Pravidlo 30-60-90 uľahčuje nováčikom štart v novej práci. Vyskúšaj osvedčený systém (NÁVOD)
- Začiatky na novom pracovnom mieste sú náročné
- Dôležité je chcieť pracovať a učiť sa novým veciam
- Začiatky na novom pracovnom mieste sú náročné
- Dôležité je chcieť pracovať a učiť sa novým veciam
Začiatky na novom pracovnom mieste sú náročné, ale zároveň môžu byť aj vzrušujúce. Každý nový zamestnanec chce zanechať dobrý dojem. Rýchlo sa chce zorientovať v novom pracovnom prostredí a čo najskôr prispieť svojimi schopnosťami.
Adaptácia na nové prostredie je dôležitá. Hlavne treba byť otvorený, zvedavý a pripravený plnohodnotne komunikovať. Nezabúdaj, že nikto od teba na začiatku neočakáva, že budeš hneď všetko vedieť. Dôležitá je ochota a chuť učiť sa novým veciam.
Počul si už o dokumente 30-60-90? Tento plán pomáha efektívne plánovať prvé tri mesiace v novej práci.
90-dňový plán
Ako informuje portál indeed.com, plán 30-60-90 dní sa používa na stanovenie si cieľov a hodnôt počas prvých troch mesiacov v novom zamestnaní. Tento plán slúži na maximalizovanie pracovného výkonu počas 90 dní na novej pracovnej pozícii.
Pravidlo je založené na systematickom rozdelení adaptácie na tri fázy.
Výhody implementácie 30-60-90-dňového plánu:
- Jasné zameranie: Plán ti pomôže sústrediť sa na podstatné úlohy počas prvých dní. Zvyšuje tak tvoju produktivitu
- Stanovenie cieľov: Ich stanovenie ti pomôže rýchlejšie zapadnúť do tímu
- Budovanie úspechu: Plnením stanovených cieľov ukazuješ nadriadeným, že si schopný a že vieš dosahovať výsledky
Portál themuse.com uvádza, že prvý mesiac, čiže 1. až 30. deň, v novej práci je hlavne o učení. Druhý mesiac, teda 31. až 60. deň, je o správnom plánovaní. V tomto bode sa začínaš aktívne zapájať do práce. Počas tretieho mesiaca, 61. až 90. deň, je správny čas ukázať, že si plnohodnotným členom tímu.
Ako správne napísať plán?
Manažéri spoločnosti často vytvárajú plán 30-60-90. Očakávajú od svojich zamestnancov spätnú väzbu. Ak správne pochopíš, ako tento plán zostaviť, vieš tak pomôcť svojmu nadriadenému pri tvorbe a následnej implementácii.
Nasledujúce kroky ti jasnejšie predstavia, ako vytvoriť plnohodnotný plán 30-60-90.
Prvým krokom je správne vytvorenie šablóny. Môžeš si ju vytvoriť alebo stiahnuť už predpripravenú. Mala by obsahovať priestor na stanovenie cieľov pre obdobia 30, 60 a 90 dní, priestor na rôzne typy cieľov a konkrétne kroky potrebné na ich dosiahnutie.
Druhým bodom je stanovenie si cieľov. Ako píše portál Indeed.com, je prospešné si kvalitne stanoviť ciele pre svoju novú pracovnú pozíciu. Mali by ísť o vzdelávacie, výkonnostné alebo osobné ciele.
Tretí až piaty krok zahŕňa určenie cieľov na obdobie 30 až 90 dní. Šiesty a zároveň posledný krok spočíva v definovaní konkrétnych akčných krokov. Analyzuj svoje ciele podľa ich typu a časového rámca. Vytvor si zoznam úloh, ktoré ti umožnia jasne posúdiť, či si dosiahol svoje stanovené ciele.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: indeed.com, themuse.com