Aké hry vznikli počas prvého Bratislava Game Jam?
- Pred pár dňami sa v priestoroch Goetheho inštitútu organizoval Mladý pes prvý ročník Bratislava Game Jam s témou edukatívne hry zamerané na rozvoj jazyka. Porota v zložení Kristian Lukić (RS), Zuzana Anettová (SK), Matthias Guntrum (DE) a Mária Kadlecová (SK) zo všetkých hier ocenila najmä hru s názvom „Pes mi zožral úlohu” od tímu Noha v mede. Čestné úznanie získali hra „Bliss” od tímu Kódtraktory a hra „Národní buditeľ” od tímu Cheerful Alligator.

- Pred pár dňami sa v priestoroch Goetheho inštitútu organizoval Mladý pes prvý ročník Bratislava Game Jam s témou edukatívne hry zamerané na rozvoj jazyka. Porota v zložení Kristian Lukić (RS), Zuzana Anettová (SK), Matthias Guntrum (DE) a Mária Kadlecová (SK) zo všetkých hier ocenila najmä hru s názvom „Pes mi zožral úlohu” od tímu Noha v mede. Čestné úznanie získali hra „Bliss” od tímu Kódtraktory a hra „Národní buditeľ” od tímu Cheerful Alligator.
Game jam je stretnutie herných vývojárov, programátorov a grafikov, ktorých hlavným cieľom je vytvoriť hru v obmedzenom čase. Bratislava Game Jam sa spolu s detským štvorčlenným tímom zúčastnilo 29 účastníkov. Osem tímov vytvorilo hry za 48 hodín, ktoré následne hodnotila porota. Výber tej najlepšej hry pre porotu v zložení Kristian Lukić (umelec a teoretik umenia, RS), Zuzana Anettová (učiteľka cudzích jazykov, SK), Matthias Guntrum (herný vývojár, DE) a Mária Kadlecová (redaktorka portálu Vĺčatá.sk, SK) nebol vôbec ľahký. Dôkazom je aj nečakané ocenenie dvoch hier symbolickým čestným uznaním.
Po dlhšom rozhodovaní sa odborná porota zhodla a výhercom sa stal tím s názvom Noha v mede (Peter Fačko, Jana Malatincová, Alexander Palásthy) s hrou „Pes mi zožral úlohu.” Porota ocenila najmä originálnu hernú mechaniku, harmóniu medzi zadaním a výsledkom a procesné analógové prostredie.
„Pes mi zožral úlohu“ je point-and-click adventúrou pre tablety, ktorá vtipnou formou učí deti spoznávať súvislosti medzi slovom, obrazom a vzťahy medzi objektami reálneho sveta. Hra je založená na jednoduchom princípe nahrádzania textu obrazom. Text je na začiatku všade a až jeho postupným zapĺňaním sa odkrýva príbeh malého chlapca idúceho do školy. Hra sa dá využiť na výučbu cudzích jazykov.
Hra je dostupná zadarmo v beta verzii pre zariadenia využívajúce systém Android a Windows na tejto webovej stránke: http://peterf.itch.io/dog-ate-my-homework.
Členovia víťazného tímu získali Nové Nintendo 3DS, ktoré venovala spoločnosť Pixel Federation, webhosting od WebSupportu a knihy od Slovenskej národnej galérie. Vďaka spolupráci s organizáciou Edulab budú o výsledných hrách informované tisícky učiteľov po celom Slovensku.
Partnerom Bratislava Game Jam bola aj spoločnosť Grand Beats, ktorá poskytla tímom podporu v podobe tvorby hudby a zvuku na mieru. Ich zvuky boli aj vo víťaznej hre. Porota sa rozhodla neplánovane udeliť aj čestné uznanie. Hra „Bliss” od tímu Kódtraktory, ktorá si ju zaslúžila za filozofické poňatie témy a úchvatné vizuálne spracovanie Bliss od Kódtraktory (Boris Vitázek – game design, programovanie, Amalia Filip – koncept, David Morasz – programovanie, Lukáš Štepanovský – sound design)
Čestné uznanie získala i hra „Národní buditeľ” od tímu Cheerful Alligator za historický kontext, ručne maľované vizuály a praktickosť v jej využití pri výučbe.
Národní buditeľ od Cheerful Alligator (Matej Juračka – grafika a programovanie, Juraj Borza – grafika a programovanie)
Zdroj: ts
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska