REBRÍČEK spoľahlivosti zánovných áut v roku 2025: Tento model porazil prémiové značky
- Kto je kráľom spoľahlivosti a ktoré autá by si si mal rozmyslieť kúpiť?
- Nemecká sieť TÜV prináša najnovší rebríček spoľahlivosti zánovných áut
- Kto je kráľom spoľahlivosti a ktoré autá by si si mal rozmyslieť kúpiť?
- Nemecká sieť TÜV prináša najnovší rebríček spoľahlivosti zánovných áut
Ak ťa zaujíma spoľahlivosť áut, určite si pozri najnovší rebríček nemeckej siete TÜV. Technici za posledný rok preverili viac ako 10 miliónov vozidiel. Hodnotili len technické parametre potrebné na získanie STK, no aj tak ide o najpresnejšiu štatistiku svojho druhu. Nezaujímalo ich pritom, koľko kilometrov majú autá najazdené.
V tohtoročnom rebríčku nájdeš niekoľko prekvapení. Po prvýkrát sa v ňom objavilo viac elektromobilov, ktorých výsledky sa výrazne líšia. Zaujímavé je aj to, že mladšie modely značky Dacia dosiahli lepšie hodnotenie ako v minulosti. Je to veľký posun, pretože staršie vozidlá tejto značky zvyčajne končia na posledných miestach.
Celkovo rebríček potvrdzuje trendy z minulých rokov. Jednotlivé modely sa síce presúvajú medzi vekovými kategóriami, ale celkový obraz zostáva podobný. Ak si chceš kúpiť auto, tento rebríček ti pomôže urobiť lepšie rozhodnutie. Nájdeš v ňom totiž presné údaje o poruchovosti každého modelu vyjadrené v percentách.
Dva hlavné technické problémy majiteľov elektroáut
Nemecký trh už ponúka dostatok elektrických áut na vytvorenie spoľahlivej štatistiky. TÜV otestoval desať rôznych modelov a zistil veľké rozdiely v ich kvalite. Ak si myslíš, že elektrické auto musí byť automaticky spoľahlivejšie, mýliš sa. Podľa testov majú rovnaké šance na poruchy ako klasické autá.
Príjemne ťa prekvapí Volkswagen e-Golf. Tento už nevyrábaný model obsadil deviatu priečku medzi všetkými 111 testovanými dvojročnými až trojročnými autami. Jeho poruchovosť dosiahla len 3,4 percenta. Na druhej strane ťa možno zarazí umiestnenie Tesly Model 3. S poruchovosťou 14,2 percenta skončila na poslednom mieste nielen medzi elektromobilmi, ale aj v celkovom poradí áut starých 4-5 rokov.
„Ani vysoký počet najazdených kilometrov nedokáže zakryť slabý výkon Modelu 3. Okrem závad na brzdách a nápravách má Tesla aj obzvlášť veľké množstvo nedostatkov v osvetlení. To hovorí o nedostatkoch v servise a údržbe,“ povedal Joachim Bühler, generálny riaditeľ združenia TÜV v Nemecku.
Vlastníš elektromobil? Potom by si mal vedieť o dvoch najčastejších poruchách. Prvý problém súvisí s brzdovým systémom. Pri jazde tvoje auto premieňa brzdnú energiu na elektrinu, ktorú ukladá do batérie. Tento proces nazývame rekuperácia. Brzdy tak pracujú menej a časom strácajú účinnosť. Nemeckí odborníci z ADAC preto radia občas poriadne zašliapnuť brzdový pedál.
Druhý problém spôsobujú ťažké batérie. Ich váha výrazne zaťažuje podvozok auta. Nápravy tak dostávajú poriadne zabrať. Pri technickej kontrole preto elektromobily často zlyhávajú práve kvôli opotrebovanému podvozku. Opravy týchto porúch navyše nie sú lacné. Ak teda jazdíš na elektrickom aute, počítaj s vyššími nákladmi na údržbu podvozku.
V rebríčku spoľahlivosti vedú tieto modely >>>
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.