Betónové coworky vymenili za les. Unikátny home office môže používať ktokoľvek a zadarmo
- Home office v prírode znie o niečo príjemnejšie
- V objatí stromov ťa nevyruší spolubývajúci ani rodinný príslušník
- Home office v prírode znie o niečo príjemnejšie
- V objatí stromov ťa nevyruší spolubývajúci ani rodinný príslušník
Práca formou home office má svoje pozitíva aj negatíva. Jednou z nevýhod je narušenie denného režimu. Do „práce“ či na porady chodíme v pyžame a obedujeme vo večerných hodinách. Zavretí sme medzi štyrmi stenami a žalúzie podaktorí odostrú len sporadicky. Nepoznáme pracovnú dobu a pri počítači často sedíme od rána až do večera.
V spojení s prírodou
S podobným problémom chcú zatočiť open-air kancelárie Viita, ktoré sa nachádzajú v objatí prírody vo Fínsku. Za konceptom stojí kreatívna agentúra TBWA Helsinki a fínska designerská spoločnosť Upwood.
V Lahti, Európskom hlavnom zelenom meste za rok 2021, chcú povzbudiť svojich obyvateľov k užívaniu si pokoja v prírode aj počas práce. Preto v prírodných lokalitách zriadili pracovné stanice, ktoré môže využívať skutočne každý.
„Dizajn pracovných staníc zaručuje pocit súkromia, ale aj spojenie s okolitou prírodou pri práci, “ hovorí Umberto Onza, dizajnér z TBWA Helsinki pre Lbbonline.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Pozitívna spätná väzba
„Pracovné stanice“ sú jedinečné a dizajnéri uvádzajú, že sa líšia od tradičných kempingových stolov, ktoré možno v prírode bežne nájsť. Malá „kancelária v lese“ ti poskytne stojan na telefón, držiak na pohár aj miesto na notebook. Okrem toho ponúka aj možnosť zavesenia tašky alebo kabelky.
Ako sme uviedli vyššie, tieto open-air kancelárie môže využiť ktokoľvek a navyše sú zadarmo. Stanice by mali byť natreté špeciálnym náterom, ktorý by mal kanceláriu ochrániť pred negatívnymi vplyvmi počasia.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Cieľom kampane bolo poukázať na budúcnosť práce na diaľku a meniace sa potreby pracovníkov. Pracoviská Viita nám tiež pripomínajú dôležitosť blízkosti prírody. Pracoviskám sa dostáva veľké množstvo pozitívnej spätnej väzby, nielen od obyvateľov Lahti, ale aj zo sociálnych médií, “ hovorí Tuomas Karvonen, stratég kreatívneho obsahu z TBWA Helsinki pre magazín Kongres.
Zdroje: lbbonline.com, kongres-magazine.eu