Absolut zverejnila rekordné výsledky najvirálnejšej kampane v dejinách Slovenska
- Kampaň Slovensko žije všetkými farbami sa stala jednou z najkontroverznejších v našej krajine
- Slovákom pripomenula, že farba pleti neurčuje to, kým sme a, že naša krajina už dávno žije všetkými farbami
- A to aj napriek tomu, že niektorým je to “proti srsti”
- Kampaň Slovensko žije všetkými farbami sa stala jednou z najkontroverznejších v našej krajine
- Slovákom pripomenula, že farba pleti neurčuje to, kým sme a, že naša krajina už dávno žije všetkými farbami
- A to aj napriek tomu, že niektorým je to “proti srsti”
Značka odštartovala kampaň po teasingovom videu jedinečným spotom, v ktorom vystupuje Slovenka afrického pôvodu Natália Dongová. Kampaň sa už za krátky čas stala jednou z najdiskutovanejších kampaní u nás. Za kreatívnym konceptom kampane stojí reklamná agentúra Triad Advertising, ktorá dllhodobo spolupracuje so značkou Absolut.
„Kampaňou chceme dosiahnuť, aby si viac Slovákov uvedomilo, že farba pleti neurčuje to, kým sme. Slovensko žije všetkými farbami, preto ľudí vyzývame, aby sa vykašľali na predsudky a išli žiť,“ vyjadrila sa pri spustení kampane tvorcovská agentúra.
Jednou z tém, ktorej sa Absolut dlhodobo venuje aj v globálnom merítku, je okrem iného, téma rasizmus. Triadu sa tento koncept podarilo veľmi voľne a lokálnym spôsobom adaptovať aj na náš trh.
O nečakane veľkom úspechu kapane svedčia aj jej konečné výsledky, ktoré Triad zverejnil v ich podcaste na Spotify.. Kampaň Slovensko hrá všetkými farbami zaznamenala organický – neplatený zásah 7,4 milióna používateľov. Za všetko hovorí aj 200-tisíc zaznamenaných reakcií, 30-tisíc zdieľaní a 40-tisíc komentárov. Ak sa pozrieme len na komentáre, asi 80 % z nich tvoril „hate“ čiže nenávistné komentáre.
„Z poctivého počítania a štatistík máme výsledky, že 66 % reakcií bolo pozitívnych (keď sa zrátajú srdiečka, lajky, komentáre a pozitívne zdieľania). Takže napriek tomu, že to na prvú šupu vyzerá negatívne, pretože hejt je počuť viac ako lásku, nebolo to v skutočnosti tak. Pripravili sme k tomu aj pekné video,“ vyjadril sa Triad.
Mimo agentúru sa objavilo 250 neplatených výstupov, pričom získaná hodnota médií predstavovala 161 tisíc eur. Podľa výsledkov zverejnených agentúrou, vzrástli aj predajné výsledky a to o 13 % v porovnaní s minulým rokom. Nárast predaja pred a po reklame bol zaznamenaný o 117 %. Ide tak o naozaj ukáźkové výsledky, aké pri štarte kampane neočakávali ani samotní tvorcovia kampane.
My sme si už pred časom ku nám do Startitupu pozvali aj brand manažérku značky Absolut Zuzanu Magálovú a kreatívneho riaditeľa z agentúry Triad Advertising Vlada Kureka, ktorí nám pár dní po tom, ako kampaň uzrela svetlo sveta, povedali, čo je na najnovšej komunikácii Absolutky fascinujúce, ako dlho ju pripravovali a prečo v prenesenom slova zmysle presiahla reklamný brejk.
Dozvieš sa tiež to, ako sa reklama stala súčasťou spoločenskej diskusie a to, ako značka cinkla Slovákom na veľmi citlivú strunu a odhalila veci, ktoré boli dovtedy pod povrchom.