Bill Gates ho spropagoval zadarmo. Ako sa z Duolingo stal fenomén 21. storočia, ktorý ľuďom nahrádza školu
- Ako sa vyvíjala svetoznáma aplikácia so zelenou sovičkou
- Pomáha miliónom ľudí po celom svete
- Ako sa vyvíjala svetoznáma aplikácia so zelenou sovičkou
- Pomáha miliónom ľudí po celom svete
Je vysoko pravdepodobné, že žiadnej aplikácii sa zatiaľ nepodarilo vycibriť lojalitu svojich užívateľov tak precízne, ako jazykovej aplikácii Duolingo. Zelenú sovičku, ktorá pomáha 34 miliónom ľudí pri učení nového cudzieho jazyka, pozná určite každý, či už dieťa, dospelý, ba dokonca i dôchodca. O tejto aplikácii je tiež verejne známe, že keď raz začneš, len ťažko ju odložíš.
Už sa mnohým používateľom stalo, že ak náhodou pár dní zabudli urobiť lekciu jazyka, malo to nemilé následky. Aplikácia totiž začala uplatňovať drastickú stratégiu. Používateľom dáva najavo, že keď zanedbajú svoju lekciu, zanedbávajú tak aj „starostlivosť“ o zelenú sovičku Duo.
To sa prejavuje najmä vo výzore ikonky na ploche tvojho telefónu, ale aj v replikách, ktoré od Dua môžeš dostať. Medzi tie najbežnejšie patrí smutný výraz s prípadnými slzičkami v očiach. Môžeš však zažiť i horšie varianty, kde Duo vyzerá šialene alebo choro. Celé to je súčasťou stratégie, ktorá ťa má neustále motivovať u robení lekcií. Ako sa však aplikácia dostala až sem?
Aplikácia s misiou vzdelávať
Za zdanlivo jednoduchým konceptom tejto aplikácie stojí Luis von Ahn, generálny riaditeľ firmy Duolingo a jej spoluzakladateľ. Jeho hlavnou motiváciou bolo pomôcť ľuďom, v prvom rade cudzincom a migrantom, s naučením sa jazyka, aby mohli plnohodnotne fungovať v spoločnosti. Sám pochádzal z Guatemaly, krajiny v Strednej Amerike, kde viac ako polovica obyvateľov žila v chudobe.
In South Africa! 🌍🇿🇦 pic.twitter.com/bht0aCo5XG
— Luis von Ahn (@LuisvonAhn) December 31, 2023
„V latinskej Amerike a špeciálne v Guatemale platí to, že pokiaľ máte peniaze, môžete si kúpiť kvalitné vzdelanie. Avšak keď peniaze nemáte, niekedy môže dôjsť k tomu, že sa ani nenaučíte správne čítať a písať,“ povedal Von Ahn pre BBC v rozhovore. To je to, čo naňho zapôsobilo najviac.
Luis von Ahn a CTO i spoluzakladateľ Severin Hacker začali svoju firmu v roku 2012. Obaja boli cudzinci, a teda chápali, akú moc má umenie ovládať jazyk a jeho potenciál diametrálne zmeniť životy miliónov ľudí. „Práve kvôli tomuto sme sa veľmi snažili ponechať Duolingo zadarmo. Chceme, aby mal každý prístup k vzdelaniu.“
Na to, aby mohli stále napĺňať svoj sľub free aplikácie, museli Von Ahn a Hacker vytvoriť hybridný business model. Ten sa skladá z free verzie s reklamami a verzie založenej na predplatnom, ktorá ponúka mnoho benefitov, ako napríklad učenie bez reklám alebo rodinný plán. A tento model funguje doteraz.
Hlavný spôsob, ktorým sa Duolingo neustále rozrastá, je ústnym podaním, teda že ľudia odporučia aplikáciu ďalším známym. Dobrým príkladom bolo, keď Bill Gates na Reddite v roku 2015 napísal, že ľutuje, že nehovorí viacerými jazykmi a že vyskúšal Duolingo, píše CNN.
Ako Duolingo mení učenie na hru sa dozvieš na ďalšej strane >>>
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.