Aké je to spravovať sociálne siete prezidentky Čaputovej? Spýtali sme sa priamo člena štábu
- Odpovedá Jakub Chihada, bývalý člen štábu pre správu sociálnych sietí prezidentky Zuzany Čaputovej a strany PS-Spolu
- Podmienky prijímania kandidáta sa sprísnili
- Ponúkaný plat pre súčasnú pozíciu je 1310 eur
- Odpovedá Jakub Chihada, bývalý člen štábu pre správu sociálnych sietí prezidentky Zuzany Čaputovej a strany PS-Spolu
- Podmienky prijímania kandidáta sa sprísnili
- Ponúkaný plat pre súčasnú pozíciu je 1310 eur
Pracovný trh na Slovensku sa neustále vyvíja. Možno si si už aj ty všimol, že na inzertné stránky pribudli pracovné pozície, o ktorých by sme pred pár rokmi mohli len snívať.
Najväčší nárast zaznamenáva reklamný a komunikačný sektor, ktorý sa neustále modernizuje a aby aj ten slovenský držal krok s dobou, vytvára nové pracovné miesta, ktoré sú s tým späté.
Prednedávnom sme ťa informovali o atraktívnej pracovnej pozícii, ktorej pracovná náplň spočívala v správe instagramového účtu prezidentky Zuzany Čaputovej.
Ako táto pozícia vyzerá v súčasnosti a čím sa líši od povinností z čias kandidatúry prezidentky sme sa opýtali jej bývalého člena štábu Jakuba Chihadu, ktorý spravoval pomimo iné aj sociálne siete.
Iba 21% pracovných ponúk vyžaduje predošlú prax
Ponúkaný plat pre súčasnú pozíciu je 1310 eur. Viacerým sa zdá suma príliš nízka, nakoľko ide o pravú ruku prezidentky, ktorá bude zodpovedná za jej prezentáciu na tomto sociálnom médiu. „Ponúkaný základný plat zodpovedá platovej tarife v 8. platovej triede podľa zákona o KP SR,“ pre Startitup uviedol hovorca Martin Strižinec.
Ak sa aj tebe zdá čiastka malá, možno ťa prekvapí, že podobné pracovné ponuky na našom trhu slúžia ešte stále skôr pre študentov a stážistov a častokrát sú zadarmo.
Podľa štatistík portálu Pozície.sk iba 21% pracovných ponúk, ktoré hľadajú špecialistu na sociálne médiá vyžadujú predošlú prax.
Podobnú skúsenosť má aj Jakub Chihada, ktorý sa k správe sociálnych médií dostal ešte za študentských čias. „K práci na kampani a správe sociálnych médií som sa dostal pred pár rokmi ešte popri vysokej škole. Začiatky pripomínali stáž, kde som pracoval vo väčšom tíme, v ktorom každý člen mal na starosti svoju agendu,“ odpovedal Chihada.
Sprísneným výberovým procesom zatiaľ neprešiel nik
Novovytvorená pozícia pre prezidentku však už vyžaduje dvojročnú prax a všetci kandidáti sa musia podrobiť testovej skúške. Podľa informácií, ešte stále nebol vybraný ten správny.
Zaujímavosťou je, že výberový proces sa koná už po druhý krát, nakoľko v prvom sa taktiež nepodaril nájsť vhodný člen.
Kandidáti by mali zastávať rovnaký politický názor
Pri profesii ako je táto sa môže stať, že medzi kandidátmi o pozíciu sú aj takí, ktorí v posledných voľbách nevolili prezidentku. V minulosti to však bolo inak. „Nestávalo sa, že by sme mali v štábe niekoho, kto by volil, alebo mal iný politický názor ako strana/ politik, pre ktorého pracoval.
V mojom prípade tento proces šiel od konca. Pani prezidentke som veril, a preto som na jej kampani začal pracovať ako dobrovoľník. Pre mňa je najdôležitejšie, aby som človeku, pre ktorého pracujem veril a veril aj tomu čo robí a čo zastáva. V konečnom dôsledku sa takto práca robí jednoduchšie,“ odpovedal Chihada.
Niektorí politici majú za sebou viacpočetný tím ľudí
Možno aj tebe napadlo, že pri takom množstve úkonov, ktoré má politik vo svojom dennom rituály, ani nestíha čítať príspevky, ktoré za neho pridáva jeho štáb. Opak je však pravdou a naozaj každý príspevok na sociálnych sieťach prechádza reťazcom úkonov, ktorý končí súhlasom daného politika.
„Veľmi to samozrejme záleží od politika. Pomáhal som pri kampani Pavlovi Sibylovi a keďže je novinár, niektoré príspevky si písal aj on sám. Iní politici však nemusia mať podobné skúsenosti a mať za sebou tím ľudí, ktorý sa o komunikáciu na sociálnych médiách starajú môže byť veľmi nápomocný,“ dodal Chihada.
Čítajte viac z kategórie: Rozhovory