Alza odkúpila známe kaderníctvo. Chce rozšíriť svoju ponuku vlasovej kozmetiky

  • Okrem elektroniky rozširuje aj svoju ponuku kozmetických výrobkov
  • Teraz sa rozhodla zamerať na sekciu vlasovej kozmetiky
alza, kaderníctvo
Ilustračná fotografia Divino, Freepik
  • Okrem elektroniky rozširuje aj svoju ponuku kozmetických výrobkov
  • Teraz sa rozhodla zamerať na sekciu vlasovej kozmetiky

Aj keď je Alza dlhodobo jednotkou na trhu v oblasti elektroniky, stále vytrvalo pracuje na udržaní si svojej pozície. V roku 2022 zaznamenala prvý medziročný pokles obratu po dvadsiatich rokoch, no stále zostáva jedným z najväčších slovenských e-shopov.

Okrem elektroniky rozširuje svoju ponuku, plánuje vstup na trh s liekmi a nedávno dokonca kúpila kadernícky salón, čím posilnila svoju pozíciu na trhu v oblasti vlasovej kozmetiky.

Koncom mája Alza kúpila salón na ulici Tusarova v pražských Holešoviciach, kde prevádzkuje kadernícke štúdio Václav Pražák Hair Design. Salón naďalej zostane pod vedením Václava Pražáka, e-shop ho využije len na predaj ďalších produktov vlasovej kozmetiky, informoval CzechCrunch.

Alza sa zameriava na rozširovanie a zdokonaľovanie svojho portfólia kaderníckych a vlasových prípravkov, ktoré sú už teraz k dispozícii na našom e-shope. Sme radi, že môžeme oznámiť akvizíciu salónu pána Václava Pražáka. Táto strategická kúpa nám umožní naďalej rozširovať sortiment profesionálnej vlasovej kozmetiky, a tým zlepšovať nákupný zážitok pre našich zákazníkov,“ uviedla pre CzechCrunch hovorkyňa Alzy Eliška Čeřovská.

Výška transakcie za kúpu salónu nebola zverejnená, no hovorkyňa potvrdila, že „kaderníctvo pána Pražáka zostane bez zmeny. Všetky záväzky, ktoré má kaderníctvo v súčasnej dobe, budú naďalej plnené tak ako doteraz,“ doplnila hovorkyňa Alzy.

Známy internetový obchod, ktorý v roku 2022 dosiahol obrat viac ako 1,5 miliardy eur, týmto urobil významný krok k predaju ďalších profesionálnych výrobkov vlasovej kozmetiky. Predaj týchto výrobkov často podmieňujú výrobcovia tým, že predajca musí mať vlastné kaderníctvo.

Pre CzechCrunch sa vyjadril aj Václav Pražák: „S Alzou máme dlhodobo dobré a priateľské vzťahy. Teraz v nej máme aj silného partnera, s ktorým si vzájomne pomáhame. Naše kadernícke štúdio Václav Pražák Hair Design je so svojimi kaderníkmi garantom a poradcom vo svete špičkových profesionálnych výrobkov vlasovej kozmetiky, ktoré sa môžu predávať len zákazníkom, ktorí majú svoje kaderníctvo a preškolených odborníkov. Naša dlhoročná skúsenosť v odbore umožní zákazníkovi správne vybrať vlasovú kozmetiku a poradiť, ako vlasovú kozmetiku používať.

Pre spoločnosť nie je akvizícia Pražákovho salónu jedinou podobnou transakciou. V máji Alza kúpila časť lekárne, aby mohla predávať lieky a zdravotnícke produkty. Zatiaľ tieto plány nekomentuje, ale jej hovorkyňa uviedla, že zdravie vnímajú ako zaujímavú obchodnú príležitosť.

Okrem vlasovej kozmetiky tam natrafíš na revolučný výrobok

Ako sme ťa už informovali, v Českej republike a na Slovensku začala od 18. júla Alza predávať satelitné internetové zariadenie Starlink spoločnosti SpaceX Elona Muska.

Objednávka prebieha jednoducho a pohodlne cez online platformu. Starlink Elona Muska tak budú mať k dispozícii Česi aj Slováci, ktorí si ho mohli doteraz zakúpiť len prostredníctvom oficiálnej distribúcie na stránkach služby. Starlink je konštelácia satelitov, ktorú prevádzkuje na nízkej obežnej dráhe planéty Zem spoločnosť SpaceX Elona Muska.

V súčasnosti pozostáva z viac ako 6 200 satelitov zoskupených po niekoľkých desiatkach, ktoré komunikujú nielen s používateľmi Starlinku (majiteľmi antény), ale aj s určenými transceivermi na povrchu Zeme. 

  • Standard pre domácnosti za 1249 Kč (cca 49,48 eura) mesačne
  • Mobile-Regional a Mobile Priority-50 GB pre cestovateľov s cenami 1469 Kč (cca 58,2 eura), resp. 7052 Kč (cca 279,37 eura) mesačne
  • Mobile Priority-1 TB pre majiteľov lodí za 28 206 Kč (cca 1 117,39 eura)

V roku 2024 bolo do júla vypustených 768 satelitov, vďaka čomu ich celkový počet vystúpil na viac ako 6 200. Obdobne rýchlo potom pribúdajú aj noví používatelia. Zatiaľ čo na konci roku 2023 evidoval Starlink 2,2 milióna aktívnych terminálov, v máji 2024 už počet prekročil 3 milióny. 

Zdroje: CzechCrunch, archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá