Janka a Ondrej kraľujú internetu ich párovými videami. „Diváka sa usilujeme osloviť scénkami, ktoré sa odohrávajú vo vzťahoch“
- Janka a Ondrej natáčajú videá doma či v aute
- Niektoré video im zaberie aj hodiny príprav
- Miliónové zhliadnutia zabezpečia dobre platené spolupráce
- Janka a Ondrej natáčajú videá doma či v aute
- Niektoré video im zaberie aj hodiny príprav
- Miliónové zhliadnutia zabezpečia dobre platené spolupráce
Pôvodne experimentovali s podcastmi o vzťahoch, no jeden deň sa rozhodli natočiť krátke video, aby prilákali pozornosť. Janka a Ondrej vtedy ani nečakali, ako ich prvé video uvidia milióny Slovákov. Vďaka na prvý pohľad banálnej veci sa stali úspešnými tvorcami vtipných videí.
Na sociálnych sieťach vystupujú pod názvom „onvsona“ a patria medzi najúspešnejších infuencerov na Slovensku, hoci to nemali v pláne. Vďaka vtipným videám nemajú núdzu ani o dobre platené spolupráce, ale málo ľudí vie to, koľko práce je za párminútovými skečmi.
- Ako vznikol profil, ktorý má na konte milióny videní?
- Kde berú Janka a Ondrej inšpiráciu na úspešné videá?
- Prečo odmietajú dobre platené spolupráce?
- Koľko času im zaberie proces od natočenia po publikáciu?
Kedy a akým spôsobom vznikol nápad začať natáčať vtipné párové videá na sociálne siete? Bol to spontánny moment alebo dlhodobejší plán?
Ondrej už dlhšiu dobu tvorí cestovateľské a technologické videá na YouTube, kde má kanál Ondrey Walker. V rámci experimentovania sme sa spolu pokúsili urobiť podcast o vzťahových témach a keďže sme ho chceli dostať viac medzi ľudí, rozhodli sme sa natočiť jedno krátke video s nádejou, že ho uvidia nejakí ľudia a prekliknú sa na náš YouTube kanál.
Na naše prekvapenie malo krátke skečové video v priebehu jedného dňa milióny zhliadnutí a komentárov. Rozhodli sme sa preto točiť ďalšie krátke videá a rýchlo sme zistili, že nás táto tvorba baví viac než točenie podcastu. Začali sme sa preto venovať čisto len krátkym videoskečom.
Na sociálnych sieťach existuje nespočetné množstvo „vtipných videí“, ktoré si získavajú pozornosť ľudí. Ako ste dokázali odlíšiť svoj obsah od konkurencie a zaujať jedinečným štýlom?
Diváka sa usilujeme osloviť najmä scénkami, ktoré sa veľmi často odohrávajú v domácnostiach či vzťahoch. Niečo, čo poznajú, čo už zažili. Iba im to podáme vtipným a „tým naším“ spôsobom. Veľmi veľa ľudí nám píše, že sa vo videách našli. Ľudí baví obsah, s ktorým sa vedia stotožniť, to je dôležité.
Vaše videá dosahujú miliónové zhliadnutia. Aké konkrétne benefity vám tieto vysoké čísla prinášajú? Sú medzi nimi aj platené spolupráce alebo iné príležitosti?
Áno, chodia nám rôzne ponuky na platené spolupráce, za čo sme veľmi vďační. Musíme ale tiež povedať, že väčšinu spoluprác nakoniec odmietneme. Veľmi dobre si uvedomujeme, že ak budeme našim sledovateľom ponúkať jeden reklamný príspevok za druhým, môžeme o ich priazeň veľmi rýchlo prísť.
Preto sa snažíme spájať iba so značkami, s ktorými sa naozaj stotožňujeme a ich produkty či služby by sme odporučili, aj keby nás nesponzorovali.
Ak už reklama na našom profile má byť, tak trváme na tom, že ju môžeme spracovať našim štýlom. Sami vytvoríme koncept reklamného videa. Takže takéto video sa vo finále nijak neodlišuje od našich iných videí. V konečnom dôsledku sa teda naši diváci zabávajú aj na tých sponzorovaných príspevkoch.
Koľko času vám zaberie natočenie jedného videa od prípravy po jeho publikáciu? Mohli by ste nám priblížiť, aká je celková práca za jedným krátkym videom, ak by ste to mali vyjadriť v číslach?
Niektoré video zaberie aj hodiny príprav, nakrúcania a postprodukcie, iné máme za pár desiatok minút. Je to veľmi individuálne. Video sa začína rodiť ako koncept väčšinou v Jankinej hlave, potom ho prepíše na scenár.
Keď sa takýchto scenárov nahromadí viacero, tak videá natočíme a následne to Janka strihá a postprodukuje.
Ondrej do toho kibicuje ako typický chlap (smiech). Následne si to obaja odsúhlasíme a video môže ísť do nášho kalendára a potom v daný deň von.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Robíte všetko sami, alebo máte niekoho, kto vám s tvorbou pomáha? Spolupracujete na tvorbe obsahu alebo aj na jeho technickom spracovaní?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako Janka a Ondrej dokázali odlíšiť svoj obsah od konkurencie a zaujať jedinečným štýlom?
- Aké finančné benefity im videá s miliónovými videniami prinášajú?
- Ako vznikajú jednotlivé vtipné videá?
- Aké postupy a rituály pomáhajú Janke a Ondrejovi s novými nápadmi?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity