Amazon je top značkou sveta. V prestížnom rebríčku predbehol Google aj Apple

  • Po šiestich rokoch v prestížnom rebríčku BrandZ technologickú firmu na čele vystriedal retail
  • Amazon sa stal najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou 315,5 miliárd dolárov
  • Internetový obchod predbehol Google, Apple, Microsoft aj VISA
bryan-angelo-1544642-unsplash
Unsplash
  • Po šiestich rokoch v prestížnom rebríčku BrandZ technologickú firmu na čele vystriedal retail
  • Amazon sa stal najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou 315,5 miliárd dolárov
  • Internetový obchod predbehol Google, Apple, Microsoft aj VISA

Internetový obchod Amazon sa 4. septembra pridal k Apple a stal sa druhou spoločnosťou sveta, ktorá dosiahla hodnotu bilión dolárov. Podľa informácií eMarketer z minulého septembra, minuli americkí inzerenti na reklamu cez Amazon 4,6 miliardy dolárov, čo je takmer 4,1 % všetkých výdavkov na reklamu v Spojených štátoch.

V Amerike chce rozbehnúť svoju vlastnú sieť supermarketov. Aj toto všetko sa postaralo o to, že z Amazonu sa po šiestich rokoch stal líder rebríčka BrandZ, najhodnotnejších značiek sveta z oblasti retailu.

Agentúra Kantar, ktorá tento rebríček ročne zostavuje, odhadla spoločnú hodnotu stovky najlepších brandov sveta na približne 4,7 biliónov dolárov. Hodnotu značky Amazon odhaduje na 315,5 miliardy dolárov, Apple a Google približne na 309 miliárd dolárov, pri Microsofte je to 251 miliárd dolárov a TOP 5 uzatvára VISA s hodnotou 178 miliárd dolárov.

Na čelo rebríčka najrýchlejšie rastúcich brandov sa postavil Instagram s nárastom o 95 %, nasleduje u nás nie veľmi známa značka športového oblečenia pôvodom z Kanady lululemon Athletica (nárast o 77 %) a tretí skončil všetkými milovaný Netflix, ktorého hodnota brandu narástla o 65 %.

Novinkami v TOP 100 najlepších značiek sveta sú napríklad Chanel, Dell, Xiaomi alebo Xbox. V komentári sa ďalej píše, že najviac sa darilo oblasti luxusných tovarov a až šesť zo spomínaných „newcomerov“ pochádza z Ázie.

Za niekoľko najdôležitejších bodov pri rozvoji silnej značky označila agentúra Kantar jasný cieľ, zmena mindsetu z dlhodobého plánovania na krátkodobé, zaradenie do správnej kategórie, otvorenosť novým nápadom, ľuďom aj trhom.

Hoci je sila značky Amazon vo svete značná, a potvrdzuje to aj prvenstvo v rebríčku, o ktorom je dnes reč, agentúra Kantar sa na problematiku pozrela aj z iného uhla. Jej odborníci predpovedali tohtoročné tržby giganta a v zozname 50 najväčších retailerov sa už neobjavil na prvej priečke Amazon.

Jeho obrat sa tento rok predpokladá na 213,8 miliárd dolárov, zatiaľ čo pri Walmarte je to omnoho viac, 517,7 miliárd dolárov. Z prvej päťky sú štyri spoločnosti americké a okrem Walmartu a Amazonu to je aj kráľ elektroniky Costco a Kroger. Jediným Európanom je tu Schwarz Group, matka Lidla a Kauflandu, ktorého obrat by tento rok mohol dosiahnuť 130,3 miliárd dolárov.

Zdroj: BrandZ, Kantar

Najnovšie videá

Trendové videá