Alza začína balíky doručovať priamo do kufra auta, sily spojila s obľúbenou automobilkou Slovákov

  • Klasické doručovanie balíkov kuriérmi sa inovuje
  • Po novom si objednávku z internetu môžu zákazníci nechať doručiť aj do svojho zaparkovaného auta
Škoda Auto
  • Klasické doručovanie balíkov kuriérmi sa inovuje
  • Po novom si objednávku z internetu môžu zákazníci nechať doručiť aj do svojho zaparkovaného auta

Spoločnosť Škoda Auto prichádza na trh s nečakanou novinkou. Ide o službu, vďaka ktorej si ľudia budú môcť nechať doručiť svoje nákupy, objednané cez internet priamo do svojho auta. Pilotný projekt sa zatiaľ testuje v Českej republike, no vedenie automobilky pre Startitup potvrdilo, že službu plánujú implementovať koncom tohto roka aj na Slovensku. Odvíjať sa to bude od pozitívneho vyhodnotenia pilotného projektu v Českej republike, ako aj od pripravenosti systémov kuriérskych spoločností na Slovensku.

Tento inovatívny postup eliminuje riziko, že sa zákazník a kuriér vzájomne minú, čo na oboch stranách predstavuje značnú časovú úsporu. V neposlednom rade, v porovnaní s klasickým dodaním tovaru do domu ide o celkom praktické riešenie, ktoré si určite nájde svojich fanúšikov.

zdroj: Unsplash/ Claudio Schwarz

„Vďaka riešeniu ‚Prístup do vozidla’ zaistí vozidlo Škoda svojmu majiteľovi kvalitnú službu aj vo chvíli, keď je len zaparkované a za normálnych okolností by svojmu majiteľovi neposkytlo žiadnu pridanú úžitkovú hodnotu. Touto službou rozširujeme náš rad riešení v oblasti mobility a zákazníkom ponúkame časovú úsporu, pohodlie a v mnohých ohľadoch im uľahčíme každodenný život,“ objasňuje Martin Jahn, člen predstavenstva pre predaj a marketing.

Dodanie zásielky zákazníkovi tak bude možné aj vtedy, keď napríklad pracuje a nemá čas pred domom či bytom čakať na kuriéra. Prístup k požadovaným údajom o vozidle má pritom výlučne kuriér zvolenej doručovacie služby.

Dodanie zásielky prebieha bezkontaktne, čo je v pandemických časoch taktiež nespornou výhodou. V rámci tejto služby sa dodacou adresou stávajú údaje o polohe vozidla a jeho registračné značka. Pre doručenie je nutné povoliť kuriérovi zvolenej doručovacej služby, aby cez spomínanú funkciu ‚Prístup do vozidla’ určil polohu vozidla, odomkol ho a umiestnil nakúpený tovar do batožinového priestoru.

Momentálne je táto služba k dispozícii pre všetky vozidlá značky Škoda, ktoré boli vyrobené od januára 2019 a sú vybavené balíčkom Care Connect – Vzdialený prístup, s výnimkou modelov Enyaq iV, Kamiq, Scala, u ktorých bude služba sprístupnená neskôr. V rámci tohto balíka je nutné, aby mal zákazník aktivovanú funkciu „Diaľkové blokovanie/odomykanie vozidla“. 

zdroj: Škoda Auto

Ako prví sa do projektu ako partneri zapoja líder stredoeurópskej e-commerce Alza, technologicko-logistická spoločnosť Zásielkovňa a technologicko-logistický startup DoDo.

Počet partnerov bude postupne narastať. Navyše, prvých 600 zákazníkov, ktorí si ako doručovacieho partnera aktivujú Alzu, bude mať prvé doručenie do kufra od tejto firmy zadarmo.

Využil by si službu doručenia balíka do auta?

Aby si ako zákazník mohol túto službu využívať, musíš byť registrovaný v Škoda Connect. V aplikácii MyŠkoda si následne aktivuješ funkciu „Prístup do vozidla“. Proces objednania sa pre jednotlivých partnerov líši. V prípade Alzy je najskôr potrebné urobiť prepojenie účtu Škoda Connect s účtom u Alzy.

zdroj: Škoda Auto

Následne už zákazník objednáva u partnera štandardným spôsobom a zvolí ako spôsob dodania „doručenia do vozidla“. Pri voľbe doručenie v rámci Zásielkovne je najskôr potrebné si tovar objednať na svoju domácu adresu. Následne sa dá presmerovať do vozidla pomocou e-mailu, ktorý od spoločnosti adresát dostane.

Tento partner navyše umožňuje doručiť priamo do auta aj objednávky z e-shopu automobilky Škoda. Pri využití služieb spoločnosti DoDo stačí len uviesť, že si chceš svoj balíky vyzdvihnúť z kufra auta.

Počas samotného doručenia nie je potrebná žiadne interakcia medzi zákazníkom a kuriérom. Kuriér lokalizuje a odomkne vozidlo pomocou aplikácie zo svojho telefónu.

Vozidlo môže odomknúť iba raz v zákazníkom schválenom časovom okne. Kuriér vozidlo opúšťa až vo chvíli, keď je úplne uzamknuté. Jednotlivé objednávky a ich stav a dodanie si vieš sledovať prostredníctvom aplikácie automobilky. Po doladení prípadných nedostatkov služby, približne koncom tohto roka, je už avizované spustenie služby aj na zahraničných trhoch.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: ŠkodaAuto

Najnovšie videá

Trendové videá