Čakalo sa na ňu roky: Jedna z najdôležitejších trás Európy odštartuje už túto zimu. Vieme, koľko to bude stáť
- Na vlak z Berlína do Paríža sa čakalo roky
- Už o dva mesiace sa stane realitou
- Cena lístka nezruinuje ani slovenskú peňaženku
- Na vlak z Berlína do Paríža sa čakalo roky
- Už o dva mesiace sa stane realitou
- Cena lístka nezruinuje ani slovenskú peňaženku
Prevádzkovatelia vlakovej dopravy Deutsche Bahn (DB) a SNCF Voyageurs oznámili spustenie vysokorýchlostnej služby ICE z Berlína do Paríža. Táto denná doprava doplní obľúbenú nočnú vlakovú trasu medzi týmito dvoma hlavnými mestami.
Nočný priamy spoj z Berlína do Paríža bol opätovne spustený minulý rok, odvtedy ho však postihujú rôzne technické problémy. Jeho denná verzia bude trvať iba o hodinu dlhšie a spustená bude už v decembri 2024. Informoval o tom aj portál The Guardian.
8 hodín naprieč Európou
Nová denná vlaková doprava sa oneskorila kvôli logistickým problémom a potrvá o hodinu dlhšie, ako bolo pôvodne oznámené. Vlak bude premávať medzi Berlínskym Hauptbahnhof a Paris Gare de L’Est. Medzitým sa počas cesty zastaví v Štrasburgu, Karlsruhe a Frankfurt Süda. Celá cesta bude trvať až 8 hodín.
Najrýchlejšia cesta vlakom, ktorá momentálna premáva medzi francúzskymi a nemeckými hlavnými mestami, trvá necelých deväť hodín. Nejde však o hlavný spoj, vyžaduje si jeden, dva alebo tri prestupy, čo vo výsledku cestovateľom môže spôsobiť komplikácie.
Po okamžitom spustení bude každý deň premávať len jeden spoj nového vlaku s odchodom z Paríža o 9:55 a príchodom do Berlína tesne po 18:00. Spiatočná cesta bude z Berlína o 11:54 a do Paríža príde tesne pred 20:00.
Ako informuje portál Railway-News, novú službu oznámili na veľtrhu InnoTrans v Berlíne Michael Peterson, člen predstavenstva DB pre diaľkovú osobnú dopravu, a Alain Krakovitch, riaditeľ TGV-INTERCITÉS v SNCF Voyageurs.
Tento nový denný spoj doplní nočný spoj, ktorý po opätovnom zavedení vlani v decembri, po približne desaťročnej prestávke, úplne nesplnil očakávania. Prevádzkujú ho Rakúske spolkové železnice (ÖBB) a sužujú ho technické problémy. Od minulého mesiaca je spoj pozastavený z dôvodu stavebných prác. Do konca budúceho mesiaca sa však očakáva jeho návrat.
Cena, ktorá ťa nezruinuje
Prevádzkovatelia vlaku SNCF a Deutsche Bahn dúfajú, že cestujúci budú nový spoj vnímať ako pokojnejšiu alternatívu k lietaniu, ale aj ako značné zlepšenie možností vlakovej dopravy na súčasnej trase. Cestovné bude od 59 € za jednosmerný lístok v druhej triede a od 69 € za miesto v prvej triede. Ceny sa budú počas prevádzky pohybovať, a teda stúpať a klesať budú podľa dopytu.
Železniční nadšenci uviedli, že sa očakáva obrovský dopyt. Ak by si si chcel jeden z lístkov uchmatnúť, musíme ťa informovať, že rezervácie na kúpu lístka budú spustené už 16. októbra. V každom vlaku je približne 530 miest na sedenie.
Dlhoočakávaný spoj
Spoločnosti DB a SNCF začali spolupracovať ešte v roku 2007. Odvtedy jazdia rýchlovlaky ICE a TGV na veľmi využívaných trasách medzi Frankfurtom a Parížom, Stuttgartom a Parížom. Prírastok Berlín-Paríž bol aj preto už roky veľmi očakávaný.
Okrem toho bol spoj potrebný aj z dôvodu, že prevádzkovatelia vlakov v celej Európe sú pod tlakom, aby zvýšili kvalitu svojich služieb. Dôvodom je istý politický tlak na presviedčanie ľudí, aby vystúpili z lietadiel a áut.
Nová trasa rozšíri možnosti cestovania po celom kontinente, pretože bude slúžiť ako užitočný doplnok k už existujúcim obľúbeným spojeniam. Medzi takéto spojenie patrí napríklad trasa Frankfurt do Marseille, ktorá bola spustená v roku 2012, a Frankfurt do Bordeaux, ktorá bola predstavená minulý rok a beží v lete.
Zdroje: The Guardian, Railway-News