Bratislavská Petržalka by mohla byť zelenšia, betónové plochy nahradia trávniky a stromy

  • Hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad sľubuje, že Petržalka sa stane zelenším miestom
  • Pribudnú parky, aleje aj domy so zelenými strechami
  • Stopku dostali parkoviská aj projekt nových bytov Tematínska
  • Hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad sľubuje, že Petržalka sa stane zelenším miestom
  • Pribudnú parky, aleje aj domy so zelenými strechami
  • Stopku dostali parkoviská aj projekt nových bytov Tematínska

Petržalka už dávno nie je tou neatraktívnou betónovou džungľou, ako tomu bolo v minulosti. Záujem o lokalitu stále rastie zo strany mesta aj jeho obyvateľov, a tak sa postupne mení na modernú časť, kde pribúda stále viac zelene. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, no aj Petržalka má potenciál stať aj ekologickou súčasťou slovenskej metropoly.

Presne na tomto zámere stavia nová urbanistická štúdia, ktorej spracovateľom je Bohumil Kováč. Okrem električkovej trate má totiž pribudnúť aj množstvo parkov či zelených alejí.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Centrálna rozvojová os Petržalka

„Z Centrálnej osi Petržalky sa nestane dopravný priestor, ale spoločenský. Električku vnímame ako mestotvorný a komunikatívny prostriedok, ktorý sem prinesie život,“ vyjadril sa Kováč pre TASR. Mesto plánuje trať predĺžiť až po Janíkov dvor.

Stopku dostali autá, keďže štúdia nepočíta s výstavbou inej súbežnej komunikácie ani s novými parkovacími miestami. Namiesto betónových plôch pribudnú trávniky a stromy, ktoré budú môcť obyvatelia využívať na relax a rekreáciu.

 „Potreba záchytných parkovísk tu nie je aktuálna. Takéto parkoviská skôr chápeme ako parkoviská pre ľudí mimo Bratislavy, ktorí sa chcú čo najbližšie dostať k MHD, a preto projekt električky so záchytnými parkoviskami nepočíta,“ dodal Kováč. Ďalej zdôraznil aj nereálnosť výstavby bratislavského metra. Tejto vízie sa mnohí Bratislavčania už hádam celkom vzdali a preto je nevyhnutné, aby mesto riešilo otázku dopravy inak. Viac električkových tratí by mohlo pomôcť k zjednodušenie prepravy.

„V Bratislave dominuje jednoznačná preferencia električiek, preto nie je vylúčené, že v budúcnosti sa dá električka vo frekventovanom centre mesta do zeme,“ dodáva.

Nová trať bude prepojená cyklotrasami a chodníkmi. V okolí sa tiež počíta s výstavbou miest na nákup či oddych.

„Z nových zastávok električky sa stanú malé petržalské centrá, ktoré budú integrované s autobusovou dopravou a obyvatelia si cestou na električku budú môcť niečo vybaviť, nakúpiť si, stretnúť sa s priateľmi či dať si kávu. Bude tu všetko, čo má mesto na druhej strane Dunaja obyvateľom ponúknuť,“ opísala Konrád.

Pozitívnou správou pre Petržalku je aj stopka pre projekt výstavby bytov Tematínska. Návrh na výstavbu predložila spoločnosť Consult, no nepochodila. Pôvodne chceli prestavať budovu bývalej materskej škôlky.

K zelenej výstavbe sa pridáva aj projekt Petržalka City v okolí Chorvátskeho ramena, ktorý v okolí nových bytov plánoval vystavať mestský park.

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Petržalka City

Zobraziť celú galériu (5)
zdroj: Petržalka City

Obyvatelia majú tiež právo vyjadriť svoj názor na výstavbu Centrálnej rozvojovej osy Petržalka, oficiálne stretnutie sa uskutoční dnes v sále Domu kultúry Zrkadlový Háj.

Najnovšie videá

Trendové videá