Ďalšia európska automobilka v kríze: Zastavila výrobu a tento týždeň nevyrobí ani jedno auto
- Ďalšia európska automobilová spoločnosť je v kríze
- Nemecká spoločnosť pozastavila výrobu áut
- Ďalšia európska automobilová spoločnosť je v kríze
- Nemecká spoločnosť pozastavila výrobu áut
Nemecký automobilový výrobca, dobre známy aj Slovákom, zastavil výrobu. Spoločnosť Opel dočasne pozastavila výrobu v hlavnom závode v Rüsselsheime, kde zamestnáva približne 1 500 pracovníkov. Ako sme už spomínali v našich starších článkoch, viacero európskych automobilových spoločností nezažíva v poslednom období najlepšie chvíle.
Pozastavená výroba v Nemecku
Počas aktuálneho týždňa (2. decembra 2024 – 8. decembra 2024) sa v nemeckom závode nevyrobí ani jeden automobil. Ako píše portál Topspeed, ktorý sa odvoláva na nemecký portál focus.de, Opel úplne prerušil výrobu modelov Astra a DS 4. Ide o sesterské modely áut.
Hovorca spoločnosti uviedol, že Opel by mal výrobu obnoviť 9. decembra 2024, ale iba v obmedzenom režime, na jednu zmenu. Tento núdzový stav by mal trvať do konca januára 2025.
Zamestnanci sa však môžu tešiť, pretože nejde pre nich o najhoršiu správu. Pracovníci výroby dostali totiž voľno s plne hradenou mzdou. Avšak tento radikálny krok vzbudzuje obavy, hlavne čo sa týka výroby v nemeckej spoločnosti.
Modely áut Opel Corsa a Mokka sa predávajú náročnejšie oproti modelu Astra. Opel v tlačovej správe vysvetlil, že optimalizuje interné pracovné procesy a snaží sa zvýšiť konkurencieschopnosť fabriky.
Opel je súčasťou koncernu Stellantis, ktorý v júni tohto roku oslavoval 125. výročie. Slávnosti sa zúčastnil aj nemecký kancelár Olaf Scholz.
Nový šéf koncernu Stellantis
Pred niekoľkými dňami šéf koncernu Carlos Tavares nečakane ohlásil svoj odchod z funkcie. Podľa nemeckého portálu focus.de, spoločnosť už našla náhradu.
Predseda dozorného výboru John Elkann hľadal náhradu bývalého šéfa a zdá sa, že ju našiel. Podľa informácií talianskeho denníka, na ktorý sa odvoláva aj nemecký portál, sa do čela spoločnosti postaví Luca Maestri.
Očakáva sa, že Maestri prevezme spoločnosť začiatkom roka 2025. V minulosti bol finančným riaditeľom spoločnosti Apple, ktorú opustil v auguste 2024.
Talian Luca Maestri má za sebou naozaj pôsobivú kariéru. Začínal vo firme General Motors, následne pôsobil aj v telekomunikačnej spoločnosti Nokia Siemens Networks. V roku 2013 začal pracovať v spoločnosti Apple, kde sa stal kľúčovou osobou v manažérskom tíme pod vedením generálneho riaditeľa Tima Cooka.
Na konferencii, ktorá sa konala na Univerzite Luiss Guido Carli v Ríme, Maestri, povedal nasledovné: „Najdôležitejšie je mať možnosť učiť sa priamo v teréne, najmä zo svojich chýb. Keď začínal v spoločnosti General Motors, mal minimálne znalosti anglického jazyka.“
Jeho odborné znalosti zo sveta automobilového priemyslu by mali spoločnosti Stellantis priniesť nový impulz.
Európske automobilové spoločnosti v kríze
Ako sme ti spomínali v našom staršom článku, počas októbra si krízou prechádza aj nemecká spoločnosť Audi, ktorá patrí pod koncern Volkswagen Group. Už niekoľko desaťročí je táto firma synonymom luxusu, výkonnosti a technickej dokonalosti.
V tomto období bola ohrozená fabrika v Bruseli, keďže prémiová značka nevybrala vhodného investora. Audi v hlavnom meste Belgicka montuje elektrické SUV. Cena tohto auta je 80 000 eur, čo je pre záujemcov z Európy veľmi drahé.
„Výrobcovia áut chceli s elektrickými vozidlami hneď zarobiť veľké zisky a neakceptovali, že prechodná fáza bude generovať menej dividendy a ziskov. Takže všetko vsadili na veľké, veľmi luxusné, veľmi drahé modely, ktoré si európski občania nemôžu dovoliť. A tak máme teraz v Európe nadprodukciu, a preto chcú skupiny ako Volkswagen zavrieť továrne v Belgicku a Nemecku,“ povedal pre Euronews Hillal Sor, odborár z Metallos FGTB.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: focus.de, Startitup , Topspeed