Začala malým experimentom, dnes má miliónovú firmu. Martina dobýja trh ručne vyrábanou kozmetikou
- Pred 14 rokmi sa zamilovala do výroby prírodnej kozmetiky
- Dnes vedie úspešnú firmu s tržbami takmer 2 milióny eur
- Pred 14 rokmi sa zamilovala do výroby prírodnej kozmetiky
- Dnes vedie úspešnú firmu s tržbami takmer 2 milióny eur
Počas doktorandského štúdia chémie objavila vášeň pre tvorbu šperkov a dekorácií. Náhodou jej však v ponuke jedného z dodávateľov padol do oka kreatívny set na výrobu vlastného balzamu na pery. Povedala si, že to jednoducho musí vyskúšať. Od tej chvíle sa zamilovala do výroby vlastnej kozmetiky.
Ing. Martina Dudová PhD. si ako chemička uvedomovala, že nie všetko, čo nanášame na našu pokožku, je vždy prospešné. „Predtým som používala dobre známe katalógové značky a nevedela som, ako sa poriadne starať o pleť. Chcela som vyskúšať niečo nové, čo nebolo v drogériách. Prekážalo mi, že všetko je prehnane voňavé a farebné, čo pre našu pokožku nemá žiadne benefity, práve naopak.“
Spokojnosť zákazníkov na prvom mieste
Svet prírodnej kozmetiky ju úplne očaril. Keď jej prvé pokusy získali pozitívnu spätnú väzbu, rozhodla sa posunúť ďalej a vytvoriť produkty pod vlastnou značkou – s dôrazom na jednoduché a čisté zloženie, bez zbytočných farbív či parfumácií.
Dnes vedie úspešnú firmu Kvitok®, ktorej tržby minulý rok dosiahli 1,75 milióna eur, s čistým ziskom 777-tisíc. Pre Dudovú je však dôležitý iný parameter – a to spokojnosť zákazníkov.
„Postaviť biznis na číslach nie je podľa mňa dlhodobo udržateľné, ak zákazníci nebudú spokojní s kvalitou Kvitku. Pre mňa Kvitok® nie je biznis – je to môj splnený sen. Môžem robiť to, čo ma baví, mám skvelých priateľov v tíme, na ktorých sa môžem vždy spoľahnúť, pracujem s manželom Matúšom, takže zdieľame spolu všetky radosti a delíme si starosti.“
Ako tiež sama priznáva, život podnikateľky nie je vždy jednoduchý – je aj plný neúspechov. Niektoré problémy sa dajú vyriešiť pomerne ľahko, iné sú oveľa náročnejšie. Počas budovania značky sa dokonca ocitla v situácii, keď uvažovala o úplnom ukončení výroby.
- Ako prebieha vývoj a výroba produktov?
- Akým problémom musela v začiatkoch čeliť?
- Ako sa jej podarilo dosiahnuť miliónové tržby?
- Čo by poradila mladým podnikateľom?
S výrobou kozmetiky si začala už počas štúdia. Čo bolo pre teba najväčšou výzvou pri prechode z malého študentského projektu k etablovanej spoločnosti?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké kroky bolo potrebné podniknúť, aby mohla svoje produkty uviesť na trh
- Ako dokázala financovať podnikanie bez úverov
- Čo najvýraznejšie prispelo k úspechu jej produktov
- V čom sa Kvitok® odlišuje od iných značiek
- Aké novinky pripravuje pre svojich zákazníkov
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy