Poľský gigant mení svoje plány: Biedronka odkladá otvorenie predajní na Slovensku

  • Šesť slovenských miest malo privítať prvé predajne Biedronky už tento rok
  • Reťazec však potrebuje viac času na prípravu
Obchodný reťazec Biedronka
Ilustračné foto Biedronka.pl
  • Šesť slovenských miest malo privítať prvé predajne Biedronky už tento rok
  • Reťazec však potrebuje viac času na prípravu

Biedronka dominuje poľskému maloobchodnému trhu s viac ako 3 500 predajňami. Reťazec sa zameriava na predaj cenovo dostupných potravín a produktov každodennej spotreby. Teraz plánuje rozšíriť svoje pôsobenie aj na slovenský trh.

Spoločnosť už v lete oznámila svoje plány otvoriť prvé predajne na Slovensku. Medzi prvými mestami, kde sa objavia predajne Biedronka, budú Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen. Ako sme ťa informovali, do zoznamu pribudol aj Miloslavov pri Bratislave. Najnovšie reťazec pripravuje otvorenie pobočky v Liptovskom Mikuláši, kde už začal nábor zamestnancov.

Biedronka pôvodne chcela načasovať svoj vstup na slovenský trh na predvianočné obdobie, keď ľudia tradične najviac nakupujú potraviny, sladkosti a darčeky. Napriek výhodnosti tohto termínu však reťazec na poslednú chvíľu svoje plány prehodnotil a otvorenie predajní odložil, informuje portál Aktuality.sk.

Náročné prípravy

Otvorenie nových predajní v cudzej krajine predstavuje komplexný proces. Reťazec musí vyriešiť množstvo úloh – od prípravy priestorov, cez rokovania s miestnymi dodávateľmi, až po vytvorenie funkčného systému zásobovania. K tomu sa pridávajú aj právne požiadavky a potreba nájsť kvalifikovaných zamestnancov.

Práve náročnosť týchto príprav pravdepodobne spôsobila oneskorenie plánov Biedronky. Spoločnosť potrebuje viac času na dôkladnú prípravu svojho vstupu na slovenský trh.

„S cieľom zabezpečiť všetky formality súvisiace s procesom otvorenia vrátane potrebných licencií a aby sme sa riadne pripravili na začiatok prevádzky, predpokladáme otvorenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ potvrdila Biedronka pre Aktuality.sk.

Redakcia Startitup požiadala spoločnosť Biedronka o vyjadrenie. Po jeho obdržaní budeme článok aktualizovať.

Rozsiahla kampaň

Biedronka si v Poľsku vybudovala silnú pozíciu vďaka agresívnej cenovej politike. Reťazec ponúka rozsiahly sortiment vlastných značiek a kladie veľký dôraz na spoluprácu s miestnymi výrobcami. Tento úspešný koncept plánuje preniesť aj na Slovensko.

Finančná sila materskej spoločnosti dáva Biedronke možnosť výrazne ovplyvniť cenový vývoj na slovenskom trhu. Skutočný cenový boj však začne až po otvorení prvých predajní, keď budú musieť zareagovať aj ostatní predajcovia.

Hoci reťazec zatiaľ nekonkretizoval počet plánovaných predajní pre najbližší rok, už teraz sa radí medzi najočakávanejších nových hráčov na slovenskom trhu. Za svoj slogan si zvolil „Nízke ceny každý deň“, píše sa na webovej stránke.

Biedronka už rozbehla marketingovú kampaň v slovenských rádiách. Spočiatku sa zameriavala na vysvetlenie významu svojho názvu – lienka po poľsky znamená biedronka.

Od 6. decembra spustila novú fázu kampane, kde priamo komunikuje svoj zámer ponúkať slovenské potraviny za výhodné ceny. Týmto jasne naznačuje svoj zámer stať sa významným hráčom na slovenskom maloobchodnom trhu.

Nábor zamestnancov netradičným spôsobom

Poľský reťazec začal s náborom nových pracovníkov pre slovenský trh už dávnejšie. Pri hľadaní manažérov však zvolil nezvyčajný postup. Ako upozornil portál Peniaze, spoločnosť v ponuke práce neuvádza výšku platu.

Hoci slovenská legislatíva vyžaduje uvádzať plat v pracovných inzerátoch, Biedronka našla spôsob ako túto povinnosť obísť. Namiesto klasického inzerátu používala prihlasovací formulár, kde kandidáti sami navrhli svoju predstavu o plate.

Materská spoločnosť Jerónimo Martins už na portáli Profesia inzeruje rôzne pracovné pozície. Administratívnym pracovníkom v sklade ponúka 1 300 eur, právnikom až 2 600 eur mesačne. Manažérom predajní ponúka spoločnosť od 1 750 eur mesačne.

Tento netradičný prístup k náboru manažérov vyvoláva otázky o transparentnosti mzdovej politiky spoločnosti pri jej vstupe na slovenský trh.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Aktuality.sk, biedronka.pl, Peniaze, Profesia.sk

Najnovšie videá

Trendové videá