Ako robiť výkonný marketing na Instagrame? Jedným formátom sme klientovi zabezpečili vyše 1 500 registrácií
E-commerce segment vstúpil do turbulentného obdobia a mnohé veľké značky začínajú mierne upravovať svoju komunikačnú stratégiu. Formáty zamerané na dlhodobú brandovú komunikáciu čoraz viac začínajú prepájať s výkonom, ktorý prináša okamžité viditeľné výsledky.
V Startitup Group ponúkame niekoľko výkonnostných formátov, pričom sa nám v poslednej dobe mimoriadne osvedčili výkonnostné Instagram stories, ktoré dokážu generovať pozoruhodné množstvo leadov aj priamych konverzií.
„Z hľadiska CPA dosiahli IG stories a IG posty na Startitup najnižšiu cenu v rámci digitálnych médií“ – mediálna agentúra Universal McCann
Ako však vytvoriť skutočne dobrú výkonnostnú story a, predovšetkým, ako vyzerá ucelená IG stories kampaň v praxi? Výsledky, ktoré sme zaznamenali v rámci našej niekoľkomesačnej spolupráci s investičnou platformou Fumbi, stoja za vašu pozornosť.
Ako vzniká story zameraná na výkon?
Za „jednou storkou“ sa toho skrýva viac, než si bežný konzument obsahu pomyslí. Aký je recept na čo najúspešnejšiu výkonnostnú instagramovú story?
✍️ Copywriting
Samotná výzva na preklik či konverziu je kľúčom k naplneniu cieľa. Správna formulácia v médiách by mala obsahovať vysoko relevantnú tému, no stále si zachovávať natívny charakter, ktorý zapadá do contentového mixu. Čitateľovi je možné ponúknuť odmenu za splnenie cieľa alebo ho inak motivovať.
🎨 Rozpoznateľné vizuály
Záleží od kanálu, zvyčajne však pod vizuálmi nemyslíme logá partnera, no skôr „thumbnailové“ a „organické“ materiály. Pri sociálnych sieťach zvyčajne odporúčame aplikovať podobnú stratégiu, ako pri organickej distribúcii iného obsahu – výrazné thumbnaily v teplých farbách, ktoré však nepôsobia invazívne – pozornosť si získajú rezonanciou témy.
📊 Nástroje na tracking
Custom UTM kódy a iné meracie nástroje, ktoré dávajú možnosť optimalizovať distribúciu väčšej kampane a poskytnúť klientovi hlbšie dáta pri reportingu. Všetky výstupy odporúčame analyzovať a na základe dát identifikovať ich silné a slabé stránky.
⌛ Načasovanie
V slnečný a teplý piatok večer veľa nových bankových účtov nepredáte. Najmä pri časovo obmedzených formátoch (IG story vidno len 24 hodín) je veľmi dôležité zvoliť vhodný čas publikácie. Extenzívnym porovnávaním vieme odporučiť ideálny deň aj čas publikácie jednotlivých častí výkonnostnej kampane.
👥 Vhodné a veľké publikum
Najkľúčovejším elementom však bude správne publikum. Partnerom vždy odporúčame správne komunikačné kanály z našich médií v Startitup Group. Ako vydavateľ máme najväčší network sociálnych sietí na Slovensku, pričom jednotlivé účty a profily majú svoje unikátne publiká s odlišnými atribútmi – vďaka tomu ich dokážeme nakombinovať tak, aby sme maximalizovali výsledky kampane.
Kto sleduje Startitup Instagram?
Instagram Startitup je významným spravodajským kanálom na Slovensku. Brandovaný ako „Najrýchlejšie spravodajstvo na Slovensku“, úzko spolupracuje s redakciou portálu Startitup.sk či tlačovými agentúrami, vďaka čomu zvyčajne získava prvenstvo v prinášaní horúcich noviniek na domáce sociálne siete.
Instagram Startitup ponúka príležitosť osloviť cieľovú skupinu 346-tisíc followerov v ekonomicky aktívnom veku.
Followeri Startitup sú ekonomicky aktívnou cieľovou skupinou, pričom 43 % z nich je vo veku 25 – 44 rokov. Žijú vo veľkých mestách, čítajú seriózne médiá a okrem spravodajstva, inovácií či biznisu ich zaujíma aj vlastná budúcnosť. Investovanie, bankové účty či dôchodky sú produkty, ktoré na našich kanáloch vďaka tomu vždy performovali nadpriemerne.
Vyše 1 500 registrácií len vďaka stories
Efekt výkonnostných formátov na silných sociálnych sieťach si v prvom kvartáli vyskúšal náš dlhoročný partner Fumbi, investičná platforma s unikátnym algoritmom na optimalizovaný nákup kryptomien.
Zadanie bolo jednoduché: Získať čo najväčšie množstvo registrácií, ktoré Fumbi podporil registračným bonusom v hodnote 5 €.
Stratégia
Network Startitup Group tvorí vyše 30 social media stránok na rôznych platformách, s rôznymi brandmi a odlišnými publikami. Keďže mal klient záujem o staršie publikum s prehľadom vo finančnom svete, najlepšou voľbou bol práve Instagram našej vlajkovej lode Startitup s 346-tisícmi followerov.
Nákup na sociálnej sieti sme však obsahovo aj formátovo diverzifikovali. Pre klienta sme tak vyprodukovali:
- krátke predajné video, kde naša moderátorka Sima hovorí o vlastnostiach a benefitoch produktu, čím sa značka Fumbi spojila s dôveryhodným a známym médiom
- natívne instagramové stories, ktoré vizuálne perfektne zapadajú do štandardného obsahového mixu,
- awarenessové link in bio posty, ktoré majú štandardne nižší výkon, no podporujú súbežne bežiace výstupy na iných kanálov.
Výsledky
Jedna IG story v priemere doisahla 39-tisíc impresií s CTR 2,71 %.
Štyri vhodne načasované IG stories dosiahli spolu organicky 155-tisíc impresií. Dohromady sa klient mohol tešiť z vyše 4-tisíc leadov, ktorí sa premenili na viac než 1 500 priamych konverzií (presné číslo je obchodným tajomstvom partnera).
Že takmer polovica leadov nakoniec skonvertovala, je testamentom toho, aké čísla dokáže správne nastavená výkonnostná stratégia vygenerovať, pokiaľ sú do nej navolené správne mediálne kanály, čomu musí predchádzať analýza publika.
Hodnotenie partnerov
„Spolupráca nám priniesla výsledky nad naše očakávania,“ vyhodnotila Head of Marketing vo Fumbi Milena Košová. „Celkovú spokojnosť hodnotíme ako výbornú.“
„Cieľom kampane bol zber konverzií. Z hľadiska CPA dosiahli IG stories a IG posty na Startitup najnižšiu cenu v rámci digitálnych médií,“ uzatvára mediálna agentúra Universal McCann, ktorá zastrešuje mediálnu komunikáciu Fumbi.
Mali by sme zaradiť Instagram do mediaplánu?
Dôležitosť Instagramu pre slovenskú reklamu netreba vysvetľovať. Odporúčame dôrazne sledovať všetky novinky a updaty, ktoré Instagram pravidelne prináša a testovať všetky, ktoré vám dávajú zmysel.
V Startitup Group sa dedikovaný social media tím stará o obsah na všetkých „instagramových platformách“, od stories, postov, carouselov a IG TV až po čoraz silnejších Instagram Reels a Instagram Sprievodcov, ktorý na dennej báze skúma a testuje všetky novinky a ich prípadné uplatnenie vo výkonnostných aj iných kampaniach.
Instagram a iné instantné sociálne siete sú relevantným kanálom pre zábavu už dávno, no postupne začínajú byť aj zdrojom serióznych spravodajských informácií a sú tak vitálnou súčasťou informačného mixu veľkej časti Slovákov.
Využiť instagramovú platformu veľkého publishera so skúsenosťami, s cieľom maximalizovať predaj, tak z marketingového hľadiska dáva veľký zmysel.