Back to The Insight: Marketingová konferencia, ktorá na Slovensko chcela doniesť Zuckerberga
- Už budúci týždeň premiérovo otvorí svoje brány nová marketingová konferencia na Slovensku
- Na Back to The Insight sa môžeš tešiť na atraktívnych spíkrov z oblasti marketingu a reklamy
- Hovoriť sa bude na tému, ktorá je momentálne veľmi podceňovaná a pritom v reklame absolutne nevyhnutná
- A my sme vyspovedali jednu z jeho organizátoriek, Zuzanu Zahorovú, ktorá nám povedala, čo všetko chystajú
- Už budúci týždeň premiérovo otvorí svoje brány nová marketingová konferencia na Slovensku
- Na Back to The Insight sa môžeš tešiť na atraktívnych spíkrov z oblasti marketingu a reklamy
- Hovoriť sa bude na tému, ktorá je momentálne veľmi podceňovaná a pritom v reklame absolutne nevyhnutná
- A my sme vyspovedali jednu z jeho organizátoriek, Zuzanu Zahorovú, ktorá nám povedala, čo všetko chystajú
Na Slovensku máme množstvo marketingových konferencií, ktoré každoročne otvárajú brány pre marketingových či reklamných špecialistov. Konferencia Back to The Insight je medzi nimi úplný nováčik, čo jej však neuberá na kvalite.
Už 13. septembra v priestoroch x-bionic sphere odštartuje Back to The Insight nultým ročníkom a tešiť sa môžeš na Bekima, ktorý je tvárou Slovak Telekomu, Sajfu, Michala Trubana, Matúša Valla, Petra Michalku zo Zaraguzy, Vandu Wolfovú z Google a mnohých ďalších.
Kto za konferenciou stojí?
Žiadna firma ani komerčný partner. Stojí za ňou nezávislá skupina ľudí, ktorá sa poskladala z prostredia mediálnych, kreatívnych, eventových agentúr, ktoré sa sústredia na veľké globálne konferencie. Vo voľnom čase sme totiž sami fanatici do konferencií a obehali sme si ich za posledné desaťročie neúrekom.
Poviete nám o nej niečo viac?
Konferencia má kontrolovaný obsah. Nešlo nám len o to, aby sme pritiahli atraktívnych spíkrov, ale snažili sme sa aj spoločne s nimi formovať obsah, ktorý bude na konferencii odprezentovaný, bude na seba nadväzovať a dávať ako celok zmysel. A čo sa týka témy, konferencia sa venuje téme, ktorá je momentálne veľmi podceňovaná a pritom v reklame absolutne nevyhnutná. Sme posadnutí infuencermi, technológiami, novými digitálnymi formátmi, novým cielením na Facebooku a pritom zabúdame na najzákladnejšie piliére marketingu.
Na Slovensku i v zahraničí sa momentálne rieši problematika toho, že marketéri deprioritizujú brand building, rozmyšlajú čisto implementačne, sústredia sa na jeden kanál, poväčšine digitálny, sú posadnutí novými formátmi a novými disciplínami. A pritom všetkom zabúdame na to najdoležitejsie, na brand samotný, budovaný poctivo a hlavne strategicky. A každá dobrá stratégia by mala stáť na silnom insighte. To bude ustrednou temou tohtoročnej konferencie.
Je to prvý ročník alebo sa už konferencia konala v minulosti? Prípadne, aké máte plány s konferenciou do budúcnosti?
Ide o prvý, resp. nultý ročník. A dúfame, že nie posledný. Plány máme veľké, aj keď dnes ešte stále stojíme nohami pevne na zemi. Chceme vytvoriť plne objektívnu a transparentnú platformu pre edukáciu a networking, ktorá sa bude zameriavať na kvalitu, podstatné témy v marketingu a nebude nič predávať či promovať. Vízia je vytvoriť festival reklamy pre región strednej Európy, ktorý bude formovať toto odvetvie a zvyšovať jeho úroveň.
Pre koho je konferencia určená? Prečo by ľudia mali prísť?
Na svoje si tu prídu kreatívne, mediálne, digitálne a komunikačné agentúry, marketingové tímy zo strany klienta, brand manažéri, marketingoví riaditelia a všetci, ktorých reklama baví a nechcú chodiť len po povrchu. A prečo by sa našej konferencie mali zúčastniť? Pretože máme v talóne špičkových spíkrov, ktorí si neprídu pomasírovať ego a ani nič predávať, ale budú prednášať na témy, ktoré by mali byť prioritou v rozmýšľaní progresívnych marketérov. Program sme zostavili tak, aby podporoval kritické myslenie, inšpiroval, ale zároveň aj naučil účastníkov veci, ktoré môžu na druhý deň použiť pri implementácii toho, čo sa u nás naučili.
