Algoritmus TikToku treba pravidelne kŕmiť. Sme v ňom uväznení, hovorí odborník

  • Do štúdia Startitup zavítal expert na sociálne siete Tony Dúbravec
  • Priniesol mnoho nápadov a odporúčaní pre social media marketing
  • Sociálne siete nie sú len o followeroch
Špecialista, odborník na sociálne siete sedí v štúdiu Startitup. Spovedá ho moderátor Adam Šipoš v relácii Let's Talk Business
YouTube/Startitup
  • Do štúdia Startitup zavítal expert na sociálne siete Tony Dúbravec
  • Priniesol mnoho nápadov a odporúčaní pre social media marketing
  • Sociálne siete nie sú len o followeroch

V relácii Startitup Let’s Talk Business sme privítali hosťa, ktorý je špecialistom na sociálne siete. Tony Dúbravec sa s nami pozrel na aktuálne trendy vo svete sociálnych platforiem. Priblížil nám i marketingovú stránku tejto brandže a jej budúcnosť.

Práve „social media marketing“ je podľa Tonyho Dúbravca len druh komunikácie, ktorý je špecifický vlastnosťami a používateľmi danej platformy, ale aj jej dynamikou. Prezentácia na sociálnych sieťach môže priniesť úžitok aj mnohým firmám a Dúbravec tento štýl marketingu podnikom odporúča.

Podotkol však, že existujú firmy, „ktoré možno prikladajú priveľkú váhu na to, ako to biznis ovplyvňuje“.

Followeri nie sú všetko

Pri marketingu sa nemusíš obávať počtu „followerov“. Ak vidíš, že tvoja firma napreduje a vieš, že si nových zákazníkov získal cez sociálne siete, môžeš si byť istý dosahom tejto reklamy aj bez čísel na svojom profile.

„Followeri môžu niečo znamenať v kontexte toho, že ich máme viac ako minulý mesiac, ale nemusia nič znamenať v kontexte biznisových výsledkov,“ podčiarkol Dúbravec.

V súčasnosti sociálne siete a s nimi aj marketing ovládol veľmi špecifický obsah. Ide najmä o krátke videá, ktoré pochádzajú z TikToku. Cez túto sociálnu platformu zároveň vystrelila popularita používania hudby v pridávanom obsahu. Okrem toho však výrazne stúpa dôraz na kvantitu.

„Kedysi, pár rokov dozadu, to bolo také, že radšej menej obsahu, ale dobrého, aby sme ,nespamovali‘. Veď na čo budeme robiť slabý obsah, len aby sme robili?“ hovorí odborník. TikTok však od používateľov, vrátane firiem, vyžaduje, aby sociálnu sieť „kŕmili obsahom“„Jedno video týždenne je na TikTok asi málo,“ podotkol.

Otroci algoritmu

Sociálne médiá majú svoj algoritmus, ktorý funguje na určitých pravidlách. Moderátor Adam Šipoš podčiarkol, že ľudia alebo spoločnosti, ktoré ustavične svoje platformy kŕmia obsahom, sa stávajú „otrokmi toho algoritmu“.

Dúbravec používateľom sociálnych sietí odporúča, aby sa nesnažili algoritmy poraziť. Práve naopak, je podľa neho dôležité naučiť sa princíp, na ktorom fungujú, a porozumieť mu. Ide pri tom o úplne jednoduchý kolotoč.

„Sme v tých algoritmoch uväznení. Je to v podstate taká lotéria, kde dostaneš veľmi dobrú odmenu, keď vyhráš, v podobe či už ‚lajkov‘, interakcií, komentárov, ocenenia, ‚followerov‘ a podobne,“ priznal hosť v relácii Let’s Talk Business.

„Myslím si však, že dôležité je poznať základné fungovanie algoritmov. Podstata je rovnaká naprieč všetkými sociálnymi sieťami. Ide o to, že ten ‚kontent‘, ktorý robím, systém ľuďom odporúča na základe toho, či majú radi nejaký podobný ‚kontent‘,“  vysvetlil Dúbravec.

Stratégia reklamy

Keď rozbiehaš marketing svojej spoločnosti na sociálnych sieťach, je dôležité vybrať si správne médium, na ktorom začneš. Dúbravec odporúča zamyslieť sa nad nasledovnými otázkami.

Prvá otázka je, či danú platformu využíva tvoja cieľová skupina. Niektoré špecifické biznisy totiž do väčšej miery patria napríklad na LinkedIn než na masovejšie médiá.

Ďalej sa treba zamyslieť nad tým, či budeš schopný tvoriť „dostatok relevantného ‚kontentu‘ na tú platformu“. To špeciálne patrí pre obsah na TikToku či v prípade Instagram „Reels“. Takéto príspevky sa síce dajú pomerne jednoducho vytvoriť, no stále je to o niečo komplikovanejšie než fotky.

Nakoniec si rozmysli, či máš na tento typ marketingu kapacity a či to má pre tvoj biznis zmysel. „Keď mám nejaký cieľ, ktorý chcem na sociálnych sieťach dosiahnuť, tak treba vedieť, či tá konkrétna platforma je pre mňa najefektívnejšia,“ hovorí Tony Dúbravec pre Startitup.

Pre viac informácií a rád zo sveta sociálnych médií sleduj rozhovor s Tonym Dúbravcom v relácii Let’s Talk Business.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: YouTube/Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá