Bolt po ostrej kritike zavádza nové funkcie. Zvrhlé návrhy taxikárov sa majú stať minulosťou

  • Tento týždeň došlo v aplikácii k výraznej zmene
  • Bezpečnostné funkcie platia pre cestujúcich aj pre vodičov
Ilustračná foto
Ilustračná foto Unsplash/Paul Hanaoka Unsplash/Freestocks
  • Tento týždeň došlo v aplikácii k výraznej zmene
  • Bezpečnostné funkcie platia pre cestujúcich aj pre vodičov

Ako sme ťa nedávno informovali, Zuzana Kovačič Hanzelová niekoľkokrát na svojom Instagrame upozornila na príbehy žien v kauze Bolt. Na Instagrame v tom čase opísala niekoľko zlých skúseností, ktoré v tejto taxislužbe zažila nielen ona, ale aj iné ženy.

O jedom prípade, ako sme ťa informovali, novinárka upovedomila prostredníctvom instagramových „InstaStories“. Išlo o príbeh mladej Košičanky, ktorú mal viezť taxikár taxislužby Bolt. Píše, že odparkoval na „škaredom mieste, púšťal po*no“ a opisoval jej svoju erekciu a následne ju aj znova kontaktoval, napísala Košičanka. Zároveň „poďakovala“ spoločnosti Bolt za všetky nekonkrétne odpovede na otázky, ktorých sa žena od nich absolútne slušným spôsobom dožadovala.

Dotyčná sa Boltu na nevhodné správanie taxikára sťažovala a požadovala od nich, aby jej povedali, k akým informáciám má služba Bolt a samotný taxikár prístup. 

Redakcia Startitup v tejto súvislosti ešte začiatkom januára Bolt kontaktovala a spoločnosť nám skonkretizovala, aké údaje vodiči a aplikácia Bolt v tom čase dostával, teda tie údaje, ktoré sú viditeľné.

„Momentálne je to krstné meno používateľa a jeho telefónne číslo (to sa však zobrazí len vtedy, ak sa vodič rozhodne cestujúceho kontaktovať štandardným telefonickým hovorom namiesto hovoru alebo chatu prostredníctvom aplikácie),“ uviedla spoločnosť Bolt.

„Keďže nám však záleží, aby sa používatelia našej platformy cítili bezpečne, aktuálne pracujeme na vylepšení aplikácie a zavedení tzv. maskovania telefónnych čísel. To znamená, že si vodič s cestujúcim síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla,“ uvádza sa v stanovisku medzinárodnej platformy na prepravu osôb Bolt Sk.

Maskovanie telefónnych čísel

Po menej ako mesiaci od poslednej medializovanej kauzy s Košičankou spoločnosť Bolt vo svojej tlačovej správe uvádza, že neustále pracuje na zlepšovaní svojich služieb.

„Medzi jej priority patrí najmä bezpečnosť ako cestujúcich, tak aj vodičov. Práve preto tento týždeň spustila viacero nových prvkov, ktoré zaručia vyššiu bezpečnosť používateľov aplikácie. Medzi inými aj maskovanie telefónnych čísel či núdzové tlačidlo,“ uviedol Bolt SK.

Uvádzajú, že tento týždeň došlo k výraznej zmene.

Až doteraz to bolo tak, že používatelia aplikácie sa mohli navzájom kontaktovať priamo cez aplikáciu alebo klasickým telefonickým hovorom. Možnosť telefonického hovoru už pre túto spoločnosť neprichádza do úvahy. Bolt zavádza takzvané maskovanie telefónnych čísel.

Tento bezpečnostný prvok obmedzí informácie o používateľoch aplikácie iba na nevyhnutné minimum. Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ vysvetlil Eduard Suchánek, country manager Bolt na Slovensku.

Bolt má v aplikácii ďalšie bezpečnostné funkcie, medzi ktoré sa radí aj funkcia zdieľania podrobností o jazde. Ako uviedol Bolt Sk, cestujúci tak môže jedným kliknutím v aplikácii poslať podrobnosti o jazde a tak zazdieľať polohu vozidla na mape niekomu blízkemu.

Medzi dôležité prvky patrí aj ohodnotenie vodičov a cestujúcich, teda hviezdičky. Táto výzva sa zobrazí po jazde nielen cestujúcemu, aby ohodnotil vodiča, ale aj vodičovi, aby ohodnotil cestujúceho. Takto sa môže predísť prípadnému porušovaniu podmienok používania služby.

Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný a kontaktuje ho náš špecialista na starostlivosť o zákazníkov, aby s ním prebral dôvody nízkeho hodnotenia,“ povedal Suchánek.

Hodnotenie „hviezdičiek“ funguje tak, že ak dá cestujúci používateľovi (vodičovi) len jednu hviezdičku, aplikácia ich v budúcnosti už neprepojí, platí to aj naopak, teda v hodnotení vodič cestujúcemu.

Pomoc v núdzi 

K ďalším bezpečnostným novinkám patrí aj „Pomoc v núdzi“, ktorá cestujúcim umožní rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a kontaktuje tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt. Takzvané SOS tlačidlo má k dispozícii aj vodič, ktorý ho môže v núdzi taktiež využiť. Hovor bude následne priamo presmerovaný na číslo 112.

Zdroje: Instagram/Zuzana Kovačič Hanzelová, Redakcia, TS/Bolt

Najnovšie videá

Trendové videá