Bratislavu čaká už o pár dní veľkolepé otvorenie remeselnej pekárne. Podnik poblázni metropolu
- Zástancovia kvalitného pečiva a originálnych gastronomických konceptov majú dôvod na radosť
- V Bratislave vznikne nová pekáreň, ktorá stojí za pozornosť
- Zástancovia kvalitného pečiva a originálnych gastronomických konceptov majú dôvod na radosť
- V Bratislave vznikne nová pekáreň, ktorá stojí za pozornosť
Bratislava sa môže tešiť na skutočnú gastronomickú lahôdku. Nová remeselná pekáreň SUBO sa už o pár dní otvorí na Hodžovom námestí, kde predtým sídlil obľúbený Subway.
Za vznikom pekárne stoja Juraj Hanulay a Renáta Hečková, ktorí sú známi svojimi úspešnými projektmi v oblasti gastronómie. Juraj, zakladateľ populárnych podnikov ako Korner kávabar či Mimóza gelato, spolu s Renátou, zakladateľkou Kolachella a iniciátorkou Brunch Bratislava, prinášajú do hlavného mesta novú chuť.
Projekt SUBO sa začal plánovať pred viac ako dvomi rokmi. Za ten čas prešiel svojím vývojom, dokonca aj obmenou identity.
„Práve za identitou SUBA a taktiež jeho názvom stojí štúdio Andrej&Andrej. Názov SUBO odkazuje na predošlú prevádzku, ktorá je s týmto miestom takmer desať rokov spätá. Zároveň svojou zvukomalebnosťou pridaním písmena ‚o‘ evokuje v prvom pláne Japonsko (podobnosť so sumo), a tak mal byť ladený aj vizuál prevádzky,“ prezradil nám Juraj.
SUBO plánujeme otvoriť v prvej polovici mája. Od polovice januára prebiehajú stavebné práce a súbežne prebieha aj skúšanie produktovej rady a taktiež zaúčanie zamestnancov.
Finálna suma financií, ktoré museli na projekt vynaložiť, ešte nie je stanovená, nakoľko stále dobiehajú práce. Ale odhad je cez 200-tisíc eur.
„Čo sa týka návratnosti, úprimne, po posledných rokoch v gastre je ťažko predpokladať, aké scenáre prinesie sám život. Z ostatných kríz bola najciteľnejšia tá súvisiaca s cenami energií. Ak by sme sa bavili o optimistickom scenári, náčrt počíta s dvomi rokmi.“
V čom však bude táto pekáreň iná ako ostatné v Bratislave?
„V prvom rade je to v dynamike a taktiež otváracích hodinách. To, čo v Subwayi roky fungovalo, si berieme a aplikujeme v rámci tejto prevádzky. Zatiaľ len toľko, že SUBO bude pre ľudí na dosah a dostupný.“
Čo sa týka produktového radu, ako už aj ich followeri majú možnosť sledovať, gro budú predstavovať plnené focaccie, briochové cestá a ich rôzne variácie.
„V názve máme focaccia, pastry, coffee, čiže nosné piliere sú jasné. V stálej ponuke sú focaccie, vyskladané tak, aby si pochutili všetci – aj vegetariáni a vegáni. Čo sa týka sladkého pastry, tak prinášame to, čo súčasný trh aktuálne neponúka.“
Pekárske know-how
SUBO prešlo svojím vývojom a pri prvých produktových plánoch tomu Juraj prispôsobil aj výber prevádzok, v ktorých stážoval. Medzi ne patrí napríklad pražské Kro kitchen či U Kalendu. Každá z týchto prevádzok je úplne iná a Juraj si z toho vzal to, čo je prínosné pre SUBO.
„Zhodou okolností, v tomto čase sme sa práve s Renátou stretli v Kro, kde som stážoval, ona naberala inšpirácie, ale ešte sme netušili, že raz budeme na projekte SUBO spolupracovať. O pár mesiacov neskôr, po tom, čo neodpisovala na moju ponuku, som ju ‚prepadol‘ v jej cake studiu, kde som jej oznámil, že budeme spolu otvárať prevádzku.“
V minulom roku oslovil na pomoc s inžinieringom celého projektu Peťa Slačku, ktorý prizval Lukáša Heska. Vďaka ním mohla Renáta absolvovať niekoľkotýždňové stáže v Olise a U Našich.
„Dávid aj Oliver veľmi príjemne prekvapili nielen svojou profesionalitou, ale hlavne prístupom. Následne Dávid z pekárne Od našich zaúčal zamestnancov základy pečenia.“
Samotná cenotvorba je nastavená tak, že je určená pre každého zo zákazníkov a nielen na špeciálne dni, keď si budú chcieť dopriať niečo naviac.
„Ceny budú adekvátne za kvalitu, ktorá sa bude podávať.“
Plány do budúcna sú jednoduché: otvoriť a uspieť. S uvedením tak silného tímu a premysleného konceptu sa zdá, že SUBO je na dobrej ceste, aby sa stalo novou obľúbenou zastávkou pre milovníkov pečiva v Bratislave.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy