Burgre vypredajú do pár hodín, na mäso k nim chodia aj vegetariáni. Slováci vedú v Brne úspešný foodtruck (ROZHOVOR)
- Obľúbený foodtruck si v Brne pred 5 rokmi otvorili Slováci Zuzana Zuzáková a Peter Szamuhel
- Ich zákusky a netradičné burgre sa často vypredajú do pár hodín
- Vládne tu priateľská atmosféra. Medzi zákazníkmi aj konkurenciou, hovorí v rozhovore Zuzana
- Obľúbený foodtruck si v Brne pred 5 rokmi otvorili Slováci Zuzana Zuzáková a Peter Szamuhel
- Ich zákusky a netradičné burgre sa často vypredajú do pár hodín
- Vládne tu priateľská atmosféra. Medzi zákazníkmi aj konkurenciou, hovorí v rozhovore Zuzana
Zuzana Zuzáková netúžila po sedavej práci a hoci nikdy nevarila, ešte počas štúdia na výške so svojím biznis partnerom otvorili foodtruck Bucheck. Na Zelnom trhu sídlia dodnes, často majú vypredané hodiny pred záverečnou.
Čo je jej tajomstvom úspechu v gastro sektore, prečo sa v Brne podniká dobre a ktoré jedlo zachránilo Bucheck počas pandémie?
https://www.instagram.com/p/CSI_T1lj41t/
Spomínaš si na svoje prvé kulinárske začiatky?
Varenie ani pečenie ma nikdy nezaujímalo. Zlomilo sa to až po tom, čo som sa na párty stavila s kamošom, že mu do jeho kaviarne upečiem dezerty. Začala som sa prezentovať na sociálnych sieťach, zákazníkov pribúdalo a dnes sa tým živím. Peter sa zase v kuchyni motal odmalička. Viem, že jeho prvé varenie boli toasty, praženica či instantná polievka (smiech).
Ako ste prišli na názov Bucheck?
Názov mal byť zvučný a mať niečo spoločné s mäsom, ktoré pripravujeme najviac. Vznikol pri tom, ako sme šli na výlet do Viedne, brali fínskeho stopára a vysvetľovali mu, čo chystáme otvárať.
Prečo ste si namiesto klasickej reštaurácie zvolili koncept foodtrucku s predprípravou v osobitnej kuchyni?
Najprv z ekonomických dôvodov. Pôvodne sme chceli mať bistro, ale zistili sme, že na kamennú prevádzku nebudeme mať dosť peňazí. Hľadali sme preto alternatívu. Vždy sme vedeli, že chceme robiť jednoduché, dobre pripravené jedlo z kvalitných surovín. Že budeme musieť mať prípravňu, sme sa dozvedeli vlastne až za pochodu, rovnako ako aj mnoho iných vecí.
Napríklad?
Keď sme foodtruck pred 5 rokmi riešili, streetfood ešte v Brne ani užšej strednej Európe veľmi nefungoval. Hygiena o tom nič nevedela. Úrady si nevedeli predstaviť, čo to ideme robiť. Pani na nás pozerala, či nám nehrabe, že to nie je možné. Predstavovali si ďalší zbytočný stánok predávajúci štvrťky kureniec, kde menia olej raz za 3 mesiace. Úrady boli v tom čase veľmi skostnatené a obmedzené v zmýšľaní. Najskôr nám to nechceli dovoliť. Museli sme si zohnať poradkyňu, ktorá nám vypracovala hygienický plán.
https://www.instagram.com/p/CRdVRjerpui/
Koncept, názov, menu, byrokracia a povolenia — koľko času to všetko zabralo?
Popravde, omnoho menej nám zabralo všetko to vybaviť, ako sa k tomu odhodlať. Keď sme sa rozhodli, že do toho ideme, už to šlo rýchlo. Riešila som to popri výške, Peťo chodil do stáleho zamestnania. Všetko sme pripravovali vo voľnom čase. Čo budeme variť, sme už vedeli, zvyšok trval vybaviť pol až trištvrte roka.
Ako sa Slovenke podniká v Česku?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa podniká v Brne v porovnaní so Slovenskom
- Najväčší rozdiel je vraj v štýle, akým podniky pristupujú ku svojej konkurencii
- Prečo bola najväčším problémom česká hygiena? Pracovníčky na úradoch len prevracali očami
- Koľko stojí jedlo v tomto brnenskom foodtrucku
- Prečo je jedinečný, si prečítaj po odomknutí článku
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy