Bližšie k Manhattanu? V Bratislave má vyrásť prvý mrakodrap
- Ak by sa splnili všetky sľuby a plány developerov, v Bratislave sme už dávno mali mať malý Manhattan. Zo stavieb výškových budov však vždy akosi zišlo a vzdušný priestor medzi nábrežím Dunaja a Autobusovou stanicou tak stále nepretínajú gigantické veže. Čoskoro by sa to malo zmeniť a v Bratislave by mal vyrásť prvý skutočný mrakodrap!
- Ak by sa splnili všetky sľuby a plány developerov, v Bratislave sme už dávno mali mať malý Manhattan. Zo stavieb výškových budov však vždy akosi zišlo a vzdušný priestor medzi nábrežím Dunaja a Autobusovou stanicou tak stále nepretínajú gigantické veže. Čoskoro by sa to malo zmeniť a v Bratislave by mal vyrásť prvý skutočný mrakodrap!
O svojom zámere postaviť ho vrámci projektu Eurovea 2 informoval developer J&T Real Estate. V tesnej blízkosti nábrežia Dunaja by mala vyrásť budova s výškou viac ako 150 metrov, čo je definícia pre mrakodrap. S takzvaným „prvým slovenským mrakodrapom“, za ktorý sa často označuje len 45-metrov vysoká budova Manderláku, sa teda skutočne nebude dať porovnať.
Foto: J&T Real Estate
V súčasnosti ešte stále prebieha príprava návrhu projektu a posudzovanie vplyvu na životné prostredie. Ak však dominantu s plánovanými 46 poschodiami skutočne postavia, navždy to zmení panorámu Bratislavy. K Manhattanu budeme mať, našťastie, ešte skutočne ďaleko, ale nebudeme už musieť mrakodrap závidieť iným mestám.
Zaujímavé je, že napríklad Brno je hrdé na svoj slávny mrakodrap AZ Tower, ktorý však v skutočnosti meria o pol metra menej ako budova Národnej Banky Slovenska. Svoj malý mrakodrap, aj keď nie podľa oficiálnych kritérií, už teda v podstate máme, no ako to tak býva, nestačí nám to a chceme ten skutočný.
Foto: pjs.cz/Google Street View
Projekt Eurovea 2 je však oveľa rozsiahlejší a okrem novej dominanty mesta zahŕňa výstavbu ďalších päť stavieb. Súčasnú Euroveu by mal výrazne rozšíriť o ďalšie obchodné priestory, pribudnúť by malo aj šesť kinosál.
Doplní ju tiež podzemné parkovisko, dve budovy s veľkolepými kancelárskymi priestormi a obytné budovy s takmer 500 bytmi, údajne s dostupnými cenami. Zväčšenie čaká aj park a promenádu. Práve tá je v centre záujmu developera, ktorý chce druhou fázou projektu mesto ešte výraznejšie prepojiť s Dunajom.
Foto: J&T Real Estate
Foto: J&T Real Estate
Zveľadením promenády sa už developer významne zaslúžil o zatraktívnenie dunajského nábrežia, ktoré je dnes obľúbeným miestom pre trávenie voľného času. V druhej fáze by mala byť promenáda o niečo dlhšia, pribudnúť by mali aj detské ihriská a ďalšie možnosti aktívneho trávenia času.
Miesto má byť zároveň lepšie napojené na miestne cyklotrasy a má ambíciu viac zaujať cyklokomunitu, developer chce riešiť aj lepšie napojenie na miestne komunikácie. Odborníci však už vyjadrili obavy o vplyv stavieb na komplikáciu dopravnej situácie. Bratislava totiž čoraz viac „praská vo švíkoch“ a je tak otázne, aký dopad na to bude mať ďalší megalomanský projekt.
Foto: J&T Real Estate
Foto: J&T Real Estate