BMW varuje majiteľov najnovších áut: Nenabíjajte ich! Môže to byť to posledné, čo spravíte
- BMW musí dať prekontrolovať tisíce, až desaťtisíce nových áut, ktoré vypustila do sveta
- Hrozí ich vznietenie a explózia
- Niektorí vinia prílišný tlak EÚ na znižovanie emisii a výrobu elektromobilov
- BMW musí dať prekontrolovať tisíce, až desaťtisíce nových áut, ktoré vypustila do sveta
- Hrozí ich vznietenie a explózia
- Niektorí vinia prílišný tlak EÚ na znižovanie emisii a výrobu elektromobilov
Ak ste majiteľom tohtoročného, nového hybridu od značky BMW, majte sa na pozore. Spoločnosť hlási problémy a zakazuje majiteľom týchto vozidiel, ktoré boli vyrobené od januára do septembra tohto roka, nabíjať svoje autá.
Dôvod počúvnuť túto radu je myslíme viac než dostatočný: Spoločnosť varuje, že sa môžu vznietiť a následne explodovať. Chyba nastala pri ich výrobe, keď sa do akumulátora niektorých z nich dostali zatiaľ nešpecifikované častice, ktoré pri nabíjaní môžu spôsobiť skrat, vznietenie a následne výbuch.
Týka sa to teda tohtoročných hybrid-modelov: X1, X2, X3, X5, 3, 5, 7, i8, 2 Active Tourer a Mini Countryman.
Automobilka prisľúbila, že dotknutých majiteľov vyzve k návšteve autoservisov a zadarmo spraví ich štvorkolesovým miláčikom prehliadku i prípadné odstránenie problému s výmenou batérie. Len v Európe je podľa slov BMW reč o zhruba 27.000 autách, ktorých sa to týka a ktoré to čaká – no väčšina z toho je vraj ešte u predajcov, distribútorov a nie koncových zákazníkov.
Niektorí vinia tlak EÚ
Kľúčovým ťahúňom BMW sú veľké, silné SUV modely. Tie však generujú k vzhľadom na terajšie kritéria EÚ až príliš veľké množstvo emisií oxidu uhličitého.
Pre porovnanie: Aktuálny limit EÚ je 95 g CO2 na kilometer. „Táto úroveň emisií zodpovedá spotrebe približne 4,1 l benzínu alebo 3,6 l nafty na 100 km,“ vysvetľovala Európska komisia.
No silné SUV modely BMW, ktoré spoločnosť predáva najviac, dosahujú hodnoty až okolo 200 alebo vyše 200 g CO2 na kilometer, čo je vyše dvojnásobok oproti stanovenej hranici.
Ak automobilka niečo veľmi rýchlo nespraví, môžu ju čakať až miliardové pokuty. Aby bolo jasné, s problémom zmestiť sa do stanoveného limitu a vyhnúť sa tak obrovským pokutám, ktoré môžu byť pre niekoho likvidačné, súperia azda všetky automobilky.
Najlepšie sú v tomto v očiach EÚ čisté elektromobily, ktoré sú považované za akoby úplne čisté a produkujú 0 CO2. To príde mnohým na smiech a zdôrazňujú, že aj výroba elektrickej energie spôsobuje isté emisie. Tak či onak, BMW príliš vozidiel čisto na elektrinu nemá a len ťažko si s nimi dokáže zlepšiť svoj emisný priemer.
Aby toho nebolo málo, viaceré krajiny, vrátane Nemecka, vyhlásili rekordné dotácie na elektromobily a hybridy. Nemecká vláda k tomu ešte oznámila, že cena elektriny pôjde v krajine dole a naopak, o rok sa zavedie takzvaná tretia emisná daň, ktorá zvýši ceny nafty a benzínu.
Akoby všetky kroky chceli stoj čo stoj vytlačiť a pochovať autá so spaľovacími motormi. Každá automobilka preto musí konať a ísť, či chce alebo nechce, rýchlo smerom k elektromobilom.
A práve v tom vidia niektorí aj súčasný problém BMW, ktorá ešte nemá toľko skúsenosti s týmito e-vozidlami a aj vďaka rastúcemu tlaku pod hrozbou obrovských pokút sa dopustila chýb, ktoré môžu byť pre majiteľa vozidla až nebezpečné.
Netypické správanie BMW
No napriek tomu ide BMW s trendom (musí ísť): „BMW Group ďalej rozširuje svoje nemecké výrobné kapacity pre elektrické pohony. Spoločnosť do závodu Regensburg investuje viac ako 150 miliónov eur s cieľom dodávať rastúci počet elektrifikovaných vozidiel skupiny BMW s vysokonapäťovými batériami,“ oznámila automobilka nedávno na svojej stránke.
Viacerí odborníci či pozorovatelia automobilového priemyslu si všimli na vyjadreniach ohľadom nových, chybných hybridov BMW, ktoré majú ísť na kontrolu, jednu vec – keď BMW povedala, že väčšina z nich, a to až 2/3, sú ešte u dealerov a nie majiteľov.
Ide o netypické správanie u BMW, ktorá väčšinou zvykne vyrábať auto už priamo pre niekoho na objednávku a neposielať svoje vozidlá niekam do skladu a vitrín. A zrazu táto automobilka príde s informáciou, že značná väčšina jej hybridov je ešte u predávajúcich dealerov a nie už koncových majiteľov.
Pre mnohých je to jasný dôkaz snahy BMW znížiť svoj emisný priemer a vyhnúť sa obrovským pokutám. Bavorská automobilka tak vyrába hybridné autá, ktoré na jednej strane znižujú jej emisný priemer, no na druhej strane ešte stále nemajú majiteľa a BMW dúfa, že ich neskôr predsa len niekto v tom obchode kúpi.
Zdroje: BMW, Autoforum.cz