároveň aj to, ako sa odvíja cena za spoluprácu, na čo si značky musia dávať pozor a ako sa meria úspešnosť kampaní. 

  • Čo obnáša práca influencer marketing manažéra?
  • Koľko sú ochotné firmy zaplatiť influencerom a za aký výstup?
  • Aké podmienky si diktujú firmy pri spolupráci s influencermi?
  • Prečo sa firmám oplatí investovať veľké peniaze do influencer marketingu?

Objasni prosím našim čitateľom, čo všetko obnáša práca influencer marketing manažéra a ako vyzerá tvoja náplň práce.

Pracujem pre PR agentúru Neopublic, v ktorej mám na starosti viacero klientov, ako napríklad Designer Outlet Parndorf, Braun či Pantene. V rámci klasickej PR práce pracujeme aj s influencermi. To zahŕňa základný rešerš influencerov, ktorí by mali spĺňať nejakú predstavu klienta/značky, komunikácie, v rámci ktorej sa s influencerom dohadujú podmienky a samozrejme cena, realizácia výstupov (tá je niekedy na influencerovi, inokedy ju zabezpečujeme my) a následný monitoring či report výstupov.

Dušan Marko
zdroj: Dušan Marko

Prečo sa oplatí firmám „zamestnať“ influencerov, aké najväčšie výhody to pre nich má?

Čítanosť a sledovanosť klasických médií z roka na rok klesá, tento trend zrejme bude pokračovať aj naďalej. Naopak, ich cena z môjho pohľadu stále stúpa. Oveľa väčší zásah a za nižšiu cenu tak firmám môže priniesť influencer, kde sa dá jasne odsledovať efektivita či nejaká kúpno-predajná sila influencera.

Aká bola najvyššia suma, čo firma zaplatila slovenskému influencerovi a za aký výstup to bolo?

Neexistuje nejaký tzv. tabuľkový plat influencerov. Cena záleží od toho, o aký obnos a formu výstupov ide. Influenceri sú dnes často súčasťou televíznej či billboardovej kampane, zúčastňujú sa eventov, takže ich cena spolupráce zahŕňa viacero úkonov.
Inokedy firmám stačí zmienka v IG stories, ktorá býva často len formou bartru. Najvyššia zaplatená suma, v rámci komunikácie, na ktorej som pracoval ja, bola na úrovni 5 000 eur a išlo o výstup formou videa.

Aký budget majú väčšinou firmy na influencerov a podľa čoho sa táto cena odvíja?

To je individuálne, ale zväčša ide o sumu do 10 000 eur. Niektoré firmy majú konkrétny zoznam ľudí s ktorými chcú pracovať a cenotvorbu viac-menej nechajú na influencera. Iné značky si dopredu určia budget, do ktorého sa snažíme vtesnať čo najviac influencerov.

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Najnovšie videá

Trendové videá