Na Slovensku generujú milióny: Exkluzívne rady od úspešných firiem, ako využiť Vianoce na raketový rast tržieb
- Sviatočné obdobie je v podnikateľskom kalendári jedinečným časom
- Ide o čas, ktorý otvára dvere k mimoriadnym príležitostiam v biznise
- Sviatočné obdobie je v podnikateľskom kalendári jedinečným časom
- Ide o čas, ktorý otvára dvere k mimoriadnym príležitostiam v biznise
Pre mnohé odvetvia predstavuje Vianočná sezóna až 30 % ročných tržieb, pričom v niektorých segmentoch, ako je e-commerce, retail či logistika, sú tieto čísla ešte výraznejšie.
Rok 2024 bol pre mnohé podniky výzvou – ekonomická neistota, inflačné tlaky a zmena spotrebiteľského správania. O to dôležitejšie je teraz sviatočné obdobie, ktoré môže firme priniesť nielen rýchle zisky, ale aj dlhodobý rast.
Prečo je práve koniec roka taký dôležitý? Okrem očakávania vyšších predajov je tu aj psychológia zákazníkov – ochota minúť viac peňazí na darčeky, využívať zľavy či zúčastniť sa na akciách. Sviatočné obdobie však nie je iba o predaji, ale aj o budovaní lojality, posilňovaní značky a využití tržieb na strategické investície. Pozrime sa, ako môžu firmy z rôznych sektorov tento potenciál efektívne využiť.
Logistika: Spoľahlivosť ako základ úspechu
„Pred Vianocami môžete získať zákazníkov, ktorí sa k vám budú vracať po celý zvyšok roka,“ hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ spoločnosti Packeta.
Práve logistika je v tomto období kľúčovým prvkom spokojnosti zákazníkov. E-shopy by si mali vybrať kvalitného logistického partnera s čo najväčšou kapacitou výdajných miest a boxov.
„Vianoce sú totiž pre e-shopy aj kuriérov najvyťaženejším obdobím a zákazníci chcú mať istotu, že im tovar stihne prísť do Štedrého dňa. V opačnom prípade svoju nespokojnosť s doručovaním prenesú priamo na e-shop, v ktorom nakupovali,“ dodáva Jančo.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čím sa firma s tržbami vyše 67 miliónov eur líši od konkurencie počas sviatkov?
- Aký detail môže rozhodnúť o tom, či zákazník dokončí nákup?
- Prečo sú mobilné aplikácie hitom sviatočných nákupov?
- Čo Decathlon pripravuje, aby zvládol sviatočný nápor?
- Aký trik motivuje zákazníkov k opakovaným nákupom?
- Ako jedna firma dokázala zvýšiť tržby o stovky percent?
- Aké špeciálne opatrenia prijímajú IT spoločnosti pred sviatkami?
- Prečo sa sviatočné tržby musia plánovať s rozvahou?
- Ako ekonomické výzvy menia správanie spotrebiteľov počas sviatkov?
- Čo môže sviatočná sezóna znamenať pre budúcnosť firmy?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy