Projekt Michala Kovačiča 360° je spustený. Slovákov obohatí o investigatívu či exkluzívne prieskumy
- Michal Kovačič spustil svoje internetové médium
- Sľubuje exkluzívne prieskumy, zaujímavé rozhovory a investigatívu
- Michal Kovačič spustil svoje internetové médium
- Sľubuje exkluzívne prieskumy, zaujímavé rozhovory a investigatívu
Médium 360° dnes oficiálne spustilo svoju činnosť. Oficiálne štartuje len web 360°, pričom lákavý obsah bude dostupný až zajtra. Spustenie projektu bude odštartované dnešnou živou debatou s Michalom Kovačičom o 19.00.
Na projekte budú spolupracovať skúsení novinári vrátane Adela Ghannama a Barbory Šišolákovej, informovali sme. Médium sa zameria na video obsah, investigatívne reportáže a exkluzívny obsah pre predplatiteľov. Cieľom je prinášať objektívne spravodajstvo a vyvážené diskusie o aktuálnych témach.
Exkluzívny obsah
Médium avizuje exkluzívny prieskum agentúry FOCUS o preferenciách politických strán a hodnotení vlády Roberta Fica. Platforma okrem iného momentálne láka na to, že o niekoľko hodín si budú diváci môcť pozrieť rozhovor s poslancom SNS o podmienkach voľby nového predsedu parlamentu, zmenách v RTVS či obsadení postu riaditeľa Slovenskej národnej galérie.
Správa o spustení projektu prichádza po radostnej novinke. Manželka Kovačiča, Zuzana Kovačič Hanzelová, len včera priviedla na svet ich spoločnú dcérku Milu.
Bývalý moderátor Markízy Michal Kovačič zakladá nové internetové médium 360°po 16 rokoch v televízii. Projekt, ktorý má prinášať kvalitnú investigatívnu žurnalistiku a komplexné analýzy, zaznamenal mimoriadny úspech v crowdfundingovej kampani.
Cieľ splnili do pár hodín, suma sa navyšovala
Prvotný cieľ kampane 50-tisíc eur bol dosiahnutý v priebehu niekoľkých hodín. Následne boli prekonané aj ďalšie míľniky, teda 100-tisíc, 200-tisíc a 300-tisíc eur. Napokon Slováci na projekt prispeli viac ako pol milióna eur.
„Ďakujeme, že ste s nami rozbehli projekt 360°. Vďaka vašej masívnej podpore sa nám podarilo dosiahnuť všetky naplánované míľniky našej kampane. Pol milióna eur sme vyzbierali za neuveriteľné tri dni. Vaša podpora je pre nás zaväzujúca, ale v náročnej dobe aj mimoriadne povzbudzujúca. Ešte raz by som vám chcel z celého srdca v mene nášho tímu poďakovať,“ uviedol po úspešnej crowdfundingovej kampani Kovačič.
Po prekonaní tejto hranice sa rozhodli pridať aj ďalší a posledný míľnik – 600-tisíc eur. „Ak sa nám ho vďaka vám podarí dosiahnuť, darujeme päťtisíc ročných predplatných pre učiteľov základných a stredných škôl a študentov vysokých škôl po celom Slovensku úplne zadarmo,“ písalo sa na stránke zbierky, informovali sme.
Tento míľnik sa, bohužiaľ, nepodarilo splniť, pričom chýbalo len pár tisíc. Momentálne je kampaň už ukončená, pričom kompletne vyzbieraná suma je 593 704 eur.
Slobodná žurnalistika
Podľa popisu na Donio chce nový mediálny projekt 360° vyplniť medzeru v slovenskom spravodajstve, ktorá vznikla ústupom kritických reportáží a investigatívnej žurnalistiky z televíznych obrazoviek. Pod vedením Michala Kovačiča, bývalého moderátora Na telo, sa spojili skúsení novinári vrátane Adela Ghannama z Markízy a Barbory Šišolákovej z RTVS. Projekt sa zameria na video formát namiesto klasických článkov.
Osemčlenná redakcia bude denne prinášať reportáže z parlamentu a vlády, analytické diskusie a investigatívne odhalenia. Kovačič sľubuje zachovanie vyváženosti, ktorú praktizoval v Na telo a teda, že každá strana dostane priestor na vyjadrenie, no fakty zostanú faktami. Vyzbierané financie plánovali použiť na vybudovanie profesionálneho štúdia a technického zázemia pre nezávislú video žurnalistiku. Cieľom je vytvoriť modernú platformu, ktorá bude zrozumiteľne vysvetľovať zložité kauzy a odhaľovať korupciu.
Zdroje: 360tka, SIU