Barbora s rodinou prevrátili cateringový svet hore nohami. Takéto služby u nás nemajú obdobu
- Catering tohto rodinného podniku nepozná kompromisy v kvalite
- Barbora Belanová prezradila, ako sa jej darí uspieť, a aké má plány do budúcnosti
- Catering tohto rodinného podniku nepozná kompromisy v kvalite
- Barbora Belanová prezradila, ako sa jej darí uspieť, a aké má plány do budúcnosti
Barbora Belanová prevrátila svet cateringových služieb. Stojí za úspešným rodinným podnikom, ku ktorému sa zákazníci radi vracajú.
Svoje silné miesto na trhu si obhajujú používaním kvalitných farmárskych surovín a osobitým prístupom ku každému klientovi.
Kvalita na prvom mieste
„Sme rodinný podnik, ktorý ponúka nielen catering, ale aj prenájom inventára a kvetinovú výzdobu, čím zjednodušujeme organizáciu akcií.“ Zákazníci sa o kvalite ich služieb môžu presvedčiť na vlastnej koži alebo si pozrieť recenzie na ich sociálnych médiách.
„Naše gro je vždy to, aby sme nešli dole s kvalitou. Je to pre nás dôležitá vec, ktorú nikdy meniť nebudeme. Na tom celom stojí naša práca, ktorú milujeme.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Zákazníci sa k ním vždy radi vracajú, o čom svedčí aj to, že tí pravidelní tvoria asi 40 % ich príjmov. Dlhodobé vzťahy budujú aj na základe zliav, ktoré ponúkajú na opakované objednávky a vytváraním špeciálnych ponúk pre pravidelných klientov. „Vieme poskytnúť napríklad zľavy na prenájom inventára.“
Svadby pre 160 ľudí nie sú problémom
Barbore nerobí problém organizovať veľké eventy. „Finančne najväčší event, ktorý sme tento rok organizovali, bola svadba pre 160 ľudí.“ Podľa nej je dôležité mať pod kontrolou každý detail a dodržať rozpočet, to však bez kompromisov na kvalite. „Výzvou pri veľkých akciách je efektívne riadenie nákladov, optimalizácia využívania surovín a ľudských zdrojov,“ hovorí.
Pri takomto biznise sa však nevyhne stretu so zákazníkmi, ktorí by očakávali výrazne nižšie ceny. Barbora sa síce snaží vyhovieť každému, no nie vždy sa to dá. Najmä, ak musí hľadieť na náklady surovín a práce. „Pravidelne sledujeme trh, aby sme zostali konkurencieschopní, no zároveň zachovali kvalitu.“
Veľké plány do budúcna
Ich biznis je hlavne o kvalitnom jedle, no aj to musia na niečom pripravovať. Preto investovali do modernizácie kuchynských zariadení a grilu, ktorý je podľa Barbory „must have“ na väčšine eventov, ktoré organizujú. Investovali aj do výstavby skladov, nákupu kvalitného inventára a tiež na prenájom. „To nám umožnilo rozšíriť ponuku o ďalšie služby.“ Najmä vďaka rastúcemu dopytu sa im všetky investície vrátili.
V súčasnosti Slovákov trápi inflácia, ktorá pre mnohé cateringové služby predstavuje výzvu. V tomto náročnom období ich držia spolupráce s miestnymi farmármi, vďaka čomu udržujú ceny stabilné. Pomáha im to aj znižovať náklady na dopravu. Okrem iného sa snažia využívať sezónne produkty a neplytvať surovinami.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Hoci ich catering láka množstvo ľudí, neplánujú sa zastaviť len pri tom. „Plánujeme otvoriť malú reštauráciu a začať ponúkať kurzy varenia, čo by nám pomohlo rozšíriť ponuku.“ Majú síce veľa plánov, no všetky prezrádzať nechceli.
Cieľom je udržať rodinný charakter a vysokú kvalitu služieb, no chcú sa zamerať aj na širší trh. „Chceme rast na národnej úrovni, ale vždy s dôrazom na udržanie našich hodnôt.“
Čo by poradili začínajúcim podnikateľom?
Preraziť v gastrosegmente vie byť náročné. Najmä, ak začínajúci podnikatelia nemajú dostatok financií. Čo by im Barbora poradila, aby si zachovali vysokú kvalitu služieb a zároveň boli finančne úspešní? Má to podľa nej niekoľko kľúčových princípov.
„Dôležité je mať kvalitný a motivovaný tím. U nás veríme, že srdcom každého úspešného cateringového biznisu sú šikovní a oddaní ľudia.“ Okrem toho je potrebné byť finančné zodpovedný a dbať na vysokú kvalitu služieb. „Naša filozofia spočíva v tom, že robíme to, čo milujeme, a to sa odráža aj na spokojnosti zákazníkov.“
Ľudský prístup k zákazníkom, osobný kontakt a ochota vyhovieť ich potrebám sú podľa Barbory kľúčové princípy, na ktorých by mal každý podnikateľ stavať, ak chce uspieť v gastrobiznise. „S láskou a nadšením je možné dosiahnuť úspech aj v náročnom gastrosegmente.“