Módny gigant kúpil luxusnú vilu vo francúzskom Cannes za 50 miliónov eur. Slúžiť má na túto vec
- Opulentná nehnuteľnosť s 12 spálňami má slúžiť na podujatia počas festivalov
- Do portfólia skupiny patria značky ako Louis Vuitton či Christian Dior.
- Opulentná nehnuteľnosť s 12 spálňami má slúžiť na podujatia počas festivalov
- Do portfólia skupiny patria značky ako Louis Vuitton či Christian Dior.
Najväčší výrobca luxusných módnych tovarov na svete, francúzska skupina Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) kúpila historickú vilu vo francúzskom Cannes za približne 50 miliónov eur, píše web The Business of Fashion.
LVMH kúpila vilu za 50 miliónov eur v Cannes
Opulentná nehnuteľnosť s 12 spálňami má slúžiť na podujatia počas vychytených festivalov v Cannes pre značky, ktoré patria pod LVMH, pre Bloomberg to potvrdili nemenované zdroje z okolia firmy. Francúzske mesto je povestné napríklad svetoznámym filmovým festivalom.
Do portfólia skupiny patria značky ako Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Christian Dior. Villa Bagatelle sa nachádza na kopci s nádherným výhľadom na mesto a Stredozemné more. Tento Art Deco skvost ponúka dva vonkajšie bazény, krytý bazén, terasovité záhrady a poskytuje ubytovanie pre 14 zamestnancov.
Vila bola postavená v roku 1928 a podľa magazínu Le Monde prešla rukami niekoľkých významných vlastníkov. Vrátane rusko-arménskych bratov miliardárov Sarkisovcov, bankára Anatolija Motyleva a alžírskeho podnikateľa Rafika Khalifu. Transakcia mala byť uzavretá už v apríli tohto roku za 46,5 milióna eur, bez nábytku a ďalších poplatkov. Zástupcovia LVMH obchod odmietli komentovať.
Tržby LVMH klesli
Francúzska skupina LVMH, najväčší svetový výrobca luxusných módnych tovarov, zaznamenala v 3. štvrťroku 2024 pokles tržieb. To je dôsledkom zníženého dopytu v Číne. TASR o tom informovala v októbri na základe správy agentúry Reuters. Organické tržby LVMH, očistené od menových vplyvov, akvizícií a predajov, klesli o 3 %. Na 19,08 miliardy eur v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Analytici pritom predpokladali, že skupina, do ktorej patria značky ako Louis Vuitton, Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy a Dior, dosiahne v 3. štvrťroku rast organických tržieb o 2 %. V Ázii, ktorá zahŕňa Čínu, organický predaj klesol o 16 %, pričom aj predaj v Japonsku zaostal za očakávaniami kvôli silnejšiemu jenu. Ten ovplyvnil výdavky čínskych turistov nakupujúcich luxusné produkty. Výkonnosť v USA a Európe tiež sklamala, keď tržby v USA stagnovali a v Európe vzrástli len o 2 %.
Predaj LVMH v Európe a Japonsku je čiastočne závislý od čínskych turistov, čo ukazuje, aký významný vplyv má oslabený dopyt zo strany čínskych zákazníkov na túto najväčšiu luxusnú značku sveta.
Divízia módy a koženého tovaru, do ktorej patrí Louis Vuitton a Dior, zaznamenala pokles tržieb o 5 %. To je ich prvý pokles od roku 2020 a výrazne horší výsledok než očakávaný rast o 4 %. Móda a kožený tovar tvoria takmer polovicu tržieb skupiny. Po pandémii COVID-19 stratil rast výdavkov v Číne na dynamike a kríza na čínskom realitnom trhu negatívne ovplyvnila dôveru kupujúcich.
Tržby divízie vína a liehovín pokračovali v poklese, pričom sa medziročne znížili o 7 %, po predchádzajúcich poklesoch o 12 % v 1. štvrťroku a o 5 % v 2. štvrťroku.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: The Business of Fashion, Bloomberg, TASR