Bratislava si ich thajské curry zamilovala. Neprajníci vždy boli, aj budú, je to bežná vec, tvrdí podnikateľ

  • Slovenská street-foodová scéna sa rozrastá ako huby po daždi
  • Medzi zaujímavé prírastky určite patrí aj food-truck Palmstreetboyz, za ktorým stojí Štefan Rybársky
Palmstreetboyz
  • Slovenská street-foodová scéna sa rozrastá ako huby po daždi
  • Medzi zaujímavé prírastky určite patrí aj food-truck Palmstreetboyz, za ktorým stojí Štefan Rybársky

Štefan pochádza z malého mesta Handlová. Už od školy sníval cestovať a spoznávať gastronómiu v zahraničí. Aj preto sa rok po škole rozhodol ísť do Rakúska, kde pracoval vo viacerých oceňovaných reštauráciách. Práve tu nabral množstvo skúseností z celosvetovej kuchyne, ktoré mu teraz v jeho gastro biznise výrazne napomáhajú. Mladého Slováka pritom už dlhší čas zaujímala pouličná kuchyňa, v ktorej videl štart na začatie podnikania. 

Koncept Palmstreetboyz je založený na thajskej kuchyni, Štefan s jeho tímom sa zameriava prevažne na thajské curry, ktoré podávajú v rôznych variáciách. 

Štefan priznáva, že pri zakladaní jeho street-foodu sa stretol aj so skeptickými reakciami. To vo mne prebudilo ešte väčšiu motiváciu ukázať ľuďom, že sa dá aj vo food trucku variť kvalitné jedlo. Veľmi ma podporujú rodina a moji najbližší priatelia, ktorým veľmi ďakujem,“ hovorí.

Ponuka Palmstreetboyz je síce skromná no výber ťa nesklame. Zameriavajú sa predovšetkým na čerstvosť a kvalitu surovín. V ponuke nájdeš thajské červené curry v rôznych variáciách, ako napríklad kuracie, krevetové, vegánske a raz do mesiaca prichádzajú aj s limitovanou špecialitou, či už vegánskou alebo mäsovou. Tú vždy prispôsobujú kvalite sezónnych surovín. 

Martin si založil originálny streetfood na kolesách, ľuďom ponúka slovenské hotdogy

Jedálniček zostavoval sám Štefan, inšpirovať sa však nechal thajskou kuchyňou, ktorá ho podľa jeho slov fascinuje už od začiatku jeho varenia. 

Rozbeh street-foodu v Bratislave však nie je jednoduchá záležitosť, aj keď sa to na prvý pohľad nemusí tak zdať.Asi najväčší rešpekt som mal zo zákazníkov. Nevedel som ako prijmú všetky tie exotické chute, na ktoré nie sú zvyknutí. Najťažšie bolo všetko zosúladiť a vyšperkovať si food truck podľa vlastných predstáv, aj keď stále je čo dolaďovať,“ objasňuje.

Samostatnou kapitolou boli počiatočné náklady. Tie boli podľa majiteľa street-foodu omnoho vyššie, ako si predstavoval, nakoľko neustále je potrebné niečo vylepšovať a dokupovať do food trucku.

„Tým pádom náklady stále rastú. Očakávanú návratnosť som si na začiatku určil do dvoch rokov, ale uvidíme či sa to tak aj podarí,“ hovorí.

Štefan sa však svojmu gastro biznisu venuje naplno. Mladý podnikateľ priznal, že si momentálne ani nevie predstaviť, že by mal  odtoho upustiť a zamerať sa na niečo iné. Pozitívne zmýšlanie si drží aj napriek neprajníkom.

„Neprajníci vždy boli, aj budú, ale to je v tomto svete bežná vec a nikde sa tomu nedá vyhnúť,“ konštatuje. V prípade konkurencie je to podľa Štefana podobné. Neriešia ju a snažia sa ísť svojou cestou a nevšímať si veci, ktoré by ich posúvali vzad. 

Zakladateľ Palmstreetboyz si pochvaľuje aj ochotu Slovákov priplatiť si za kvalitné suroviny. Vždy by mali byť ceny primerané kvalite surovín, z ktorých jedlo pozostáva a hlavne keď je jedlo pripravované pred očami zákazníka, vtedy sú ochotní si aj priplatiť,“ hovorí.

Štefan tiež konštatuje, že čierne to nevidí ani s gastro scénou v našej krajine. Všíma si, že za posledné roky sa u nás gastronómia stále modernizuje a posúva vpred a malými krôčkami sa približuje k úrovni, ktorú môžeme zachytiť v zahraničí aj v špičkových reštauráciách. 

Palmstreetboyz však nechcú zaspať na vavrínoch, ich hlavným plánom je udržiavať si kvalitu, akú si nastavili na začiatku a taktiež by sa chceli posunúť na vyšší level, ktorým je kamenná prevádzka, už je len otázkou na akom mieste sa objavia. 

Čas ukáže, kde tento chutný street-food uvidíme napríklad o päť rokov. Podľa Štefana by tým najlepším scenárom bolo, ak by sa Palmstreetboyz v najbližších rokoch pretransformovala na sieť bistier po Slovensku a možno aj v zahraničí. Momentálne sa však chcú sústrediť na novú klientelu, ktorá sa im vytvorila v hlavnom meste a časom sa možno aj usadia.

Palmstreetboyz je koncept, ktorý by určite nemal problém zaujať aj na festivaloch, situácia je však príliš komplikovaná. Mali sme v pláne sa objaviť na väčšine veľkých festivaloch, ktoré sa bohužiaľ museli vzhľadom na danú situáciu presunúť na ďalší rok. Zatiaľ chodíme po street-foodových akciách po celom Slovensku,“ hovorí.

A čo by Štefan odporučili mladým ľuďom, ktorí by sa radi pustili do gastro biznisu? Nikdy sa netreba vzdávať, aj keď sú začiatky veľmi ťažké. Treba prísť s originálnym nápadom, ktorý pritiahne zákazníkov.“

Najnovšie videá

Trendové videá