Známy reťazec sťahuje zo slovenského a českého trhu zaváraný výrobok. Hrozí kontaminácia sklom
- METRO sťahuje z trhu dva druhy červenej papriky
- Môžu obsahovať sklo, vrátiť ich môžeš do konca mesiaca
- METRO sťahuje z trhu dva druhy červenej papriky
- Môžu obsahovať sklo, vrátiť ich môžeš do konca mesiaca
Spoločnosť METRO Cash & Carry SR preventívne sťahuje z predaja dva produkty značky Aro. Počas spracovania produktu jeden z odberateľov odhalil možnú kontamináciu sklom vo výrobkoch od spoločnosti A & Z Rišňovský Halász s.r.o. Informujú o tom na svojom webe.
Spotrebitelia by nemali konzumovať nasledujúce produkty zakúpené v období od 21.8.2024 do 28.11.2024:
- Aro Paprika červená rezy 4 x 640 g (EAN: 8588005070164),
- Aro Paprika červená rezy 640 g (EAN: 8588005070126). Pri oboch výrobkoch je uvedený dátum minimálnej trvanlivosti 8.8.2027.
Vrátiť ich môžeš do konca mesiaca
METRO Cash & Carry SR aktuálne preveruje vzniknutú situáciu s dodávateľom. Zároveň vyzýva obchodníkov, aby informovali svojich zákazníkov a prevzali späť dotknuté výrobky.
Zákazníci môžu vrátiť zakúpené produkty do 31.12.2024 v ktorejkoľvek predajni METRO Cash & Carry SR. Po predložení dokladu o kúpe im bude vrátená plná suma. V prípade, že zákazník nemá k dispozícii doklad o kúpe, môže požiadať o vystavenie duplikátu na zákazníckej recepcii.
„Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám ospravedlňujeme a veríme, že naša spolupráca bude aj naďalej pokračovať k obojstrannej spokojnosti,“ informuje Petra Bártová, vedúca oddelenia kvality.
Škodlivé látky v hračkách
Ako sme ťa nedávno informovali, slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila pri kontrole nebezpečne vysoký obsah ftalátov v detských pečiatkach predávaných v sieti Pepco. Výrobok Art & Craft s 26 kusmi pečiatok (PLU 607141, šarža 202403) nespĺňa bezpečnostné kritériá stanovené európskou legislatívou o chemikáliách z roku 2006.
V rámci ochrany spotrebiteľov pristúpil obchodný reťazec Pepco Slovakia k okamžitému stiahnutiu problematického produktu z predaja. Spoločnosť zároveň vyzýva zákazníkov, aby prestali tieto pečiatky používať.
Dobrou správou pre spotrebiteľov je, že Pepco prijíma vrátenie výrobku vo všetkých svojich predajniach. Zákazníci dostanú späť plnú sumu, a to aj v prípade, že už nemajú pokladničný doklad.
Toto varovanie je jedným z preventívnych opatrení, ktorými SOI chráni spotrebiteľov a o ktorých pravidelne informuje na svojom webovom sídle. V prípade akýchkoľvek otázok môžu zákazníci kontaktovať spoločnosť na e-mailovej adrese: zakaznik@pepco.sk.
Ako sa vysporiadať s reklamáciou
Pokazený výrobok je potrebné reklamovať tam, kde bol zakúpený. S reklamáciou sa ľudia môžu obrátiť na predajcu, servis alebo priamo na výrobcu. V prípade nákupu z druhej ruky, ako je napríklad bazár, sa postup reklamácie nelíši, uviedla riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.
„Spotrebiteľ uzatvára zmluvu s predajcom, je preto logické, že voči nemu bude tiež uplatňovať svoje nároky, napríklad práve pri reklamácii,“ zdôraznila Hekšová.
Doplnila, že iný prípad je, ak predávajúci označí ďalšiu osobu, u ktorej je možné vytknúť chybu, ako je napríklad autorizovaný servis. Predajca by mal podľa nej na túto skutočnosť upozorniť kupujúceho ešte pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky.
Hekšová spresnila, že servis väčšinou vykoná len opravu a s ostatnými požiadavkami, napríklad na zľavu či odstúpenie od zmluvy, je nutné sa obrátiť na predávajúceho, ktorý za chybu tovaru v konečnom dôsledku zodpovedá. Zároveň odporúča, aby si ľudia reklamáciu uplatnili v jeho sídle, mieste podnikania alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho.
„Ak má predajca viac prevádzok, je možné sa s reklamáciou obrátiť na ktorúkoľvek z nich. Rovnako vyzerajúci obchod však nemusí byť pri reklamácii zárukou úspechu,“ upozornila riaditeľka organizácie. Dodala, že obchody pod rovnakou značkou tak nutne nemusia mať rovnakého prevádzkovateľa.
Osloviť výrobcu odporúča Hekšová v prípade, že zakúpený tovar má nadštandardnú napríklad desaťročnú záruku. Rovnako je možné ho podľa nej kontaktovať aj v situácii, keď ľudia neuspejú u predajcu, výrobca však nie je povinný reklamácii vyhovieť.
„Pri nákupe použitého tovaru z bazáru či od iného podnikateľa sa postup prakticky nelíši. Problém môže nastať pri nákupe od inej fyzickej osoby, napríklad prostredníctvom rôznych bazárových portálov alebo stále častejšie na sociálnych sieťach. V týchto prípadoch vám síce predávajúci môže ponúknuť svoj pôvodný doklad o kúpe, avšak s pôvodným predajcom nie je majiteľ už použitého tovaru v žiadnom právnom vzťahu,“ uzavrela.
Dodala, že situáciu je možné riešiť aj postúpením práv zo zodpovednosti za chyby, keď sa nový kupujúci fakticky dostane voči predajcovi do postavenia pôvodného kupujúceho.
Zdroje: METRO, TASR, Redakcia Startitup