Balenciaga má na svedomí extrémne faux pas. Deti pózovali so sado-maso hračkami a alkoholom
- Balenciaga to tentokrát naozaj prehnala
- TikTok je plný videí, v ktorých ľudia vyhadzujú oblečenie tejto značky
- Môže za to jej posledná kampaň

- Balenciaga to tentokrát naozaj prehnala
- TikTok je plný videí, v ktorých ľudia vyhadzujú oblečenie tejto značky
- Môže za to jej posledná kampaň
K Balenciage rôzne bizáry už jednoducho patria. Zvykli sme si na modely, ktoré sú často terčom posmechu, na módne prehliadky v blate aj na typickú zúrivú chôdzu modelov a modeliek počas predstavovania nových kolekcií. Balenciaga jednoducho vie, ako zaujať. Tentokrát sa jej to podarilo opäť, avšak určite nie v pozitívnom zmysle slova.
Kampaň zmizla tak rýchlo, ako sa objavila
Ak navštíviš oficiálny web značky Balenciaga, všimneš si, že jednou z kategórií je aj gift shop. Ak doň zavítaš dnes, jediná vec, ktorá ti tam príde prestrelená, budú akurát tak ceny. Nájdeš tu totiž napríklad sviečku za 450 eur či misku na žrádlo pre psa za 750 eur. Ak by si si ale myslel, že toto je ten najväčší prepal, mýlil by si sa. Ceny neboli tou najhoršou vecou, ktorá sa na webe objavila.
Nemusíš byť žiadnym expertom na merketing, aby si si dokázal predstaviť, cez koľko ľudí musia prejsť fotky na nejakú novú reklamnú kampaň. Muselo sa tak stať aj v tomto prípade, napriek tomu sa však kampaň na produkty v gift shope extrémne zvrhla, na čo upozornili až ľudia na Twitteri.
Značke totiž prišlo úplne normálne zverejniť promo fotky, ktoré boli doslova nechutné. Ihneď po kritike ľudí boli, samozrejme, obrovskou rýchlosťou stiahnuté, internet ale nikdy nespí.
I thought people were trolling, but nope. It’s real. Maybe this is why Balenciaga left Twitter. They don’t want to be held accountable. Yes, these are children holding teddy bears dressed in bondage outfits. pic.twitter.com/zBlACUiZjo
— Sav! (@thisissavvy1) November 21, 2022
Deti pózovali so sado-maso hračkami
Čo bolo na týchto fotkách viac ako znepokojujúce, bolo to, že na nich pózovali deti obklopené naozaj bizarnými a nevhodnými predmetmi.
Na jednej fotke bolo napríklad dievčatko, ktoré držalo bieleho plyšového medvedíka, ktorý bol však vyhotovený v zvláštnom sado-maso prevedení. Mal na sebe klasické BDSM popruhy a oblečenie, ktoré do rúk dieťaťa naozaj nepatrí.
Na druhej fotke pózovalo ďalšie dievčatko, tentokrát mu ale spoločnosť nerobil len ďalší sado-maso macko, ale aj alkohol. Tu sa to však stále nekončilo.
Asi najväčším prepalom bol detail, ktorý si síce voľným okom nevšimneš, avšak ľuďom pri podrobnom skúmaní fotiek neunikol. Pri priblížení jednej z fotiek totiž zisťujeme, že pod predmetmi z gift shopu je položený jeden dokument a vidieť, že ide o spis jedného z prípadov, ktorý sa týkal detskej pornografie.
the brand „Balenciaga“ just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‚virtual child porn‘
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Ospravedlnenie značky znie absurdne
Absolútnym faux pas je nielen samotný fakt, že tieto fotky čo i len uzreli svetlo sveta, ale taktiež to, že Balenciaga tvrdí, že o spise použitom na jednej z fotografií nevedela. Značka tvrdí, že túto záležitosť berie veľmi vážne a podnikne všetky právne kroky voči ľuďom, ktorí sú za to zodpovední.
Vo svojom vyhlásení ďalej uviedli, že sa za celú kampaň ospravedlňujú a že k nej vlastne vôbec nemalo dôjsť. Vo svojom oficiálnom vyhlásení napísali: “Kampaň sme zo všetkých platforiem okamžite odstránili.”
To je síce správne, avšak v tomto prípade to už bolo naozaj neskoro. Prvok šoku síce k marketingu Balenciagy neodmysliteľne patrí, no všetko by malo mať svoje únosné hranice.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: Balenciaga, Pedestrian, Daily Mail