Biedronka rozbieha veľkú expanziu na Slovensku: Poľský reťazec otvorí desiatky nových predajní v týchto mestách
- Poľský diskont Biedronka rozbieha veľkú expanziu
- Do konca roka 2026 plánuje otvoriť 50 predajní v rôznych častiach Slovenska vrátane menších miest

- Poľský diskont Biedronka rozbieha veľkú expanziu
- Do konca roka 2026 plánuje otvoriť 50 predajní v rôznych častiach Slovenska vrátane menších miest
Príchod poľskej siete Biedronka na Slovensko vyvolal vlnu záujmu a diskusií. Nielen pre nízke ceny, ale aj pre spôsob, akým chce zmeniť trh.
Slovenskí spotrebitelia totiž roky platia za základné potraviny viac ako susedia – a práve Biedronka môže tento trend zlomiť.
Začiatok na západe, smerom na celé Slovensko
Biedronka otvorila svoju prvú predajňu v Miloslavove a krátko nato nasledovali ďalšie – vo Zvolene a Považskej Bystrici. Dôvod, prečo sa nový hráč zameral najskôr na západ krajiny, je jednoduchý: ide o ekonomicky silnejší región. Diskont plánuje expandovať do menších miest, neskôr aj do väčších aglomerácií a smerom na východ.
Ako informuje portál Forbes, spoločnosť oznámila, že do konca roka 2026 chce na Slovensku otvoriť minimálne 50 predajní. Aj keď konkrétne lokality zatiaľ nezverejnila, pracovné ponuky napovedajú, že najbližšie predajne pribudnú v Liptovskom Mikuláši, Leviciach, Nových Zámkoch, Senici a Chorvátskom Grobe. Produkty do nich bude zásobovať moderné distribučné centrum vo Voderadoch.
„Práce pokračujú podľa plánu a veríme, že už čoskoro zverejníme konkrétne termíny,“ uviedlo tlačové oddelenie Biedronky.
Záujem zákazníkov, dlhé rady a spokojnosť reťazca
Už od prvých dní po otvorení bolo zrejmé, že Biedronka trafila do čierneho. Pred predajňami sa tvorili dlhé rady a záujem zákazníkov prekonal očakávania. „Zákazníci nás prijali – čomu nasvedčuje záujem zákazníkov, ale aj predstaviteľov jednotlivých miest a obcí,“ vyhlásil reťazec pre Forbes.
Zatiaľ čo Biedronka prvé dni hodnotí ako veľmi úspešné, zároveň pripomína, že slovenského zákazníka sa ešte len učí spoznávať. „Závery zatiaľ nerobíme – z prvého ani z ostatných dní, pretože slovenských zákazníkov zatiaľ len spoznávame,“ dopĺňa.
To však nebráni reťazcu v tom, aby uvažoval o ďalších krokoch. Dopyt po lacnejších potravinách je totiž na Slovensku dlhodobo vysoký.
Slováci platia za potraviny viac než susedia
Podľa dát, na ktoré sme sa pozreli v tomto článku, patria Slováci medzi obyvateľov krajín EÚ, ktorí míňajú na potraviny najviac zo svojich príjmov. A to aj napriek tomu, že priemerné mzdy sú u nás nižšie než v západnej Európe. Napríklad liter mlieka stojí na Slovensku 1,19 €, v Poľsku 0,95 €. Za pol kila chleba zaplatí Slovák 1,79 €, no Poliak len 1,20 €.
Tieto rozdiely majú viacero príčin – od vysokých marží obchodníkov cez slabú konkurenciu až po štrukturálne problémy v distribúcii. Práve tu však Biedronka prichádza s riešením.
Ako môže Biedronka zmeniť trh?
Poľská Biedronka má v domácom trhu viac ako 3 400 predajní a bohaté skúsenosti s cenovým súbojom. V Poľsku sa vďaka nej znížili ceny viacerých výrobkov, dokonca až na absurdne nízke úrovne. Na Slovensku chce ponúknuť lacnejšie potraviny najmä vďaka efektívnej logistike, veľkým nákupom od výrobcov, vysokému podielu privátnych značiek a nižším prevádzkovým nákladom.
Prvé porovnania cien ukazujú, že produkty v Biedronke sú o 10 – 30 % lacnejšie než u konkurencie. To vytvára tlak na ostatné reťazce, aby prehodnotili svoje marže a začali ponúkať výhodnejšie ceny.
Okrem toho má vstup nového hráča pozitívny dopad aj na domácich producentov, ktorí môžu získať nové odbytové kanály. Zákazníci tak získajú širší výber a nižšie ceny.
Slovensko je malý trh, no s vysokým potenciálom. Ak sa trend udrží a Biedronka bude rásť, môže to byť signál aj pre ďalšie reťazce – a hlavne pre samotných spotrebiteľov. Pretože lacnejšie potraviny nie sú len otázkou marketingu, ale aj kvality života.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Archív SIU, Forbes