To znie dobre, ale nie je tajomstvom, že na Slovensku máme marketingových konferencií viacero. Čím je tá vaša výnimočná?
Určite formátom, miestom, keďže budeme v priestoroch x-bionic v Šamoríne a kvalitou obsahu.
Na základe čoho ste vyberali toto miesto?
Na Slovensku je to bezpochyby najmodernejší a najmultifunkčnejší priestor na event. Chceme sa diverzifikovať okrem obsahu aj formátom konferencie. Pokiaľ budeme v budúcnosti rásť, ide o najideálnejšie miesto, kde vieme centralizovať ľudí z Bratislavy, Prahy, Viedne či Budapešti. Je tam hotel, reštaurácie a mnoho ďalších vymožeností, ktoré môžeme neskôr využiť na zinteraktívnenie eventu, ktorý tým pádom nadobudne úplne iný rozmer, ako len 1-dňový event v sterilnej hotelovej konferenčnej miestnosti s obmedzenou kapacitou.
A čo spíkri? Aký meter bol pri ich výbere?
Vyberali sme podľa toho, či majú obecenstvu čo povedať. A či to, čo povedia, nás niekam posunie, naučí a zíde sa nám v našom každodennom pracovnom živote. V neposlednom rade sme vyberali spíkrov, ktorí sa dobre počúvajú, pretože aj forma, akou sa niečo odprezentuje, je veľmi dôležitá.
Prečo ste sa zamerali len na lokálnych ľudí z Česka a zo Slovenska? Nechceli ste sem pritiahnuť aj nejaké veľké meno zo zahraničia?
V Česku a na Slovensku máme obrovské kapacity, ktoré treba dávať viac na stage a zároveň ich treba obmieňať. Často sa na lokálnych akciách opakujú tí istí spíkri. Za druhé, či chceme alebo nie, sme menší a konzervatívnejší trh. Nie na všetky veci, ktoré sú štandardom na iných trhoch je Česko alebo Slovensko pripravené. Na konferenciách potrebujeme v prvom rade relevantné informácie, aplikovateľné na náš trh. Mohli sme urobiť konferenciu napríklad o virtuálnej realite, ale buďme k sebe úprimní, kto ju u nás v marketingovej komunikácii využije, keď na to zákazníci ešte nie sú plne adaptovaní?
A v neposlednom rade, je síce sexi zavolať spíkrov zo zahraničia, ale v 9 z 10-tich takýchto prípadov ide o dodávateľa mediálneho priestoru, ktorý si príde urobiť rýchly a efektívny sales pitch. Na to si treba dávať veľký pozor.
Je jasné, že vytvoriť takýto event je poriadne náročné a to aj z finančnej stránky. Ako riešite toto?
Je to veľmi náročné, no napriek tomu sme sa vydali touto cestou. So zháňaním sponzorov sme opatrní – ako som spomínala, konferencia je plne objektívna. A akonáhle máte sponzorov, častokrát si na oplátku vyžadujú priestor v programe na propagáciu svojich produktov alebo servisov. A to nechceme. My hovoríme, že sponzorov nemáme. Máme partnerov, s ktorými sa navzájom profesionálne rešpektujeme a slúžia nám ako záštita a záruka kvality. Pomáhajú nám dostať koferenciu medzi ľudí a účastníci si potom platia veľmi férovú cenu za to, čo v ten deň dostanú.
S čím zaujímavý alebo vtipným ste sa počas príprav konferencie stretli?
V počiatočnom stave eufórie, keď sme začali pred rokom konferenciu organizovať, sme boli presvedčení, že sem dotiahneme Mirku Federer a Marka Zuckerberga. Dnes sa na tom smejeme. Ale o rok ich už na Slovensko určtie dotiahneme 😉.
Čo si vo všeobecnosti myslíte o úrovni marketingových konferencií na Slovensku?
Myslíme si, že máme čo doháňať. Preto vznikla táto konferencia. Konferencií a eventov je u nás veľa, ale väčšina z nich je organizovaná komerčnými partnermi, čo bude mať pochopiteľne vždy dopad na objektivitu obsahu. Často máme na Slovensku na stagei tých istých ľudí. Čo sa týka zahraničných spíkrov, veľakrát ide o obchodných zástupcov globálnych firiem ako Facebook, Google, Spotify a pod. Na to si treba dávať naozaj pozor, pretože títo ľudia majú jedinú úlohu a to zvyšovať podiel predaného mediálneho priestoru na našom trhu. Napriek tomu tu je zopár konferencií, ktoré rešpektujeme. Patrí sem napríklad Digital Rulezz alebo Marketing Festival v Prahe.
Lístky na konferenciu, ktorá bude už 13. septembra 2018 v x-bionic sphere v Šamoríne, si môžeš kúpiť TU!
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy