Bratislava je komplet rozkopaná. Vallo vysvetlil, čo chystá a kedy to skončí
- Primátor mesta Matúš Vallo priznáva, že hlavné mesto je skrz na skrz rozkopané a pohyb po Bratislave je komplikovaný
- Primátor prisľúbil, že situácia s dopravou, ktorá týmito prácami trpí, by sa už mala v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch postupne zlepšovať
- Primátor mesta Matúš Vallo priznáva, že hlavné mesto je skrz na skrz rozkopané a pohyb po Bratislave je komplikovaný
- Primátor prisľúbil, že situácia s dopravou, ktorá týmito prácami trpí, by sa už mala v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch postupne zlepšovať
Dopravná situácia v hlavnom meste Bratislave by sa mala čoskoro zlepšiť, tvrdí magistrát. „Bratislava v poslednom období pôsobí, akoby bola kompletne rozkopaná. Dôvodom je množstvo lokálnych opráv ciest a chodníkov, ktoré vykonávajú popri veľkých projektoch ako rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej radiály, bulváru Mlynské nivy, rýchlostnej cesty D4/R7 alebo rekonštrukcia električkovej trate pri Americkom námestí,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo na sociálnej sieti.
Dodal, že situácia by sa mala postupne zlepšovať spustením električkovej trate do Dúbravky, postupným otváraním zjazdov z Prístavného mosta či otvorením bulváru Mlynské nivy.
„Dňa 26. októbra spustíme prevádzku električky po novozrekonštruovanej trati v Karlovej Vsi a Dúbravke v celej jej dĺžke. Začiatkom novembra očakávame otvorenie bulváru Mlynské nivy, ku ktorému už teraz prebieha kolaudačné konanie,“ uviedol Vallo.
Povedal, že v decembri bude ukončená aj rekonštrukcia trate pri Americkom námestí, po ktorej začnú premávať električky. „Konzorcium D4/R7 bude zároveň postupne otvárať ďalšie zjazdy z kruhového objazdu pod Prístavným mostom, aj keď v tomto prípade nás ešte čakajú aj uzávery niektorých iných zjazdov, na ktorých rekonštrukčné práce ešte neprebehli,“ uzavrel Vallo.
Dúbravsko-Karloveskej radiála za viac ako 65 miliónov eur
Aj spustenie Dúbravsko-Karloveskej radiály v hlavnom meste Bratislave je otázkou najbližších týždňov. V oficiálnej správe o tom informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman. Jej modernizácia stála spolu 65,1 milióna eur.
„Posledná a zároveň najkomplikovanejšia etapa rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály, od tunela po Molecovu, je v záverečnom procese povoľovania. BSK dostal od hlavného mesta žiadosť o predčasné užívanie stavby,“ uviedla Forman.
Minulý týždeň sa dobetónoval posledný úsek jazdnej dráhy električky. „Prebiehajú posledné práce na dokončovaní zastávok MHD, začali sme s pokládkou rozchodníka od tunela smerom do Karlovej Vsi, osadili sme nové stožiare trakčného vedenia, pracujeme na chodníkoch a začínajú sa práce na obrubníkoch či vrstvách vozovky, aby sa mohla premávka v smere do centra obnoviť v obidvoch pruhoch,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Prisľúbil, že ostáva už iba niekoľko týždňov a rekonštrukcia, ktorá niekoľko mesiacov znepríjemňovala život vodičom aj cestujúcim, bude dokončená a doprava v meste sa stane rýchlejšou, pohodlnejšou a modernejšou.
Realizáciu poslednej etapy Dúbravsko-Karloveskej radiály spustilo hlavné mesto začiatkom mája. „Po jej dokončení sa môžu cestujúci tešiť na nové bezbariérové zástavky, moderný mobiliár či elektronické informačné tabule. Zásadnú zmenu predstavuje aj vybudovanie dvoch prestupných uzlov – Molecova a Damborského. Novinkou je aj zelený povrch trate,“ uvádza mesto.