Biedronka príde už tento rok. Vieme, v ktorých slovenských mestách otvorí predajne
- Poľský reťazec si chce Slovákov získať nízkymi cenami
- Svoje brány otvorí už čoskoro, nebude však v každom meste

- Poľský reťazec si chce Slovákov získať nízkymi cenami
- Svoje brány otvorí už čoskoro, nebude však v každom meste
To, že si poľský reťazec Biedronka razí cestu na Slovensko, nie je žiadnou novinkou. Mnohí Slováci naň čakajú a tešia sa na nákupy za výhodné ceny, čím si chce reťazec získať čo najviac zákazníkov.
Portál Žilinský Štandard uvádza, že Biedronka svojich prvých zákazníkov privíta už v roku 2024, konkrétne by sa tak malo stať na jeho konci.
Tiež sa ukázalo, že na svete je aj slovenská internetová doména tohto reťazca, ktorá však zatiaľ nefunguje. Biedronka aktuálne v Poľsku prevádzkuje viac ako 3-tisíc predajní a zamestnáva vyše 70-tisíc zamestnancov. V dôsledku toho možno skonštatovať, že ide o jedného z najväčších poľských predajcov potravín.
Biedronka sa na Slovensko chystá z dôvodu, že majitelia postrehli návaly Slovákov v tamojších predajniach. Za zmienku však stojí to, že poľský lacný reťazec nebude vo všetkých mestách. Podľa dostupných informácií by sa prevádzky mali ukázať v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici, Trnave a Žiline. Kde konkrétne sa budú nachádzať doposiaľ, spoločnosť neoznámila.
Slovenské sklady
Ešte v januári Hospodárske noviny informovali o tom, že po tom, čo Biedronka založila svoju slovenskú centrálu, plánuje zriadiť aj skladové priestory. Tie by sa mali nachádzať v blízkosti Trnavy.
„Má ísť o nájom priestorov, ktoré ponúka developer priemyselných nehnuteľností CTP. V súčasnosti má na Slovensku postavených či plánovaných celkovo 14 logistických parkov v lokalitách ako Bratislava, Žilina, Košice, Banská Bystrica či práve spomínaná Trnava,“ píšu HN.
V roku 2022 poľský reťazec dosiahol tržby 17,58 miliardy eur. Ide o zhruba 21-percentné zvýšenie oproti roku 2021.
Biedronka svoju expanziu na Slovensko oznámila ešte v roku 2023, kedy pustila originálnu kampaň. Tá sa týkala poľských predajní, kde prebiehal „slovenský týždeň“. Poľskí zákazníci si mohli nakúpiť typické slovenské výrobky, ako napríklad korbáčiky, parenice, syry, salámy, párky, bryndzu, jogurty, sladkosti, pivo či lokše s kačkou.
Príchod na Slovensko budú mnohé obchodné reťazce považovať za konkurenčný, pretože práve Biedronka má ceny o niečo nižšie. Okrem toho Slovákom prinesie aj množstvo poľských produktov. Biedronka už spustila aj kampaň, ktorá sa týkala reťazca Lidl. Ako uvádza portál Kryptomagazín, nedávno reťazec posielal zákazníkom SMS správy, v ktorých našli vtedajšiu cenovú ponuku.
Zároveň však tieto správy obsahovali aj vtedajšie ceny rovnakých produktov, ktoré predáva Lidl. Ten na kampaň okamžite reagoval a uviedol, že informácie sú nepravdivé a zavádzajú zákazníkov. Počas ďalšieho dňa však mal Lidl niekoľkokrát zmeniť ceny tovaru, ktoré boli spomenuté v SMS správe od Biedronky.
Ceny potravín sa opäť zvýšili
Spotrebiteľské ceny tovarov a služieb vzrástli v januári 2024 oproti decembru 2023 o 0,7 %. Medziročná inflácia dosiahla 3,9 %, tempo rastu cien spomaľovalo od marca 2023. Ešte v decembri inflácia dosahovala 5,9 %. Informoval o tom Štatistický úrad SR.
Najväčší vplyv na januárový rast inflácie malo zdražovanie potravín a nealkoholických nápojov, ktorých ceny sa oproti predchádzajúcemu mesiacu zvýšili o 1,3 %. Zdraželo predovšetkým ovocie, zelenina a cukor s cukrovinkami. Významnejšie stúpli tiež ceny minerálnych vôd a štiav. Ceny mäsa, ktoré má spomedzi potravín najvyššiu váhu vo výdavkoch domácností, naopak, klesli, v priemere o 1 %.
Tempo rastu cien v medziročnom porovnaní spomaľovalo nepretržite už 11 mesiacov, aktuálne dosiahlo hodnotu 3,9 %. Medziročne vyššie ceny boli vo všetkých odboroch (výdavkových skupinách domácností), stále dvojciferný rast bol vo vzdelávaní a v zdravotníctve.
Najväčší vplyv na celkovú infláciu v rámci medziročného porovnania mali naďalej ceny potravín s nealko nápojmi, a tiež ceny bývania a energií. Ide o dve podielovo najvýznamnejšie zložky vo výdavkoch domácností. Medziročný pokles cien za pohonné látky sa ku koncu roka postupne zmierňoval a v januári platili spotrebitelia už len o 0,4 %, menej ako pred rokom.
Čítajte viac z kategórie: Ekonomika
Zdroje: Žilinský Štandard, Hospodárske noviny, Kryptomagazín, TASR