Bez nich zostaneš stáť na mieste: Tieto 3 vlastnosti musí mať každý mladý človek
- Každý má rôzne priority. Identifikovali sme však 3 hnacie sily, ktoré by mal v 21. storočí rozvíjať každý mladý človek
- Umenie, vzdelanie, technológie. Trojica oblastí, kde sa to nikdy nedá prehnať a neustále nás posúvajú vpred
- Podľa našich priorít by sme mali robiť aj naše životné rozhodnutia
- Každý má rôzne priority. Identifikovali sme však 3 hnacie sily, ktoré by mal v 21. storočí rozvíjať každý mladý človek
- Umenie, vzdelanie, technológie. Trojica oblastí, kde sa to nikdy nedá prehnať a neustále nás posúvajú vpred
- Podľa našich priorít by sme mali robiť aj naše životné rozhodnutia
Každý z nás chce byť lepší ako ostatní a platí to ako pre firmy, tak aj pre jednotlivcov – obzvlášť mladých ľudí. Určité vlastnosti a priority nás dokážu posúvať vpred a na ich základe sa môže odvíjať celý náš budúci život. Identifikovali sme tri oblasti, o ktoré by sa mal moderný človek zaujímať v 21. storočí.
Umenie
Množstvo informácií, ktoré vstrebeme, sa viažu s umením a kultúrou ako takou, aj keď si to veľakrát ani neuvedomujeme. Umenie nám ponúka nový pohľad na svet, nekonečno inšpirácie a tiež vzácne spomienky na históriu, často v novom kontexte. A niekedy nám umožňuje aj nečakané pohľady do budúcnosti.
Umenie je pohľad na svet s odstupom. Ten by si mal dopriať každý moderný človek, inak nikdy neopustí svoju súkromnú, uzavretú bublinu.
Umenie robí svet krajším.
Vzdelanie
Existujú stovky citátov veľkých ľudí o tom, že aj ten najlepší človek, ktorý sa nevzdeláva, začne stagnovať a prestane byť atraktívny. Doba sa hýbe dopredu a každý jeden deň prináša niečo nové.
Každý moderný človek dnes potrebuje poznať svoj lokálny kontext, no musí mať prehľad aj o svetovom dianí. Zároveň sa však má venovať svojmu vlastnému rozvoju a vzdelávať sa v oblasti, v ktorej pracuje či študuje.
Vzdelanie nás robí múdrejšími a umožňuje nám rásť.
Technológie
Na prahu 4. industriálnej revolúcie, priemyslu 4.0 a masívnej digitalizácie sa technológiám nedá vyhnúť. Naopak, práve dnes máme príležitosť využiť technológie vo svoj prospech, znásobiť ich potenciál a zvýšiť tak svoju produktivitu, efektivitu a tiež atraktivitu na pracovnom trhu.
Už dávno nejde len o schopnosť spraviť dobrú prezentáciu v PowerPointe. Digitálna gramotnosť sa prejavuje hlavne v schopnosti používať nové i bežnejšie technologické nástroje. Zaplatiť v obchode telefónom, otvoriť si účet cez tvárovú biometriu alebo chatovať s robotom – technológie sú všade okolo nás a život nám zjednodušujú čoraz viac. Len sa do nich musíme ponoriť a nájsť ten správny balans.
Technológie robia život jednoduchším.
Tvoje hodnoty majú hodnotu
V živote by sme sa mali rozhodnúť, ktorej z týchto oblastí budeme prikladať akú váhu a podľa toho sa spájať so značkami, ktoré vyznávajú podobné hodnoty. Platí to pre oblečenie, jedlo, ale aj operátorov či banky.
Mnohé značky, a to aj svetové, často skáču z trendu na trend a obracajú kabát každých pár mesiacov – len aby sa zapáčili tej skupine ľudí, z ktorej môžu aktuálne vyťažiť najväčšie množstvo peňazí. Existujú však značky, ktoré sú roky stabilne hodnotovo ukotvené.
Dobrým príkladom ustálenej identity je Tatra banka. V súčasnosti tento svoj principiálny postoj reprezentuje prostredníctvom kreatívneho konceptu preneseného až do samotného loga banky. Banka tak vysiela jasný signál verejnosti a ľuďom, ktorí taktiež uvažujú nad svetom v kontexte týchto hodnôt.
Tatra banka totiž už celé roky prináša nové technológie a vymoženosti, je považovaná za najinovatívnejšiu banku v strednej a východnej Európe; vo vzdelávaní neustále podporuje mladých ľudí na ceste za lepším vzdelaním a umeniu venuje priestor nielen na svojich platobných kartách, ale podporuje aj mladých umelcov cez rôzne granty a udeľuje aj Ceny Nadácie Tatra banky za umenie.
Tatra banka verí, že krása, múdrosť a technológie sú predpoklady pre novú inteligentnú budúcnosť.