Burger King sa nevzdáva. Na Slovensku spúšťa veľkú anti kampaň proti McDonald’s
- Len nedávno sme ťa informovali, že Burger King dáva Bratislave druhú šancu
- Svoj veľkolepý návrat postavil na kampani, v ktorej sa naváža do na jeho odvekého súpera McDonald's
- Za novou kampaňou stojí reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett
- Len nedávno sme ťa informovali, že Burger King dáva Bratislave druhú šancu
- Svoj veľkolepý návrat postavil na kampani, v ktorej sa naváža do na jeho odvekého súpera McDonald's
- Za novou kampaňou stojí reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett
Svoju prevádzku otvorí už 23. novembra o 17:30 hod. v nákupnom centre Bory Mall. Na uvítanie si Burger King pripravil špeciálne uvítacie menu s názvom #PREPACMEKAC. Ten si na slovenskom trhu počas niekoľkých rokov neprítomnosti Burger Kingu vydobil v srdciach zákazníkov stabilné miesto.
Burger King by sa však na tejto pozícií rovnako videl veľmi rád. Na Yotube kanále preto spustil sériu videí, v ktorých sa Raper, Pipenka, Matúš a Klaun nadobre rozchádzajú s mekáčom. Vo videách odzneli vety ako: „Prišiel niekto krajší a chutnejší. Úplný KING.“ „Rozchádzam sa s tebou, pretože som sa ťa extrémne objedol.“
O návrat legendárnej značky rýchleho občerstvenia sa podľa Trendu postarala spoločnosť AmRest. Tá získala exkluzívne právo na rozvoj jeho reštaurácií nielen na slovenskom trhu, ale tiež v Česku. AmRest má podľa všetkého s Bory Mall uzavretú určitú formu spolupráce, nakoľko tu plánuje otvoriť prevádzky niekoľkým svojim značkám. Okrem Burger Kingu ide aj o Pizza Hut, Starbucks či KFC.
Americké značky zrejme Slovensko začali vnímať ako pomerne perspektívny trh. Najnovšie má do Bratislavy, konkrétne do nákupného centra Aupark prísť aj hlavný konkurent Starbucks, ktorým je COSTA COFFEE. Na internete sa už objavili aj ponuky práce v tejto prevádzke. Túto sieť kaviarní ma na Slovensko priniesť spoločnosť Lagardere Travel Retail, ktorá má za sebou už 160 rokov skúseností, operuje vo viac ako 30 krajinách, 150 letiskách a 700 staniciach.
McDonald´s vz Burger King
Americké reťazce súperia o pozornosť zákazníkov už dlhé roky. Aj McDonald´s sa istý čas v reklame snažil zosmiešniť pozíciu menšieho hráča, ktorý má na francúzskych cestách neporovnateľne redšiu sieť reštaurácií.
Skutočnosť, že Burger King hrá na trhu druhé husle, stvárnil pomocou obrieho ukazovateľa, ktorý sa takmer nezmestí na kamión a po inštalácii sa týči do výšky asi desiatich metrov. Na jeho vrchole je reklama na reštauráciu Burger Kingu, vzdialenú 258 kilometrov. Vodiči si však všímajú iba logá predajne McDrive, umiestneného hneď pri ceste, ktorá je vzdialená len päť kilometrov.
Spot sa snaží upozorniť na to, že reštaurácí formátu McDrive je na francúzskych cestách už viac ako tisíc. Na reklamu menší hráč na poli rýchleho občerstvenia okamžite zareagoval. Vodiči v jeho podaní síce zastavia u bližšie vzdialeného McDrive, ale objednajú si tam len kávu, aby doplnili energiu a prišli k „už len 253 kilometrov“ vzdialenému Burger Kingu, kde sa poriadne najedia.
Aký je rozdiel medzi McDonald’s a Burger King?
- McDonald’s je najväčší fast food reťazec na svete, BK je druhý najväčší
- najznámejším produktom McDonald’s je Big Mac a pre Burger King je ním Whooper
- McDonald’s existuje od roku 1940, BK od 1953
- McDonald’s je na Slovensku od roku 1995, no prevádzkovateľ Burger Kingu po 2 rokoch pôsobenia na Slovensku skrachoval
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy