Anna navrhuje sexuálne pomôcky, o ktoré sa ľudia trhajú. Teraz chce zmeniť vnímanie menštruácie aj u Slovákov

  • Anna Marešová je zakladateľkou značky exkluzívnych sexuálnych pomôcok Whoopi · de · doo, ktoré pobláznili ľudí
  • Produkty, ktoré vznikajú v dielni talentovanej dizajnérky, sú dotiahnuté do tých najmenších detailov, vďaka čomu si na konto pravidelne pripisuje aj množstvo ocenení
  • Značka teraz ide so svojou novou kampaňou až na krv. A to doslova
Whoop·de·doo/Martin Tiso
  • Anna Marešová je zakladateľkou značky exkluzívnych sexuálnych pomôcok Whoopi · de · doo, ktoré pobláznili ľudí
  • Produkty, ktoré vznikajú v dielni talentovanej dizajnérky, sú dotiahnuté do tých najmenších detailov, vďaka čomu si na konto pravidelne pripisuje aj množstvo ocenení
  • Značka teraz ide so svojou novou kampaňou až na krv. A to doslova

Anna si dala za cieľ vytvoriť dizajn, ktorý ľuďom ukáže, že aj erotická pomôcka môže pôsobiť ľahko, elegantne a zároveň nežne. Jej osobnou výzvou sa stalo nabúranie tabu v oblasti erotických pomôcok, chcela jednoducho a otvorene hovoriť o tom, čo ľuďom robí radosť.

„Zrazu to nebolo len o erotických pomôckach, ale o sexualite všeobecne, o zdraví a ďalších oblastiach s tým spojených. Či už je to povolené panvové dno po pôrode, inkontinencia alebo komunikácia s partnerom na tému posteľ,“ hovorí Anna Marešová pre Startitup.

zdroj: Whoop.de.doo

Minulý rok dizajnérka uviedla na trh nový udržateľný produkt – menštruačný kalíšok, ktorý dostaneš výhradne v červenej farbe. Ako jeden z prvých kalíškov na svete tak podľa Anny skutočne „priznal farbu“. Teraz k nemu pripravila aj kampaň, ktorá sa nebojí ukázať prirodzenosť a tradičnej modrej tekutiny sa tu určite nedočkáš.

Si fanúšikom sexuálnych pomôcok?

„Whoopi · de · doo nikdy nebolo iba o erotike. Vníma ženu ako celok. Prirodzene a nenásilne spája dohromady všetko, čo k žene patrí. Je o jej emóciách, tele, intímnom zdraví, cykloch, zdravom sebavedomí aj o sexualite. Spoločnosť toto často oddeľuje, a zároveň nás stále núti sa za všetko vyššie spomínané hanbiť. Whoopi · de · doo robí pravý opak,“ hovorí Anna.

Nová kampaň s názvom Period Pleasure Stories posúva hranice ženskej intimity. Nebojí sa priznať, že menštruácia je zo svojej podstaty spojená s krvou, ktorá sa vôbec prvýkrát a na naše pomery nečakane, naozaj v reklame objaví.

Na odvážnom kreatívnom koncepte aj realizácii sa Anna podieľala s marketingovou manažérkou značky – Evou Zubec a kameramanom a výtvarníkom Martinom Bražinom.

„S menštruačnou krvou prichádza do styku každý mesiac skoro polovica planéty, napriek tomu je stále veľmi málo značiek, ktoré sa ju odvážili vo svojich kampaniach ukázať. Na miesto stigmatizujúcej reklamnej symboliky sme sa rozhodli byť autentickí, stále však so zachovaním čistoty a estetiky, ktoré sú značke vlastné,“ vysvetľuje Eva Zubec.

zdroj: Whoop·de·doo/Adam Dvorak

Kampaň štartuje súčasne na Slovensku aj v Česku, kde si produkty šikovnej dizajnérky našli množstvo verných zákazníčok. Globálneho rozšírenia sa dočká v druhej polovici leta.

Slovenskú verziu reklamy nahovorila dramaturgička Martina Sluková. Kampaň fotil slovenských lifestylový fotograf Martin Tiso.

zdroj: Whoop·de·doo/Adam Dvorak

Anna sa v rámci jej značky snaží pomerne netradične kombinovať hodnoty lásky a starostlivosti. Tie reprezentuje menštruačný kalíšok a už predtým uvedené venušine guličky a vibrátor, taktiež z dielne uznávanej dizajnérky.

Motto Love & care sa stalo motívom nielen novej kampane, ale aj základnou myšlienkou akéhosi nového manuálu značky.

„Značka organicky rastie a dospieva. Vytvoriť nový, respektíve náš prvý manuál značky, bol absolútne nutný a pre mňa veľmi radostný krok. Kampaň je zároveň aj prvým výstupom vychádzajúcim z nového manuálu, na ktorom posledné mesiace usilovne pracujeme s dizajnérskym duom Nedelka / Dedič,“ dopĺňa Marešová.

zdroj: Whoop·de·doo/Martin Tiso

Menštruačný kalíšok, ktorý ako prvý „priznal farbu“, je najmladším členom rodiny značky a je vyrábaný, rovnako ako ostatné Marešovej produkty, výhradne v Českej republike.

Pri vývoji a následnej výrobe Anna kládla dôraz na celkový dizajn. To znamená na vzhľad, na 100 % funkčnosť produktu a na komfort pri jeho nosení aj na ľahkú údržbu.

zdroj: Whoop.de.doo

Predstavenie produktu urýchlila aj crowdfundingová kampaň na platforme Hithit, ktorá dizajnérke zaistila kapitál v hodnote takmer 50 000 eur, čo bolo 263 % potrebnej sumy.

Od spustenia predaja nového menštruačného kalíška ubehlo osem mesiacov a teraz ho používa viac ako tritisíc žien.

„Od tej doby, čo sme spustili výrobu a predaj kalíškov, dostávame od našich zákazníčok množstvo nadšených reakcií. Som rada, že aj u ďalšieho produktu sa potvrdilo, že sústrediť sa na kvalitu vo všetkých ohľadoch je správna cesta. Verím, že naša nová kampaň môže fungovať aj ako osveta a osloví ďalšie spektrum žien,“ uzatvára Marešová, ktorá bola tento rok práve za kalíšok nominovaná na cenu Czech Grand Design v kategórii Dizajnér roka.

zdroj: Whoop·de·doo/Martin Tiso

Kalíšok získal tiež slovinské ocenenie Big See 2021, okrem iného aj za jeho udržateľný aspekt. Spolu s kalíškom predstavila Anna Marešová aj vlastnú podcastovú sériu o ženskej intimite s názvom Priznaj farbu. Prvých šesť epizód venovala téme menštruácie, ktorú otvorila napríklad aj s gynekologičkou Petrou Vrzáčkovou. Do konca roka sa podcast dočká druhej série.

zdroj: Whoop.de.doo

Ďalším produktom, ktorý chce Anna Marešová tento rok predstaviť, je dlho očakávaný lubrikačný gél. S tímom pracuje aj na vývoji vlastnej mobilnej aplikácie menštruačného kalendára. Tú by mala dizajnérka predstaviť v roku 2022.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Whoop·de·doo

Najnovšie videá

Trendové videá