Absolútne si získali Bratislavčanov. Pavol a Simona do centra priniesli podnik, aký tu chýbal
- Do Starého Mesta priniesli podnik, aký im tu vyslovene chýbal
- Nejde však o typický bar či kaviareň
- Do Starého Mesta priniesli podnik, aký im tu vyslovene chýbal
- Nejde však o typický bar či kaviareň
V Bratislava na Povrazníckej vyrástla kaviareň, ktorá je zároveň vínnym barom, kde nechýba ani detský kútik. Nenájdeš tu síce teplé jedlá ani tvrdý alkohol, Baryk je však miesto, kde sa dobre cíti kávičkár, pivár, vínna muška, šoféri, psíčkari, rodičia aj deti.
Nesnažia sa tu silou-mocou tlačiť koncept, ktorý by si nikde inde nenašiel, skôr chcú byť prirodzenou súčasťou dňa pre ľudí, ktorí pôjdu okolo. Plusom je, že všetky ich produkty pochádzajú len z Bratislavy alebo blízkeho okolia.
Za projektom Baryk stojí Pavol Kyselica spolu s jeho manželkou Simonou. Od začiatku im s rozbehom pomáha aj ich prevádzkar Mišo, ktorý má dlhoročné skúsenosti z gastra. Popri gastre je Pavol kreatívny riaditeľ a spolumajiteľ grafického štúdia a Simona je mama na materskej.
Tvrdia, že pred založením projektu Baryk im chýbalo predovšetkým miesto na pokojné ranné, poobedné aj večerné vysedávanie v ich okolí. „A ja som celý život túžil vlastniť výčapný stojan,“ objasňuje Pavol.
Zároveň konštatuje, že pri tomto type biznisu by sa človek s pochybnosťami o životaschopnosti podniku nemal do toho ani len púšťať. „Máme zdravý rešpekt pred bratislavským trhom aj našimi zákazníkmi, čiže je ešte priskoro hodnotiť, či sa tento nápad podaril. Uvidíme o rok,“ hovorí Pavol s tým, že do prevádzky už investoval viac financií, než s akými rátal pri rozbehu podnikania.
Peniaze však čerpal z vlastných zdrojov. „Nebáli sme sa zadlženia, pretože pri tomto type biznisu musí človek rátať s dlhšou dobou návratnosti investície. A najmä musí mať vzťah k Excelu.“
Pohodová atmosféra a pekný dizajn
Baryk nájdeš v Starom Meste a jeho zakladatelia tvrdia, že sa im tu podniká naozaj veľmi dobre. „Naša lokalita bola hlavným dôvodom, prečo sme do tohto išli. Sami tu bývame, čiže sme si to robili tak trochu aj sami pre seba. Je to jedna z najkrajších a najlepších častí na život v Bratislave a takýto typ podniku nám tu chýbal.“
Rozširovanie do iných miest zatiaľ v pláne nemajú. Objasňujú, že ich koncept je veľmi naviazaný na ich lokalitu. „Stále je to pre nás viac hobby ako nejaký biznis plán do budúcna. Ale chceme čoskoro predstaviť vlastnú značku našich limonád, ktoré budú určené aj pre iné prevádzky.“
Postupne by chceli najmä vzdelávať ľudí o vínnej, pivnej aj kávovej kultúre. Baryk má byť navyše miestom, kde okrem kvalitného gastra dostane človek z času na čas aj dobrý program. Keď sem zavítaš, Pavol ti odporúča objednať si deci vína alebo rovno celú fľašu. Neoľutuješ. Čo sa týka kávy, čakaj tu výberovku od Goriffee.
O tom, že Baryk si veľmi rýchlo našiel skalných zákazníkov, svedčí aj záplava pozitívnych hodnotení v Google recenziách.
„Takýto koncept nám v hoode veru chýbal. Káva a koláče sú topka, na pivo a víno sa snáď v blízkej budúcnosti dostanem. Frajer a pes sú pravidelní štamgasti, no a detský kútik príjemne prekvapil, keďže je to v kaviarni raritka,“ napísala Jarka.
„Síce len na pivo, ale bolo to super. Čapované špeciály vynikajúce, obsluha veľmi milá, skvelá hudba do pozadia, krásny jednoduchý interiér a celkovo veľmi príjemná atmosféra. Cítil som sa tam skvele,“ dodal Radovan.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy