Bývalej Miss Universe v pandémii rozkvitá biznis. Nemám rada „preplácané“ názvy a logá, pôsobí to na mňa lacno
- Lokálna, štýlová a pohodlná, značka VannBott prišla na módnu scénu len nedávno
- O tom, ako značka vznikla, a či sa majiteľka nebála biznis rozbehnúť v čase pandémie, nám prezradila v rozhovore
- Lokálna, štýlová a pohodlná, značka VannBott prišla na módnu scénu len nedávno
- O tom, ako značka vznikla, a či sa majiteľka nebála biznis rozbehnúť v čase pandémie, nám prezradila v rozhovore
S poradovým číslom 9 sa v roku 2017 zúčastnila televíznej show Miss Universe SR. Rodáčka z Pezinka zo súťaže neodišla naprázdno, stala sa z nej Miss Universe Slovakia. Dnes však vstupuje na módnu scénu s vlastnou značkou.
Vanessa Bottánová iba pred dvoma mesiacmi predstavila značku VannBott, ktorá je zameraná na minimalistické teplákové súpravy.
„Som hrdá na svoje meno a preto najľahšou cestou pre mňa bolo zvoliť si ho ako názov svojej značky. Nemám rada zbytočne preplácané názvy a logá, pôsobí to na mňa veľmi lacno,“ vyjadrila sa modelka.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Teplákový boom
„Vždy som chcela robiť to, čo ma baví a práve to ma na tom lákalo. Lebo viem, že pri tejto práci som sama sebou a to je pre mňa veľmi dôležité,“ vyjadrila sa talentovaná návrhárka.
Ide o univerzálne a minimalistické oblečenie. Prečo práve tento druh módy?
„Rozhodla som sa preto, lebo ja sama som ešte pre seba nenašla teplákovú súpravu, s ktorou by som bola stotožnená. Buď boli krátke tepláky, rozširovali, príliš oversize mikina, príliš krátka mikina či nekvalitný materiál. Tak som sa rozhodla, že chcem spraviť niečo, čo sadne všetkým ženám, plnším, nižším, vyšším, chudším a som nesmierne rada, že sa nám to podarilo,“ ozrejmuje Vanessa a dodáva, že určite nekončí len pri teplákových súpravách.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
K móde mala blízko už v detstve
Móda je jej vášňou a ako sama hovorí, tak sa dokáže hodiny pozerať na nové kolekcie oblečenia rôznych značiek. Momentálne väčšinu svojho času trávi hľadaním rôznych látok a čerpá inšpiráciu.
„Odmalička som bola na oblečenie veľmi náročná, mamina to mala so mnou ťažké. Pamätám sa, ako som vyberala z babkinej skrine sukne, šaty a topánky na vysokých opätkoch a nechala som sa v tom fotiť. Mala som len 6 rokov. Takže som nesmierne rada, že som si splnila aj svoj detský sen,“ hovorí Vanessa o tom, ako sa zrodila jej vášeň pre módu.
Prvý biznis projekt fičí cez Instagram
Vanessa nikdy predtým nepodnikala, no nápad s teplákovými súpravami bol v jej hlave už minimálne pol roka. No podnikanie v začiatkoch nie je prechádzka ružovou záhradou. Čo bolo pre Vanessu najťažšie?
„Najťažšie bolo určite sa odhodlať ísť do toho. Ako každý začínajúci podnikateľ, nikto nikdy nevie či sa mu v danej sfére bude dariť, niekde nie je napísané že bude, no zároveň ani že nebude. Toto by som označila pre mňa za najťažšie. Našla som dobrú krajčírku celkom rýchlo, čoho som sa veľmi obávala. Strih teplákov sa dolaďoval trošku dlhšie, ako bolo v pláne a ostatné išlo podľa mojich očakávaní, plánov a predstáv.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Kvalita ako najväčšie plus
Vanessa si je vedomá toho, že svoju prácu robí dobre a kvalitne, to je podľa jej slov ich najväčšie plus. „Najväčšou výhodou je však asi oproti ostatným šitie “na mieru” , nakoľko vieme klientkám tepláky buď predĺžiť alebo skrátiť. To som ešte napríklad u nikoho nevidela,“ objasňuje.
Na módny trh bývalá Miss Universe vstúpila len nedávno, a to v čase, kedy iní krachujú či zatvárajú na neurčito. Nemala z toho obavy, ba dokonca neoľutovala to ešte?
„Obavy boli a budú vždy, ale nikde by sa človek nedostal, keby sa mal celý život strachovať. A takýto pohľad na to mám. Budem to robiť, kým ma táto práca bude baviť, pretože ma to napĺňa a nerobím to preto, aby sa teraz zo mňa stala milionárka, haha. Naopak, keby nebola pandémia, tak asi začnem skôr so šatami ako s comfy módou, takže v tomto smere mi to vyhovuje. Neoľutovala, a nech to akokoľvek dopadne, nikdy to ľutovať nebudem, ľutovala by som iba vtedy, keby som to neskúsila.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Lokálne produkty si získavajú Slovákov
Pri svojej tvorbe sa Vanessa inšpiruje svojím okolím a klientkami. Návrhy jej do finálnej podoby dáva šikovná krajčírka.
„Funguje to tak, že poviem krajčírke čo chcem, akú mam predstavu a ona sa to snaží naplniť. Sadneme si spolu, porozprávame sa o mierach jednotlivých veľkostí, strihov a potom vznikne prototyp a podľa neho sa začne šiť až keď som spokojná na 110%,“ opisuje podnikateľka.
https://www.startitup.sk/nakupuju-v-sekacoch-a-vytvaraju-bohovske-bundy-inspirativne-slovenky-nasli-dieru-na-trhu-a-nemaju-konkurenciu/
Všetko oblečenie sa šije priamo na Slovensku. Látky majú hlavne zo Slovenska, no niekedy sú aj dovezené z Maďarska. Sú však podľa Vanessy Slováci ochotní investovať do malých lokálnych výrobcov?
„Zrejme áno, som veľmi prekvapená, že Slováci takto podporujú nové značky a som im za to naozaj veľmi vďačná. Pre mňa už len porovnanie s veľmi známou značkou teplákových súprav na písmeno P je neuveriteľné, viacero zákazníčok mi povedalo, že sa to kvalitatívne, materiálovo a samozrejme cenovo nedá porovnať. To je pre mňa úspech.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Známe tváre jej teplákovky milujú
Na čo začínajúca podnikateľka kladie najväčší dôraz, ide skôr o cenu, kvalitu či funkčnosť samotných produktov? „Povedala by som, že ide o všetky tieto atribúty, kvalita je pre mňa najdôležitejšia. Aj ako predávajúceho, ale naopak, aj kupujúceho. Cenu som prispôsobila tak, aby som ju neprestrelila a súpravičky si mohol dovoliť takmer každý,“ ozrejmuje.
Zaručenou reklamou sú pre Vanessu jej klientky. Spolupracuje aj s pár influencermi, avšak ona sa na ne tak nepozerá, sú to jej kamarátky.
„Mojou stálicou je hlavne Simona Leskovská, ktorá pri mne stojí od samého začiatku. Medzi kamarátky, ktoré mi takisto pomohli značku zviditeľniť na Instagrame patria napríklad Lenka Petrovičová, Miška Menkyová, Kristína Šúlová, Lucia Slaninková či Veronika Adamičková. Aj touto cestou sa im chcem poďakovať.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Značka VannBott má svoje sídlo len vo virtuálnom svete, a to na Instagrame. Dočkáme sa e-shopu alebo kamennej predajne?
„Nad kamennou predajňou neuvažujem vôbec. V tejto situácii mi to ani nenapadlo a e-shop možno časom bude, ale funguje to aj takto na Instagrame, takže som spokojná a nemám dôvod nad tým špekulovať.“
Must have kúsok v šatníku sú podľa Vanessy určite perfektne sediace džínsy, ktoré sa dajú kombinovať naozaj so všetkým a nosiť na xy spôsobov. „A oversize tenisky, ktoré krásne oživia outfit,“ dodáva.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vanessa do budúcna verí, že sa jej za pár rokov podarí dostať firmu do štádia, kedy bude potrebovať viacerých zamestnancov. A čo by odporučila začínajúcim podnikateľom?
„Netreba sa báť, vždy choďte za svojimi cieľmi a snami, zastaviť sa vieme len my sami,“ dodáva na záver Vaness.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti