Antivaxerská kampaň sa presťahovala z internetu do ulíc na bilbordy. Sú za nimi bývalí Kotlebovci z Republiky
- Nespokojnosť nezaočkovaných vycítili aj odídenci z ĽSNS
- Príležitosť nazbierať hlasy si nenechali ujsť
- Svojou antikampaňou predbehli aj očkovaciu kampaň štátu
- Nespokojnosť nezaočkovaných vycítili aj odídenci z ĽSNS
- Príležitosť nazbierať hlasy si nenechali ujsť
- Svojou antikampaňou predbehli aj očkovaciu kampaň štátu
Antiočkovacia kampaň už nezúri len na sociálnych sieťach, antivaxeri sa presunuli aj do ulíc našej krajiny. V posledných dňoch si Slováci začali všímať popri ceste billboardy, ktoré odrádzajú od očkovania.
„Ruky preč od našich detí,“ hlása jeden z billboardov, vyzývajú na nich aj ku koncu „koronovej totality“. Zatiaľ čo je oficiálna očkovacia kampaň v nedohľadne, bývalí Kotlebovci, ktorí momentálne reprezentujú politické zoskupenie Republika, si v uliciach Slovenska zaplatili vlastnú antiočkovaciu kampaň.
Ľudia v komentároch na sociálnej sieti Reddit, kde sa fotka plagátu objavila, konštatujú, že chcú koniec „koronovej totalite“, aby mohla nastúpiť tá ich.
Ľudia v našej republike sa rozdelili na dva tábory, na zaočkovaných a tých, ktorí sa vakcinovať odmietajú za každú cenu. Napätie v spoločnosti citeľne stúpa, pretože pre každú skupinu platia iné pravidlá. Zaočkovaní sa napríklad dostanú omnoho jednoduchšie cez hranice, s čím mnohí, ktorí za sebou vakcínu nemajú a ani nechcú mať nesúhlasia. Práve nespokojnosť nezaočkovaných vyhnala viacerých do ulíc, kde proti výhodám pre zaočkovaných protestovali.
Ich nespokojnosť vycítili aj odídenci z ĽSNS a príležitosti nazbierať nové hlasy sa rýchlo chytili. V uliciach preto možno narazíš na ich billboardy, napríklad na také, kde očkovanie spochybňujú pri fotke plačúceho dieťaťa.
Jeden billboard vo viditeľnej lokácii stojí približne sto eur a spolu s lepšou lokalitou stúpa aj jeho cena. Pri tejto sume však ide len o plochu reklamy. Grafický návrh, kreatíva, aj tlač samotného plagátu sa platí samostatne. Kreatíva a grafika predstavuje v priemere cenu 150 eur, tlač jedného plagátu približne 20. Zatiaľ nevieme, koľko billboardov antivaxeri v slovenských mestách vyvesili. Ak by ich bolo na celom Slovensku len 10, tak by za ne v priemere zaplatili 1 350 eur.
Štátna kampaň v nedohľadne
No a zatiaľ čo antivaxerská kampaň úspešne funguje v outdoore, štátna vakcinačná kampaň sa ani len nezačala. Podľa informácií Denníka N minister financií Igor Matovič neschválil príspevok pre očkovaciu kampaň, ktorého detaily mu poslalo Ministerstvo zdravotníctva. Tvrdí, že obdržal zoznam, v ktorom figuruje, ktoré médiá by kampaň zastrešovali, v rozpise mali byť uvedené aj zľavy.
„Nie som zástanca toho, aby sme posielali milióny eur do spriaznených médií, aby z vďačnosti o niekom pekne písali alebo vysielali o tom, aký som sladký a dobručký minister,“ povedal Matovič na brífingu po rokovaní vlády.
Návrh bol podľa neho nedostatočný a takmer a povrchný, preto očakáva, že nový rozpis bude štrukturovaný a detailný.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: Moje Billboardy, Reddit, DenníkN