Bratislavský dopravný podnik chce komunikovať s cestujúcimi cez Twitter
- DPB chce intenzívnejšie informovať o svojich novinkách
- Po náraste svojich instagramových sledovateľov by radi šírili svoje novinky prostredníctvom Twitteru
- #mamespolocnyciel je iniciatíva, vďaka ktorej reagujú na požiadavky cestujúcich

- DPB chce intenzívnejšie informovať o svojich novinkách
- Po náraste svojich instagramových sledovateľov by radi šírili svoje novinky prostredníctvom Twitteru
- #mamespolocnyciel je iniciatíva, vďaka ktorej reagujú na požiadavky cestujúcich
Dopravný podnik hlavného mesta chce informovať cestujúcich o všetkých aktuálnych zmenách veľmi promptne a hlavne vecne. Po dlhodobejších prieskumoch a skúsenostiach na Facebooku zistili, že upozornenia, správy a informácie sa nezverejňujú až tak rýchlo, ako by mali, a mnohokrát sa stáva, že problém sa vyrieši skôr, než sa o ňom cestujúci reálne dozvie.
„Cítime, že Facebook pre tento účel nie je úplne ideálna platforma. Twitter je na tom oveľa lepšie. I keď aj on si prešiel zmenami algoritmov, stále je považovaný za ‚realtime’ platformu. Nevýhodou je, že je na ňom menej ľudí, ale zase sú to pravidelní používatelia, ale odhadujem, že zo slovenských twitteristov je možno aj polovica z Bratislavy. A skvelou funkciou sú notifikácie, ktoré na rozdiel od Facebooku fungujú spoľahlivo a rýchlo,“ informuje Matej Michlík, vedúci odboru maketingu a komunikácie DPB a.s.
Na Facebooku sa naďalej budú objavovať všetky významnejšie informácie. „Minútové“ výpadky však budú zverejňované iba na Twitteri. Matej Michlík dodáva, že technologický rozvoj bratislavského Dopravného podniku týmto krokom určite neskončí. „Čím nenarážam na skoré spustenie aj nášho LinkedInu,“ dodáva k zmenám v online komunikácii.
https://www.instagram.com/p/B3U87_Eo2kA/
Na Twitteri má DPB už pripravený účet
Vedenie DPB sľubuje, že odštartujú každú chvíľu. Okrem aktuálnych informácií z premávky chcú informovať aj o plánovaných výlukách a zmenách či všetkých aktualitách. „Radi cez retweety nadviažeme partnerstvá aj s inými inštitúciami a fanúšikmi,“ dopĺňa rozšírenie poľa pôsobnosti Michlík.
Ak chceš byť pri tom, sleduj instagramové alebo facebookové konto DPB. Okrem iného vznikla iniciatíva s názvom Máme spoločný cieľ, vďaka ktorej sa hashtag premenil na informačnú platformu plnú fotiek, aktualít, notifikácií či krátkych príspevkov od samotného vedenia alebo aj cestujúcich. Preto všetky zmeny zatiaľ hľadaj práve tam.
1000 nových fanúšikov za týždeň
Tým, že komunikácia na sociálnych sieťach sa zintenzívnila, publikujú stories a riešia podnety aj v komentároch a správach, ktoré obdržia cez Messenger a ich komunita rastie veľmi významne.
„Nedávno toto tempo bolo takmer tisíc nových fanúšikov za týždeň a tento nárast pokračuje v tisíckach percent oproti minulosti. Krásna náhoda sa stala počas nášho Dňa otvorených dverí 21. septembra, kedy sme privítali fanúšika s poradovým číslom 11 111. Nijako sme to nemanipulovali, bolo to naozaj prekvapenie. Hoci sme pochopiteľne vedeli, že to príde, a tak sme niektoré vozidlá na tejto akcii vybavili nápismi „11 111“,“ prezradil pre Startitup M. Michlík.
Na porovnanie, pražský dopravný podnik pred pár dňami dosiahol 20.000 fanúšikov. Bratislava je však oproti Prahe neporovnateľne menšia. A budúci rok MHD v Bratislave oslávi už 125 rokov!
Zdroj: TASR
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska