Boj platobných brán o dominanciu v Európe: Má slovenský TrustPay šancu?

  • Francúz preferuje svoj stejk krvavý, Angličan ho radšej prepečený. A tak isto to momentálne vyzerá vo svete platieb - v Európe, kde každá krajina ponúka úplne inú mentalitu, je ťažké nájsť jedného dominantného hráča.
Screen Shot 2016-01-27 at 09.36.50
  • Francúz preferuje svoj stejk krvavý, Angličan ho radšej prepečený. A tak isto to momentálne vyzerá vo svete platieb - v Európe, kde každá krajina ponúka úplne inú mentalitu, je ťažké nájsť jedného dominantného hráča.

Dávid Rintel, CEO slovenského TrustPay, sa v interview pre Lafferty News rozhovoril o kontrastoch medzi jednotlivými národmi: „Myslím si, že platobné preferencie vychádzajú z kultúrnych preferencií jednotlivých krajín. Takže ak porovnáte Veľkú Britániu, Poľsko a Nemecko, každá z týchto krajín má obrovský e-commerce trh, no každá preferuje úplne iný typ platieb. V Británií je využítie kariet samozrejmosťou, možno ešte Paypal. V Nemecku potrebujete široký záber bankových produktov a platobných metód. V Poľsku je povinnosťou bankový prevod, ľudia tu karty online jednoducho nepoužívajú.“

Olimpicshop

 

TrustPay je malým hráčom na malom trhu. Aby prežil, potrebuje zostať svižný a rozoznať rozdiely, ktoré jednotlivé trhy potrebujú. TrustPay najskôr operoval s instantnými bankovými prevodmi, ktoré sú populárne vo východnej Európe a v čiastočne pozmenenej forme v Nemecku, neskôr pridal možnosť využívať aj karty od MasterCard a Visa, tento mesiac podpísal dohodu s Union Pay International.

TrustPay síce patrí medzi menších hráčov, no Dávid vidí tento fakt ako výhodu. „Sme viac flexibilný, takže vieme ponúkať kvalitnejšie služby. Rýchlejšie reagujeme na všetky podnety a vieme venovať viac času zákazníkovi. A narozdiel od tradičných bánk sme vo svojom obore špička: neponúkame žiadne hypotéky a podobné produkty, ponúkame iba platby kartami a online bankové prevody.

Väčšina Dávidovej práce sa točí okolo e-commerce. Sám v tom nie je žiadny amatér – veď bude v marci prednášať na svetovom Lafferty „E-Comerrce Summite. „Hranice medzi e-commerce, m-commerce a štandardným nakupovaním miznú. Pozrite sa na Uber, je to e-commerce alebo m-commerce? A môžme vôbec to, že stojíš na ulici a zavoláš si taxík, označiť za e-commerce?“ Preto musia provideri čoraz viac myslieť na nákupy naprieč všetkými modelmi.

Kto sa teda v Európe stane dominantných hráčom?

„Áno, otázka za miliardu dolárov. Podobných riešení je veľa a mnohé z nich neprežijú. Ale nemyslím si, že potrebujeme jedného víťaza. Podľa toho ako vidím Európu, každá krajina má odlišné platobné preferencie – takže to, že niekto zvíťazí v Británií ešte neznamená, že sa to isté stane vo Švédsku,“ hovorí Dávid.

Snímka_obrazovky_2015-05-18_o 15.58.07

Zdroj: linkedin.com/pulse

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá