Adidas vstupuje do sveta F1: Nemecká značka podpísala kontrakt s Mercedesom v hodnote 30 miliónov
- Adidas podpísal viacročnú spoluprácu s tímom Mercedes
- Budú oficiálnym partnerom legendárneho tímu
- Ich merch budú nosiť aj samotní jazdci
- Adidas podpísal viacročnú spoluprácu s tímom Mercedes
- Budú oficiálnym partnerom legendárneho tímu
- Ich merch budú nosiť aj samotní jazdci
Adidas prepisuje históriu. Značka totiž vstupuje do sveta Formuly 1 prostredníctvom významného partnerstva s tímom Mercedes-AMG PETRONAS F1. Oznámil to samotný tím vedený Totom Wolffom na svojom webe.
Nahradia tak značku Puma, s ktorou spolupracoval bývalý zamestnávateľ Lewisa Hamiltona ešte v minulej sezóne. Podľa portálu Sports Ilustrated by mala byť hodnota lukratívneho kontraktu 30 miliónov dolárov, čo predstavuje približne 29 miliónov eur.
Začiatok novej éry
Viacročné spojenie predstavuje historický moment pre značku Adidas, ktorá tak prvýkrát vstupuje do najvyššej kategórie motoristického športu. Ako oficiálny tímový partner sa postarajú o komplexné vybavenie celého tímu. Informujú, že pritom využijú svoje 75-ročné skúsenosti s vrcholovým športom.
Vytvárať budú špecializované oblečenie pre jazdcov, mechanikov aj inžinierov. George Russel a Kimi Antonelli už tak pravdepodobne túto sezónu dorazia do paddocku odetí práve do Adidasu.
Spolupráca je podľa značky založená na spoločnom záväzku k výkonu a dokonalosti v športe, kde rozhodujú milisekundy. Od sezóny 2025 predstaví Adidas kompletný sortiment oblečenia, obuvi a doplnkov nielen pre členov tímu, ale aj pre fanúšikov. Každý kus tímovej výbavy sľubujú navrhnúť s ohľadom na špecifické potreby jednotlivých rolí v tíme.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Fanúšikovia sa môžu tešiť na špeciálne navrhnuté kolekcie inšpirované tímom a jeho jazdcami. Počas roka plánuje značka uviesť aj niekoľko limitovaných edícií. Partnerstvo tak spája dve ikony v jednom z najrýchlejšie rastúcich športov na svete a sľubuje priniesť nový rozmer do sveta Formuly 1.
Ak sa už nevieš dočkať nákupov, dlho to nepotrvá. Sortiment oblečenia adidas x Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team predstavia budúci mesiac, keď sa všetky oči obrátia na sezónu 2025 Formuly 1.
Prelomová spolupráca
Bjørn Gulden, generálny riaditeľ spoločnosti Adidas, hovorí, že sú veľmi radi, že môžu byť súčasťou sveta motoristického športu. „Záujem o motoršport vo všeobecnosti a najmä o Formulu 1 výrazne rastie. Oslovuje nových spotrebiteľov a má veľký vplyv na šport a pouličnú kultúru. Sme nesmierne hrdí na to, že môžeme predstaviť tri pruhy v F1 ako oficiálneho tímového partnera tímu Mercedes-AMG PETRONAS F1 – jedného z najúspešnejších tímov vôbec,“ teší sa.
Dodáva, že značky spoločne zdieľajú vášeň pre rýchlosť, inovácie a výkon. Chcú podporovať jazdcov a tím, aby posúvali limity na trati, a mimo trate chcú priniesť nový pohľad na šport predstavením vzrušujúceho lifestylového produktu. Avizujú aj rozšírenie dosahu na novú generáciu fanúšikov.
„Naše partnerstvo s Adidas je jasným vyjadrením zámeru, kedy začíname písať našu ďalšiu kapitolu ako tím. Adidas je ikonická značka, ktorá zdieľa našu oddanosť nielen špičkovému výkonu, ale aj štýlu a sofistikovanosti. Toto oznámenie preto predstavuje prelomovú spoluprácu, ktorá nanovo definuje, čo znamená tím a oblečenie pre fanúšikov v našom športe a spolupracovať s Adidas, keď sa spoločne snažíme bojovať o titul majstrov sveta,“ doplnil Guldena Toto Wolff, spolumajiteľ, generálny riaditeľ a šéf tímu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team.
Podľa Richarda Sandersa, obchodného riaditeľa tímu Mercedes-AMG PETRONAS F1, je výkon jadrom všetkého, čo robia. Adidas považuje za ikonickú značku, ktorá dosiahla rekord alebo prelomový úspech v toľkých iných športoch, že je nielen veľkou cťou, ale aj neuveriteľne vzrušujúcou skúsenosťou, s nimi spolupracovať.
„Naša spoločná hodnota inovácií sa zameria aj na prinesenie osviežujúcej energie do našej širšej ponuky oblečenia pre fanúšikov. F1 sa v súčasnosti vezie na kultúrnej vlne a my na tom budeme stavať, aby sme mohli poskytovať oblečenie, obuv a doplnky, ktoré oslovia našich verných fanúšikov,“ uzavrel Sanders.
Čítajte viac z kategórie: Šport
Zdroje: Mercedes-AMG PETRONAS F1, Sports Illustrated