V Bratislave otvorili nové potraviny, kde nemusíš „kontrolovať etikety“. Obľúbenú značku Starý Otec už neuvidíš

  • Bratislava má nový koncept regionálnych potravín
  • Kukkonia Shop chce priniesť nadštandardnú kvalitu z regiónov
pekár, chlieb
AI, Kukkonia a Starý Otec
  • Bratislava má nový koncept regionálnych potravín
  • Kukkonia Shop chce priniesť nadštandardnú kvalitu z regiónov

Bratislava má nový obchodný koncept, ktorý prináša regionálne potraviny do centra mesta. Kukkonia Shop, spoločný projekt značky Kukkonia zo Žitného ostrova a maloobchodnej siete Starý Otec, otvára svoju prvú predajňu v Auparku.

Zameriava sa na výrobky od slovenských aj zahraničných producentov, ktoré spĺňajú vysoké štandardy kvality. Táto spolupráca zároveň reflektuje širší trend podpory lokálnej produkcie a udržateľných riešení v maloobchode. 

Ide o významnú spoluprácu, ktorá mení tvár nákupov nielen lokálnych potravín v hlavnom meste. Prvá predajňa sa otvára v Auparku a postupne sa budú otvárať ďalšie bratislavské predajne, ktoré ponúknu zákazníkom produkty spĺňajúce prísny kódex kvality.

„Spojením našich značiek prinášame koncept mestských potravín, ktoré ocenia zákazníci vyžadujúci nadštandardnú kvalitu. Produkty značky Kukkonia vyrábame podľa tradičných receptúr s vysokým nárokom na kvalitu pričom suroviny pochádzajú priamo z daného regiónu. Našou víziou bolo vytvoriť svieži retailový koncept, ktorý by poskytol príležitosť nám aj ostatným značkám zdieľajúcim rovnaké hodnoty – dôraz na regionálnosť a prvotriedne zloženie potravín,“ vysvetľuje riaditeľ Divízie potravín Marián Gramata.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kukkoniashop (@kukkoniashop)

Predajne majú ponúkať priestor aj na kulinárske zážitky. Zákazníci si tu môžu vychutnať raňajky alebo kávu.

Sortiment zahŕňa čerstvé mäso a mäsové výrobky z vlastných fariem na Žitnom ostrove, pričom sa portfólio špecializuje na mäso z mangalice, mliečne produkty, kváskový chlieb a pečivo z vlastnej pekárne, cestoviny, remeselné nápoje, ovocie, zeleninu a množstvo ďalších delikates.

História srdca značky


Projekt Kukkonia čerpá z histórie Žitného ostrova, prezývaného aj „zlatá záhrada“. Názov značky pochádza z obdobia tatárskych vpádov, keď miestni napodobňovali zvuk žiab – „kuk-ko“ – na varovanie pred nepriateľmi.

Tento odkaz na tradície a autenticitu spája minulosť s dnešnými hodnotami: podporou lokálnej výroby a udržateľnosti.

Sieť predajní Starý Otec je zase pre mnohých známa prísnym výberom potravín. Od svojho vzniku v roku 2012 sa zameriava na kvalitu kontrolou zloženia produktov, ktoré vo svojich obchodoch ponúka. Prevažná väčšina produktov pochádza zo Slovenska.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Stary Otec (@staryotec.sk)

„Spolupráca s Kukkoniou nám umožňuje posunúť sa ďalej. Obidve značky zastávali a zastávajú rovnaké hodnoty tak v kvalite, ako aj v podpore regionálnych potravín. V našich predajniach zákazníci nikdy nemuseli kontrolovať etikety – našou garanciou vždy bolo, že produkty neobsahujú nepotrebné prísady ako umelé sladidlá, chemické zvýrazňovače chuti či škodlivé farbivá,“ dopĺňa Ľuboš Mudrák, riaditeľ spoločnosti Starý Otec, a.s.

Prvá predajňa Kukkonia Shop už otvorila svoje dvere v bratislavskom Auparku. 

Hospodárske výsledky spoločnosti Kukkonia s.r.o. za rok 2023 ukazujú zmiešaný obraz jej podnikateľskej výkonnosti. Hoci spoločnosť dosiahla nárast tržieb o 20 % na 1,875 milióna eur, čo naznačuje zvyšujúci sa záujem o jej produkty, jej zisk klesol o 75 % na iba 421 eur, ukazujú to dáta portálu Finstat.

Pokles tržieb o 8 %

Hospodárske výsledky spoločnosti Starý Otec, a. s., za rok 2023 naznačujú pretrvávajúce problémy v jej finančnom zdraví. Zvýšenie straty o 28 % na hodnotu -1,026 milióna eur poukazuje na zhoršujúcu sa schopnosť spoločnosti pokrývať svoje náklady a efektívne riadiť svoje financie.

zisk-stary-otec-a-s
zdroj: Finstat

Súčasný pokles tržieb o 8 % na 5,598 milióna eur naznačuje, že spoločnosť čelila zníženému dopytu alebo strate zákazníkov, čo mohlo byť spôsobené buď vonkajšími faktormi, ako je zvýšená konkurencia alebo ekonomický pokles, alebo internými problémami, ako je slabá marketingová stratégia či neefektívne riadenie.

Negatívny vývoj v hospodárení je obzvlášť alarmujúci, keďže strata rastie rýchlejšie ako pokles tržieb. 

trzby-stary-otec-a-s
zdroj: Finstat; Zisk firmy Starý Otec

Spojenie značiek Kukkonia a Starý Otec môže na druhej strane predstavovať nádej na obrat v hospodárskych výsledkoch spoločnosti. Kombinácia skúseností a silného zamerania na kvalitu oboch partnerov prináša nový koncept, ktorý môže prilákať širšiu zákaznícku základňu a posilniť pozíciu spoločnosti na trhu.

Otvorenie prvej predajne Kukkonia Shop v bratislavskom Auparku by mohlo byť krokom správnym smerom, ak sa koncept osvedčí a prinesie očakávaný rast tržieb.

Kľúčovým faktorom úspechu však bude schopnosť spoločnosti efektívne realizovať svoju víziu a osloviť zákazníkov, ktorí vyhľadávajú kvalitné a regionálne produkty. Čas ukáže, či táto spolupráca dokáže priniesť oživenie a dlhodobú stabilitu v jej finančných výsledkoch.

Prečo vlastne dochádza k takejto zásadnej zmene?

Zástupcovia značky pre Startitup vysvetľujú, že nejde o typický rebranding.

„Ide o spoločný projekt, v ktorom sa obe naše značky rozhodli priniesť do Bratislavy nový koncept spájajúci kvalitné potraviny s „food to go“ konceptom, ktorý je rozšírený a populárny najmä v krajinách západnej Európy,“ uvádzajú.

Tento krok je podľa nich odpoveďou na potreby zákazníkov a snahu priniesť do hlavného mesta regionálne potraviny najvyššej kvality v modernom formáte.

„Obe značky, Kukkonia aj Starý Otec, dlhšie hľadali partnera na rozšírenie a podporu svojich aktivít. Naše spoločné vízie a zdieľanie rovnakých hodnôt založených na prísnom kódexe kvality potravín vyústili do rozhodnutia vytvoriť v hlavnom meste tento nový retailový koncept potravín,“ vysvetľujú.

Zákazníci sa pritom nemusia obávať, že by prišli o svoje obľúbené produkty. „V predajni Kukkonia shop ponechávame tie najobľúbenejšie produkty Starého Otca, na ktoré boli zákazníci zvyknutí.“

Ako sa zmena dotkne zákazníkov?

Zástupcovia značky zdôrazňujú, že ich cieľom je zjednodušiť život zákazníkom a ponúknuť im ešte vyššiu kvalitu.

„Našim spoločným cieľom je, aby zákazníci nemuseli kontrolovať etikety a zloženie výrobkov. To robíme za nich,“ objasňujú.

Sortiment Kukkonia Shop bude bohatý na regionálne produkty zo Slovenska, no doplní ho aj výber špecialít z celej Európy.

Zákazníci sa môžu tešiť na nové pekárenské špeciality z vlastnej remeselnej pekárne, mäso z mangalice, limitované edície a prémiové produkty, ktoré bežne v obchodoch nenájdu.

„Sortiment bude reflektovať sezónnosť a prinesie aj nové pekárenské špeciality vyrábané vo vlastnej remeselnej pekárni. Práve zo spomínaného portfólia ponúkneme zákazníkom aj jedlo so sebou, aby si mohli počas celého dňa vychutnať zážitok z kvalitného a čerstvého jedla s autentickým príbehom,“ dopĺňajú.

Očakávania od tohto spojenia

Spojenie značiek Kukkonia a Starý Otec má veľký potenciál zlepšiť nielen ponuku, ale aj ich postavenie na trhu. „Je to v podstate kombinácia všetkého uvedeného. Našou spoločnou víziou bolo vytvoriť svieži retailový koncept, ktorý poskytne priestor značkám, ako je Kukkonia, a aj ostatným značkám zdieľajúcim rovnaké hodnoty, na prezentáciu a bližší kontakt so svojimi zákazníkmi,“ uvádzajú.

Táto spolupráca podľa nich prinesie efektívnejšiu distribúciu kvalitných výrobkov a posilní pozíciu oboch značiek na trhu.

„Vďaka tomu sa posilní nielen distribúcia kvalitných výrobkov, ale aj ich značka na trhu, čo zároveň prispieva k rozvoju samotných regiónov,“ dodávajú.

Spojenie týchto dvoch konceptov tak predstavuje nielen nový prístup k maloobchodu, ale aj dôležitý krok k podpore lokálnych producentov.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Finstat, Starý Otec, Kukkonia, Finstat

Najnovšie videá

Trendové videá